„Do školy přicházím na 6:00. Abych mohla mít alespoň minimální mzdu, dobírám ještě čtvrt úvazku úklidu ve škole. Uklízím do 7:15. Protože ve škole vedu i kroužek keramiky, tak poté zajistím pec v keramické dílně, která je přes noc zapnutá. Pak jdu do třídy a s pedagogem děláme přípravu na výuku. Ráno také zajišťuji prodej dotovaných mléčných výrobků. Od 8:00 probíhá výuka dle plánu a rozvrhu. Z vlastní iniciativy se starám i o školní zahradu, koordinuji a zajišťuji sběrovou akci kaštanů a tvořím nástěnku střediska volného času,“ popisuje svůj pracovní den asistentka pedagoga Jitka Hájková v rozhovoru pro ČOSIV.
V rozhovoru zazní i tyto otázky a odpovědi:
Jaký je podle vás váš hlavní přínos pro výuku?
Tím, že jsem ve „dvojtřídce“ (spojené čtvrté a páté třídě), tak se cítím velmi nápomocna jak učiteli, tak žákům. Ve třídě máme žáka se zrakovým postižením, 5 žáků s DYS poruchami a ADHD. Dělíme se jak do skupin, tak pracuji se žáky dle pokynů učitele. Žáci za mnou také mohou kdykoliv o přestávce přijít a sdílet své potřeby.
Kolika dětem ve třídě a jakým způsobem jim poskytujete podporu?
Všem. Přístup naší školy mě velmi oslovil, neboť se zde ke každému žáku přistupuje individuálně. Bez ohledu na to, jestli má nějaké vyšetření či ne.
Co by se podle vás mělo systémově změnit v přístupu k asistentům pedagoga?
Finanční ohodnocení. Odvádím stejně náročnou práci jako kolegové, myslím, že někdy i více než vychovatelky ze školní družiny, ale tabulkové hodnocení naprosto neodpovídá náročnosti této práce. Bohužel časová i psychická náročnost mi již nedovoluje další potřebné vzdělání si dodělat. Kdybych nebyla finančně jištěna manželem a tato práce by mě tak nebavila, nemohla bych ji dále dělat, větší plat bych měla i jako skladnice v Lidlu. Moje čistá mzda za dva úvazky je průměrně 11 tisíc korun. Dělám to tedy téměř dobrovolně, plat mě opravdu neuživí.
Celý rozhovor naleznete zde
Asistentka pedagoga: Za dva úvazky mám méně než skladnice v Lidlu
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
"Odvádím stejně náročnou práci jako kolegové," - těmi kolegy myslí učitele? To je vskutku smělé tvrzení. Článek ovšem ukazuje v plné nahotě bídu české inkluzivní cesty, její naprosto nedostaatečně zajištěné financování, což ale "odborníkům" z ČOSIV nikterak nevadí, žádný apel na MŠMT se v textu či jinde neobjeví.
Tabulkové ohodnocení je jedna věc, druhým problémem je skutečnost, že ve škole v podstatě nemůže pracovat asistent na plný úvazek. Jeho plný úvazek totiž čítá 40 hodin, což je z mnoha důvodů ve školách nereálné. Do zmiňovaných 40 hodin se mu totiž nepočítají přípravy na hodinu, ty dělá učitel, a většina žáků má asistenta přiznaného na hlavní a naukové předměty, tedy asi na 20 hodin. Zaměstnat asistenta ke dvěma žákům z různých tříd pak nelze kvůli rozvrhu. A pravdou také je, že se s asistenty vymetají dozory, různé pochůzky - třeba s žáky k zubaři a suply v družině. Jsou to prostě chudáci za pár šupů a co už vůbec nechápu, je zřízení oboru asistent pedagoga na některých VŠ, když podle zákona stačí středoškolské vzdělání a primitivní kurz.
Už se nám to rozjíždí. Mám nyní nové posudky a požadavek na asistenta od prosince. Jako fór dobrý. Jako fakt - inkluzionisté všech zemí, rozptylte se. To jste drobátko nedomysleli, že? A že vás na to někdo upozorňoval? Ano, ale vy jste to nečetli nebo zahazovali se slovy - to napsal nepřítel a odpůrce inkluze. Jenže vy v těch školách teď neučíte. jste vysmátí a plkáte dále.
Už jsem to psal na ČŠ několikrát. Jen víc a víc, aby celý systém zkolaboval. Jenže to se (bohužel) nestane. Teprve při totálním kolapsu by se situace začala systémově řešit. Asi mám naivní představy, což bych ve svém věku už neměl mít. (Omlouvám se.)
Okomentovat