Nový systém doporučení pro vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, který od září přinesla novela školského zákona, zvýšil administrativní zátěž školských poradenských zařízení. Především kvůli špatně fungujícímu elektronickému formuláři, do něhož se doporučení pro žáky nově zapisují. ČTK to sdělila to Eva Čadová, jednatelka výboru Asociace pracovníků speciálně pedagogických center (SPC).
Eva Čadová |
„Dostali jsme špatně pracující aplikaci, která se zadrhává, je velmi pomalá a nevyzkoušená, některé položky je obtížné vyplnit, složitá je i oprava již zadaných dat,” uvedla Čadová.
Náměstek ministryně školství pro vzdělávání Václav Pícl připustil, že s elektronickým formulářem jsou problémy. „Samozřejmě rozběh každé novinky s sebou nese i nějaké problémy. Snažíme se je průběžně řešit a věřím, že se nám to určitě podaří,” řekl.
Pícl také připomněl, že počet pracovníků poraden se zvýšil o deset procent. V praxi to ale nefunguje - u některých pracovišť bylo totiž vypočítáno posílení o zlomek úvazku. „Najít odborného pracovníka (zkušeného a s praxí) na úvazek 0,1 nebo 0,2 je nemožné. Problém je už i s polovičním úvazkem,” říká k tomu Čadová.
Celý text naleznete zde
13 komentářů:
Toto pracovníci poradenských zařízení předpokládali. Nebylo by rozumné, aby se odhodlali k nějaké formě protestu? Nebo by bylo dobré PPP a SPC zahltit žádostmi o vyšetření, aby celý systém zkolaboval? Potom by se tato věc začala řešit systémově. Možná.
Stát spoléhá na to, že se to nějak zvládne, jako celé společné vzdělávání. Vůbec mně nejde o to, abych ztížil už tak zoufalou situaci pracovníků (spíše pracovnic) PPP. S těmi našimi mám ty nejlepší zkušenosti a vím, že makají na 150 %. Ale to je právě ten problém. Stát (MŠMT) právě na toto spoléhá.
Ale všechno má své meze a možnosti PPP a SPC nejsou nekonečné.
Jsou to jen takové drobnůstky, které se budou pár roků vychytávat. Tříměsíční lhůta plus další lhůty spojené se správním řízením nám opozdí pomoc pro děti jenom asi tak o půl roku. Vo co de???
Jo on to Pícl připustil? Ale ministryně říkala, že to bude ťip ťop. A ono je to spíše hop trop. Rozhodně si MŠMT zaslouží "děkovný" list.
Samozřejmě rozběh každé novinky s sebou nese i nějaké problémy. Snažíme se je průběžně řešit a věřím, že se nám to určitě podaří
Pan náměstek Pícl, myslím, ví, o čem mluví. Předtím, než se stal náměstkem, byl několik měsíců zastupujícím ředitelem Národního ústavu pro vzdělávání. Po více než roce je NÚV, spadající tuším do jeho gesce, stále ještě bez ředitele. Věřím, že se to asi MŠMT snaží průběžně řešit. A že se to cca 20 měsících MŠMT určitě podaří. :)))
J. Týř
Pane Komárku, za vašeho šéfredaktorování zmizel ze stránek České školy přehled aktualit z MŠMT. EduInský Edukalendář tu ale stále je. Vy, pane šéfredaktore České školy, na MŠMT kašlete? Mně ten přehled z MŠMT docela chybí. Bylo by možné ho, i z důvodu vyváženosti zpravodajství, obnovit? J.Týř
Pane Týři, podívejte se, prosím na horní lištu, naleznete tam ikonu "MŠMT", tam jsme v rámci úprav stránky přesunuli informace z a o ministerstvu. Děkuji! Hezký den!
Opravuji nepěkné vyšinutí: z ministerstva a o ministerstvu...
To, co je na té horní liště není přehled aktualit ze stránek MŠMT. Je to přehled článků o a z MŠMT. To je něco jiného, než to, co ze stránek České školy zmizelo.
Teď Česká škola vypadá jako hlásná trouba aktualit EduInu a aktuality z MŠMT tu, podle mého názoru chybí!
Bylo by možné ten přehled aktualit z MŠMT, i z důvodu vyváženosti zpravodajství, obnovit?
J.Týř
Pane Týři, žádný přehledný "MŠMT kalendář" tu na stránce nebyl. V tom oddíle se mísily aktuální informace, čistě "úřednická" sdělení a další. Ikona v horní liště a naplnění toho oddílu je podle mě adekvátní a nemám nyní v plánu na tom nic měnit. To, zda na stránce ponecháme EDUkalendář zvažujeme, nikoli z důvodů "vyváženosti zpravodajství", ale z důvodů dalších případných úprav stránky. Děkuji za zpětnou vazbu! hezký den!
Porta znamená latinsky brána, vrata nebo dveře. Portál
je hlavní vstup do stavby. Jeho funkcí je umožnit vstup, orientovat a informovat o nezbytném. Portál může mít i další z hlediska definice nadbytečné prvky: Může poskytovat doplňkové služby. Může mít i publicistickou i vícekrát denně aktualizovanou část. V portálech staveb jsou informační tabule, nástěnky, atd. Internetové portály navíc ještě publikují a nabízejí další služby.
Domnívám se, že portál Česká škola neplní svoji základní funkci i tím, že ty Aktuality z MŠMT byly z jejích stránek odebrány. J.Týř
Pane Komárku, pan Týř zřejmě myslel RSS box s odkazy na posledních 5 článků z msmt.cz, který i dle mého soudu díky obrovskému množství zpráv o výběrových řízeních ztratil smysl. Druhou věcí je přehled informací, které byly z webů MŠMT a jeho PŘO přebírány, kvůli kterým Českou školu jako agregátor řada čtenářů navštěvovala (navíc byly v čitelné podobě přímo na stránce a nebylo nutné je stahovat).
Prosím Českou školu, aby význam linkování školních sešitů připomínala koncem srpna nebo začátkem září. V březnu už je to dost pozdě! J.Týř
Pane Týři, jsme si plně vědomi naší nedostatečné podpory linkování v kritických dobách na počátku školního roku. Pořad určitě zopakujeme a věříme, že dostojíme heslu Linkovat, linkovat, linkovat! S pozdravem Buď zlinkován! Janek Wagner
http://www.ceskaskola.cz/2016/03/aktuality-cst-linkovani-skolnich-sesitu.html
Pane Komárku, dovoluji si vám rovněž připomenout význam linkování školních sešitů.
Aby se kvůli dotazníkům nezapomnělo na významnější problémy. A je na místě otázka, jestli by poradny nebyly přetíženy, i kdyby dotazníky fungovaly.
Dotazníky nejsou primárním problémem, tím je systémově špatné a nepřipravené řešení.
Okomentovat