Nezaměstnaných vysokoškoláků v Plzeňském kraji rok od roku přibývá. Zatímco v roce 2000 jich bylo v regionu 580, na konci toho loňského jich v databázi úřadu práce evidovali už 1111, což je nárůst o 52 procent. Chybí naopak absolventi technických oborů. Podle starost Stříbra Karla Lukeše je nutná změna školství: „Chrlíme spousty absolventů humanitních oborů a absolventi pak končí v montážních firmách u pásu, přitom na studia technického oboru by měli schopnosti,“ popsal situaci Lukeš pro MF DNES.
Radka Trylčová (radkatrylcova.cz) |
Podle ní v kraji nejvíce chybějí kvalifikovaní pracovníci technických oborů určení pro vyšší pozice, ale i pracovníci s nižší kvalifikací jako svářeči či technici pracující na CNC strojích. „Je třeba i velký nedostatek skladníků. Když se někde objeví, firmy se o ně poperou,“ dodala.
Celý text naleznete v dnešním vydání MF DNES
10 komentářů:
Nechci být hnidopich, ale nárůst je o 91,55%. Základem je samozřejmě ta původní hodnota.
No jo, procenta... Pak se někteří šéfredaktoři diví, že normální lidé nechtějí s novináři komunikovat a "hádají se o každé slovíčko"...
Děkuji, pane Dopito. Ten výpočet v textu vypadá opravdu hodně podivně. Je to převzatý text z MF DNES, tak jsem do toho nezasahoval, ale Vaše korekce je rozhodně na místě. Hezký den!
Podle starosty... je nutná změna školství
Že změna školství? Proč? A jaká?
Jen ať si každý studuje, co jej studovat baví. Jestli na to má, nebo dokonce jestli jej to uživí, není podstatné. Mělo-li by to snad být neefektivní, nechť posoudí stát. Pokud to všechno ten stát uživí...
S těmi procenty to je už jen taková drobnůstka. Zřejmě nějaký absolvent gymnázia.
Opravdu jsou absolventi humanitních oborů ve fabrice u pásu? Nebo to je tak řečeno, aby to mělo větší důraz?
A podle těch % to skoro vypadá, že dobrých absolventů humatních oborů VŠ zas tak moc není. A ti horší se pro techniky opravdu nehodí.
Absolvovala jsem Gymnázium v Plasích a v roce 1999 jsem jako matka již 6letého syna Jiřího ukončila Pedagogickou fakultu Západočeské univerzity v Plzni, učitelství pro střední školy, obor angličtina – dějepis.
Po studiu VŠ jsem vyučovala na Masarykově gymnáziu v Plzni. Poté jsem obdržela nabídku pracovat v oddělení vnějších a zahraničních vztahů na vznikajícím Krajském úřadě Plzeňského kraje. Zde jsem tlumočila, překládala, organizovala zahraniční cesty a budovala kontakty kraje se zahraničím, podařilo se navázat úzkou spolupráci s německými, italskými, anglickými, norskými a švédskými partnery. Před vstupem ČR do EU jsem pracovala na propagaci kraje a budování trvalého zastoupení regionu v Bruselu.
Po několika letech práce na kraji jsem se rozhodla v roce 2006 využít svých manažerských schopností jako ředitelka Domova Harmonie, centra sociálních služeb v Mirošově, v jednom z největších sociálních ústavů.Tato práce mne velmi naplňovala a připadala jsem si prospěšná pro seniory, zdravotně a mentálně postižené klienty a osoby trpící Alzheimerovou chorobou, kteří v domově bydlí. Výzvou pro mne byl i fakt, že jsem měla jen půl roku na to připravit Centrum a jeho 200 zaměstnanců na nový zákon o sociálních službách.
Podařilo se mi společně se zapálenými kolegy vybudovat kvalitní Alzheimer centrum, dostavět pavilon s kapacitou dalších 40 lůžek a vybudovat důstojné prostředí pro všechny obyvatele Domova Harmonie.
Po změně politické reprezentace na kraji jsem toto místo musela opustit. A po chvíli rozhlížení jsem se rozhodla přijmout další pracovní výzvu, řídit Regionální hospodářskou komoru Plzeňského kraje, jejíž činnost jsem znala z druhé strany ještě v době mého působení na krajském úřadě a kde pracuji dodnes.
a co takhle přijmout další výzvu a státi se skladnicí?
a co takhle přijmout další výzvu a státi se skladnicí?
I dělník ve šroubárně si může přečíst Vergilia v originále.
I skladník potřebuje kvalitní vzdělání v oblasti ICT a řidičák minimálně na ještěrku. O základech logistiky nemluvě.
Pomocná síla ve skladu pak dobré svaly.
Nevím, jestli by měla paní šanci.
proto paní vystudovala humanitní obor a pořád se motá u státního koryta (škola,neziskovka,komora apod) a přitom mele , aby ostatní studovali technické obory,co by tak s nimi dělali?
Okomentovat