Bezradná učitelka sedí za stolem, rozjívený školák si ji zblízka fotí. Tahle fotografie na titulní straně Magazínu MF DNES ilustrovala téma o školství, učitelích a učitelkách, dětech a rodičích. Článek vyvolal velký ohlas, redakce dostala desítky e-mailů. Přinášíme z nich několik ukázek.
Učitelka s třicetiletou praxí Renata Pospiechová redakci napsala:
To, že si rodiče dovolí přijít jakoukoli formou řekněme orodovat za své dítě a kritizovat či přímo zesměšňovat práci učitelů, svědčí bohužel také o úrovni oněch učitelů. Ať se na mne kolegové nezlobí, ale nedovedu si představit, že by mi rodič laik mluvil do práce. Můj názor by se asi mnoha kolegům nezamlouval, ale to nic nemění na skutečnosti, že autoritu, respekt, a tedy i určité postavení si buduje především sám učitel.
Reakce od čtenáře JK:
Já už delší čas říkám, že nyní chodí do školy děti nevychovaných dětí. Vzdělání se stalo zbožím jako obraz, kalhoty nebo auto, a kdo má peníze, tak má pocit, že ho může mít. Chová se proto k učiteli s arogancí jako k prodavači, který musí vyhovět jeho přání. Budoucnost nevidím dobře, slušnost a úcta na ústupu.
Soňa Teplá napsala:
Vedení školy se neumí svých učitelů zastat, bojí se o svá místa a pozice. Málo mužů ve funkci ředitelů a málo odvahy stát si na svém názoru vrhá na školy špatný stín a dává rodičům moc vydupat si to svoje. Můj dojem z posledních let je, že není třeba, aby žáci uměli, ale je potřeba mít vše zadokumentováno, nejlépe papírově a na počítači a ještě několik svědků k tomu.
Celý text naleznete v dnešním vydání Magazínu MF DNES
Učitelé reagují na text Magazínu MF DNES „Učitelé, ohrožený druh?“
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
3 komentářů:
Článek je reakcí na článek publikovaný v příloze MF dnes asi před měsícem. Zde se upoutávka na něj neobjevila.
mirek vaněk
Je to už podruhé, co Vám na tuto připomínku odpovídám, že upozornění na ten původní článek se tady samozřejmě objevilo. Vkládám ještě proklik do tohoto článku, což jsem měl stejně udělat, takže děkuji za zpětnou vazbu. Hezký den!
"Ať se na mne kolegové nezlobí, ale nedovedu si představit, že by mi rodič laik mluvil do práce. Můj názor by se asi mnoha kolegům nezamlouval, ale to nic nemění na skutečnosti, že autoritu, respekt, a tedy i určité postavení si buduje především sám učitel. "
Ona je to pravda, ale napůl. Existuje řada faktorů, které pak učitele ovlivní, jako např. ředitel a vystavení dlouhodobému negativnímu působení. On to prostě jeden vydrží a jeden ne. A to, že to někdo nevydrží, bych nepovažoval za selhání učitele, ale logický vývoj, ke kterému ve vadném a pokřiveném prostředí dojde.
Okomentovat