V zářijovém přehledu informací a zajímavostí ze zahraničí Česká školní inspekce připomíná nedávno publikovanou studii OECD Education at a Glance, a upozorňuje i na další témata – mimo jiné úvahu o výuce matematiky, nebo přehled o migraci v roce 2016.
Přehled upozorňuje také na případové studie, které se zabývají řízením vzdělávacího systému v Belgii, Nizozemsku, Německu, Polsku, Norsku a Švédsku. Dalším tématem je vliv digitálních technologií na vzdělávání.
Celý přehled naleznete zde
„Měli by se žáci učit složitější matematiku?“, na studii OECD upozorňuje přehled zahraničních informací ČŠI
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
82 komentářů:
Dočteme se tam toto:
"Vystavení žáků a studentů pojmům a úlohám složitější matematiky úzce souvisí s vyšší
výkonností v šetření PISA, a to včetně studentů a žáků socioekonomicky znevýhodně-
ných. Práce na složitějších úlohách, bez individualizované podpory, může vyvolat u slab-
ších žáků zvýšené obavy z matematiky. Ve většině zemí a ekonomik účastnících se šetření
PISA navštěvuje zhruba polovina žáků takové školy, v nichž učitelé zastávají názor, že
nejlepší je přizpůsobit výukové standardy reálným potřebám žáků. Výukové strategie,
které podporují zaostávající žáky ve smíšených třídách, například formou individuální
pomoci žákům, kteří ji potřebují, úzce souvisí se zvýšením sebedůvěry žáka ve své matematické schopnosti."
Takže stále nevím: Měli by se žáci učit složitější matematiku nebo ne?
Co je to "složitjší matematika"?
Pro některé integrované žáky je příliš složité sčítání s přechodem přes desítku. Individuální pomoc je jim často pro kočku a zvýšení sebedůvěry v matematické schopnosti jim při sčítání nepomůže, pokud tyto schopnosti nemají.
Přizpůsobit výukové standardy reálným potřebám "inkludovaných" žáků by mohlo znamenat rapidní snížení úrovně výuky, a to nejen v matematice.
"Přizpůsobit výukové standardy reálným potřebám "inkludovaných" žáků by mohlo znamenat rapidní snížení úrovně výuky, a to nejen v matematice."
Nikoli by mohlo, ale znamená. Přizpůsobení se pomalejším se děje posledních dvacet let.
Vystavení žáků a studentů pojmům a úlohám složitější matematiky
Jen pro upřesnění. Jedná-li se o studenty, pak tedy i problém vyšších a vysokých škol?
A pak že se tam mládež socioekonomicky znevýhodněná nedostává. Ale o to zase až tak nejde.
Zaujalo mne to slovo 'vystavení'. Zdá se, že se pojmy a úlohy složitější matamatiky zahnízdily v povědomí čši jako zdraví ohrožující, a možná i obecně nebezpečné. Něco jako jako koroze, jedy nebo tvrdé záření. A co třeba vystavování žáků účinkům hlouposti. Nestálo by za úvahu prověřit v tomto smyslu i působení vstupů politiků v televizním zpravodajství?
"Přizpůsobení se pomalejším se děje posledních dvacet let."
Ne tak, ne tak, já naopak v matematice spíš utahuji šrouby. Už jsem zde i několikrát zmiňovala proč. Přes 90 % žáků míří na maturitní obory, tak není proč a kam uhýbat. Chcete maturovat? Tak se snažte!!!
já naopak v matematice spíš utahuji šrouby
Vy jste, paní Adamová, ředitelka školy?
Nejsem, ale pan ředitel po více než dvacetiletém spoluúčinkování na škole ví, že si do své práce hned tak kecat nenechám.
si do své práce hned tak kecat nenechám
To mi leccos připomíná.
Takže petice žáků, stížnosti rodičů, žádné nadtarify, vytěsnění z kolektivu...
Už jste byla na vyšetření psychické způsobilosti učit?
Petice žáků na základce moc nehrozí, jestli mám nadtarifu 0 Kč nebo 200 Kč je vcelku jedno, vytěsnění z kolektivu, vzhledem k mému rozsáhlejšímu prostorovému řešení, není tak jednoduché, jediné, co mne pravda obtěžuje jsou trošku rychleji poletující rodiče kolem mé osoby než kolem kolegů.
Už jen udržet standard je v dnešní době v pravdě nadlidský, ne-li nelidský výkon.
Případné, byť jen drobné přitažení šroubků, si snad ani nedovedu představit. Na základní škole jsem se kdysi jen lehce mihnul, a hluboce smekám před kolegy z nižších zkompetentňovacích stupňů.
Nechci to zakřiknout, ale mám takový nenápadný pocit, že posledních pár let začala do prvních ročníků čtyřletého studijního oboru přicházet dítka, která do budoucích let vzbuzují moje velké naděje. Kdyby tomu tak doopravdy bylo, pak bych velmi litoval, že si tohoto trendu už dlouho neužiju. A pak, že se nejspíš nedozvím, čím by to asi tak mohlo být.
Neměli. V životě jim přeci budou stačit internetové odkazy. Ty však, bohužel, dělají těžkou hlavu i některým Pirátům na České škole.
Nejen OECD, myslím, může celkem důvodně čubrnět nejen na ČŠ jako na prapodivné zjevení.
:)))
Pane Týři, Vaše dřívější příspěvky bývaly zajímavé a nikdy nebyly agresivní. Co se změnilo?
"Chcete maturovat? Tak se snažte!!!"
Ono už v letošním školním roce není kam ustupovat. Přijímací zkoušky jsou povinné a budou tvořit 60% váhy pro přijetí na SŠ. Dříve to bývalo na různých typech středních škol různé (20%,25%,30%). Otázkou však zůstává to, zda žáci kteří neudělají přijímací zkoušky budou přijati na nějaký maturitní obor. V případě jejich přijetí jsou pak přijímací zkoušky na kočku. V případě nepřijetí se na některých SŠ vylidní třídy. Vše tedy záleží na nastavení náročnosti testů v ČJ a M. A co bude s inkludovanými dětmi? To ví jedině Bůh, paní Kateřina, EDUin, paní Laurenčíková a všeobecně všichni aktivisté podobného ražení.
To ví jedině Bůh... a všeobecně všichni aktivisté podobného ražení.
Líbí se mi představa Vševědoucího coby aktivisty. Mívám občas pocit, že má celkem svérázný smysl pro absurdno. Tak ke všemu ještě tohle.
Vždycky si vzpomenu na slova jednoho duchovního:
'Nehledejme spravedlnost na tomto světě... A u Pána našeho už vůbec ne.'
Je důsledná obrana agresí?
"Je důsledná obrana agresí?"
Co bráníte?
"2. října 2016 22:52"
A já zase na nápis nad jistým místem ve většině obcí: "Zde jsme si všichni rovni".
"Zde jsme si všichni rovni"
A je to spravedlivé?
"A je to spravedlivé?"
Komunisté jsou spokojeni. Někteří bohatější spoluobčané si vedle prostého pomníčku souseda postaví hrobku - "byli jsme přece za života něco víc než ta chudina dole". Ostatním je to jedno. Ale myslel jsem to v souvislosti s inkluzí na ZŠ. Správné to není. A zda je to spravedlivé? Taky ne.
Nedivím se těm, kteří z diskusí na České škole po několika zkušenostech odešli nebo se jich radši ani neúčastní, i když jinak by třeba diskutovat chtěli. Do Doleželovsky zaplivané putyky není, myslím, radno slušným lidem bez Blicího Pytliku vstupovat...
http://www.ceskaskola.cz/2016/09/stredoskolaci-pozaduji-aby-se.html
Co bráním? Vy to doopravdy nevíte, pane Anonymní? Například možnost těch, kteří se pod svůj názor nebojí podepsat, nebýt sprostě či hloupě osočováni nebo cenzurováni. Na České škole se to, myslím, zejména kvůli některým tzv.zasloužilým diskutérům moc nedaří
J. Týř
A to jste teď jako zahájil křižácké tažení, pane Týři? Jestli máte pocit, že je někdo hulvát, je to jeho problém, ne váš, tak z toho nedělejte problém i pro ty, kdo se přes to dokážou přenést.
Tyrjir:
Váš způsob nahodilého vykřikování tu a tam o kde čem (teď zrovna o cenzuře) mi přijde pro diskusi daleko škodlivější, než sem tam nějaký šrapnel.
Bylo by dobré si uvědomit, že prvním smazaným jste z výše uvedených důvodů byl VY. Vzhledem k tomu, že nešlo o ideologické mazání, jsem to i "zkousl".
Pak byli mazáni jiní, zase z důvodů, které Vám by měly vyhovovat.
Musíte ujasnit, jak chcete vystupovat a co vlastně chcete. Chcete cenzuru nebo ne? Jste ochoten pak snést sem tam slovní nálet? Buď máte jedno nebo druhé. Zvoní - pokračování za "chvíli".
Pane Týři, nechápu již delší dobu vaše zmatené komentáře. Na České škole jste měl možnost publikovat bez cenzury (tedy pokud za ni nepovažujete upozornění na evidentní věcné chyby). Pokud si dobře pamatuji (mohu se ale mýlit), smazal jsem vám snad jen jeden či dva komentáře. Obdivuji trpělivost kolegy Komárka, protože v posledních měsících by jich byly desítky, přestože jsem opravdu velmi tolerantní.
Vaše neustálé narážky na Piráty jsou od voleného člena školského výboru zastupitelstva Libereckého kraje za ČSSD skutečně úsměvné. Ale místní dva Piráti a ani další čtenáři vás nečastují odsudky o socanech, kteří na ministerstvu devastují české školství...
"Ono už v letošním školním roce není kam ustupovat. Přijímací zkoušky jsou povinné a budou tvořit 60% váhy pro přijetí na SŠ. Dříve to bývalo na různých typech středních škol různé (20%,25%,30%). Otázkou však zůstává to, zda žáci kteří neudělají přijímací zkoušky budou přijati na nějaký maturitní obor."
Oni už nemusí ani úspěšně prolézt základku. Letos nám deváťák neudělal reparát z matematiky. Stejně odešel na maturitní obor - kritéria pro přijetí prý splnil a ta matematika podle vyjádření ředitele oné školy není až tak důležitá...
Chaos, který v diskusích na České škole vládne, je myslím velký. Diskusní vlákna neexistují a chaoticky uspořádaný komunikační prostor ovládá skupina tzv. stálých diskutérů, kteří mnohdy velmi sprostě vyštípou každého, kdo jim svým názorem nejde pod nos.
Můj názor na cenzuru v diskusích je celkem jednoduchý. Buď cenzura nebude, aby bylo vidět, kdo co řekl, anebo by se měla diskuse zrušit a na České škole zveřejňovat jen podepsané články. Selektivní mazání jen některých příspěvků považuji za velmi povážlivý jev. Měla by tu být ta diskusní vlákna, aby byly lépe vidět souvislosti a také to, kdo a jak k danému tématu přispěl.
Autoritativní odsudky pana Wagnera, který za ten chaos dodnes fakticky zodpovídá, považuji za úsměvně účelově zmatené. Pane Wagner by si, myslím, měl udělat jasno v pojmech urážka a diagnostická úvaha.
Ad M. Seidlová a Fanda Moudrý.
Už řadu let se objevují na maturitních oborech některých škol žáci co nedokončili ZŠ.
Kritéria přijetí na maturitní obor si nastavuje ředitel. Takže když vezme žáka s 0 body je to jeho věc. Jen by to mělo signalizovat úroveň školy a kdyby to bylo gymnáziom měl by to být aspoň důvod k zamyšlení.
Přijímačky nejsou pro kočku. Pokud školy nebudou podporovat opisování a jinak zkreslovat výsledky, bude to konečně po letech první měření dovedností absolventů ZŠ. Bude vidět, kdo s jakým materiálem pracuje.
ad vystavování žáků složitější matematice.
Léta mám ověřeno, že ukazovat žákům výsledky složitější matematiky má na žáky pozitivní vliv. Musí se to dělat s citem a úměrně schopnostem žáků. A ne hned druhou hodinu na to písemkou nasázet celé třídě pětky.
Ubývá pak dotazů k čemu jim ta matematika bude a ti chytřejší získávají přehled a nebojí se tolik složitějších věcí.
Bohužel RVP se státní maturitou tohle zlikvidovala a po zkušenosti kdy se nastavila laťka na minimum k maturitě a úspěšnost u maturity je katastrofální, kdy učitel tráví marně čas s rostoucím počtem líných žáků, kteří nejsou schopni vyvinout ani minimální úsilí k přípravě k maturitě, pak pohoří i ti šikovnější, protože nemají rezervu, se vracím ke starým metodám.
To je spolu s nenadanými a línými žáky a s finančních důvodů zrušením matematických cvičení jeden z hlavních důvodů vysoké neúspěšnosti u maturity na odborných školách a učilištích.
Pane Týři, podle počtu příspěvků a jejich agresivitě by nezasvěcený návštěvník mohl usuzovat, že komunikační prostor tu ovládáte vy.
Absence diskusních vláken jde skutečně na moje triko, odkládal jsem změnu šablony České školy příliš dlouho, částečně i díky jiným prioritám, jako například převodu archivu článků. Ale byl jsem před půl rokem ubezpečen, ostatně stejně jako čtenáři, že k úpravě dojde. Čili za přetrvávání tohoto nedostatku už opravdu neodpovídám.
Komunikační prostor ale takto funguje a přicházeli za mého šefredaktorování stále noví čtenáři i diskutéři.
Můžete pak ještě nám chaotům vysvětlit věty: "Buď cenzura nebude, aby bylo vidět, kdo co řekl, anebo by se měla diskuse zrušit a na České škole zveřejňovat jen podepsané články. Selektivní mazání jen některých příspěvků považuji za velmi povážlivý jev."?
Pokud si pamatuji, nikdo například nevyštípal Pavla Doležela, když se tu objevil, ani Tajného učitele, ani vás. A že se tzv. anonymové redakci ozvali, případně v diskusi odhalili svou totožnost a řada z nich i publikovala článek, je fakt.
Vaše články jsem publikoval a vaše diskusní příspěvky jsem nemazal (až na ty jednu či dvě výjimky), přestože jsem s nimi často nesouhlasil a byly i na hraně diskusních pravidel.
Buď cenzura nebude, aby bylo vidět, kdo co řekl, anebo by se měla diskuse zrušit a na České škole zveřejňovat jen podepsané články. Selektivní mazání jen některých příspěvků považuji za velmi povážlivý jev.
Co na tom chcete, propánakrále, vysvětlovat, pane Wagnere? Opravdu vám semo tamo účelově cenzurovaný chaos v České škole vyhovuje?
Panové Doležel, Tajný ani já jsme se vyštípat nedali. Kolik je ale těch, kteří vyštípáni byli, kteří odešli, když to tu poznali, a také těch, kteří do takové džungle radši ani nevstoupí, i když o seriózní diskusi by zájem měli? Proč ta dogmatická argumentace, že komunikační prostor funguje - myslíte to vážně? Za přetrvávání nedostatku neodpovídáte, ale za jeho dlouholeté tristní fungování ano.
A co jste dělal vy během těch dlouhých let, abyste to tristní fungování nějak změnil, pane Týři?
Pane Týři, z těch dvou vět o cenzuře mi opravdu není jasné, co vlastně chcete. Pan Komárek i dle mého soudu nepřijatelně cenzuruje kolegu Doležela a vaše osobní útoky nechává bez povšimnutí. Ale vaše první věta je nejasná.
Diskuze bez vláken má i své výhody, například v řadě diskuzí z vlákny se řeší stejná myšlenka paralelně a výsledek je rovněž v konečném důsledku chaotický. Pokročilejší diskutující využívají i RSS diskusí a někdo diskusi sleduje i v e-mailu a využívá další nástroje. Řada redakčních systémů vlákna nepodporovala a nepodporuje (případně omezuje počet úrovní členění) a v námi používaném Bloggeru byly zavedeny až po mnoha letech. Že principům nerozumíte, je bohužel jasné z vašich četných příspěvků.
Kdyby Česká škola a její diskuse fungovaly tak tristně, asi by tady čtenáři a diskutující nebyli... A stále tu jsou bez ohledu na vaše invektivy i zásahy nového šéfredaktora.
Klasika pro vnímače webového prostoru jako svého šuplíku.
"Kdo bude povídat nesmysle, bude vulgární a agresivní, tomu vlastnoručně rozkopu zadek!"
Žádám o vymazání příspěvků všech cenzorů!
Buď cenzura nebude, aby bylo vidět, kdo co řekl, anebo by se měla diskuse zrušit a na České škole zveřejňovat jen podepsané články. Selektivní mazání jen některých příspěvků považuji za velmi povážlivý jev.
Když diskuse, tak bez cenzury. Jinak radši podepsané články bez komentářů. Chápu, že manipulátorům cenzurní manipulace vyhovuje, pokud je podle jejich gusta. Problém je v tom, že ani Piráti se se Sluníčkáři neshodnou na tom, co cenzurovat a co ne.
Pane Wagnere, i cenzurované Rudé právo mělo mnoho čtenářů. :)))
Hele, a nešlo by tyrjirovi čas od času vystavit nějaký děkovný list nebo medaili za zásluhy o kultivaci webového prostoru a přínos k rozvoji české vzdělanosti?
Třeba by se časem uklidnil, a vrátil ke kladení myslím dotazů a výpisu zacyklených odkazů...
Pane Týři, Vaše komentáře mně také připadají velmi zmatené, nevěcné a podivné. Smazal jsem dosud jen několik komentářů, které byly vyloženě arogantní a urážlivé. Je ovšem pravda, že nevěcnost Vašich příspěvků také výrazně koliduje s "diskusními pravidly". Můžete, prosím opět začít diskutovat k věci? Děkuji! Hezký den!
manipulátorům cenzurní manipulace vyhovuje, pokud je podle jejich gusta. Problém je v tom, že ani Piráti se se Sluníčkáři neshodnou na tom, co cenzurovat a co ne.
Pane Komárku, mohl byste vysvětlit v čem ty mé vámi smazané komentáře byly nevěcné, arogantní a urážlivé atd.? To asi ne, když jste je smazal, že?
Projekce je v psychologii Sigmundem Feudem objevený jev. Jde o obranný mechanismus ega založený na automatickém přepisování vlastních negativních vlastností druhým osobám (Podle sebe soudím tebe).
Domnívám se, že páně Pytlikova "atonšpelecká" projekce je pozoruhodná.
připisování
Pane Tyri, to nebyly Vase komentare. Hezky den!
Pane Tyri, to nebyly Vase komentare.
V diskusi s panem Komárkem se dovídám myslím dost povážlivé věci: Ony ty mnou vložené a potom panem Komárkem smazané komentáře nebyly moje komentáře (příspěvky do diskuse)?
Můžete to vysvětlit, pane Komárku?
Pane Komárku, už Vám začíná docházet, co jste svými zbytečnými zásahy do diskuzí na České škole způsobil?
Každá rozsáhlejší diskuze nyní uhne z cesty a končí tím, že zde někteří jdou po Vašich diskuzních pravidlech, jako slepice po flusu, a diskutují o tom, jak se diskutuje.
Jestli tato rozplizlost diskuzí byla Vaším cílem, tak Vám gratuluji. Pokud ne, tak doufám, že to pro Vás bude poučením pro příště.
„Mítink? Ve škole? To nikdy!“ Trapná komedie ČSSD ve zlínské škole
středa 28. září 2016 · Štítky: názory, politická agitace ve škole, volby
http://www.ceskaskola.cz/2016/09/michal-komarek-mitink-ve-skole-to-nikdy.html
,Pane Komárku, je tento, podle mého názoru arogantní a urážlivý článek vůči panu premiérovi, váš? Proč se samostatným článkem cca týden před volbami snažíte takto arogantně a urážlivě zesměšnovat pana premiéra a ČSSD, když téměř současně ty sluníčkářsky pojaté "Volby nanečisto" na České škole tolerujete?
Čekám vaši odpověď na otázky:
Ty mnou vložené a potom vámi jako šéfredaktorem smazané komentáře nebyly moje komentáře (příspěvky do diskuse)?
Je článek „Mítink? Ve škole? To nikdy!“ Trapná komedie ČSSD ve zlínské škole vaším článkem?
Pane Týři, ve vás se opravdu zavilý a netolerantní socan nezapře: článek kolegy Komárka byl zcela případný a jeho hodnocení je na místě. Premiér nemá do škol před volbami ani páchnout.
Pane Týři, dejte si raději štamprličku a přečtěte si něco oddechového, takhle se tady leda ztrapňujete.
Pane Wagnere, ve vás se, myslím, opravdu zavilý a netolerantní sluníčkárský Pirát nezapře: Ty "Volby nanečisto" a ostatní členové vlády do škol těsně před volbami mohou a pan premiér ne? Myslíte to vůbec vážně?
Věcná poznámka: Pokud studentské volby nanečisto, tak rozhodně ne těsně před skutečnými volbami.
Pane Týři, je tu několik rozdílů, které jste ve své zaslepenosti a nepozornosti asi nezaznamenal: Studentské volby se týkají především nevolících žáků SŠ a nepředchází jim žádné návštěvy politiků ve školách, zároveň jejich výsledky neprezentují veřejnoprávní média, aby volby neovlivnily. Premiér diskutoval těsně před volbami ve škole s rodiči, tedy s voliči. Ani ostatní členové vlády do škol těsně před volbami do škol podle mého nemohou. ale jsou to bohužel vaši koaliční partneři a na moje názory i obecnou slušnost spolu s vámi kašlou... Zeptejte se raději vašeho ministra Chovance, který prokazatelně opsal část své bakalářské práce (https://www.pirati.cz/tiskove-zpravy/internet_usvedcil_ministra_chovance_-_opsal_uvod_sve_bakalarske_prace)a svůj titul si na plzeňských právech koupil, zda nyní po odhalení plagiátorství odstoupí, jak to udělali podobně načapaní ministři jinde! Jak se cítíte ve straně takových podvodníků?
Studentské volby proběhnou na téměř 400 školách v České republice ...
https://www.clovekvtisni.cz/.../studentske-volby-probehnou-na-temer-400-skolach-v-...
Studenti si to mnohdy neuvědomují a učitelé jim tak při volbách nanečisto mohou vysvětlit, jak svou účastí mohou ovlivnit výsledky voleb, rozdíl mezi pravicí a ...
Ona stačí ta ostatní média, že? Necelé tři týdny před volbami...
V ČSSD, ve straně se 138 letou tradicí, už 26 let aktivně bojuji s partajní hloupostí a nešvary, kterými prochází.
Jak se cítíte u sluníčkárských Pirátů propagujících omezovaní internetových odkazů a účelovou cenzuru, pane Wagnere? Proč myslíte, že Piráti živoří na konci preferenčního spektra?
Pane Komárku, čekám na vaše odpovědi - viz 3. října 2016 19:56
Pane Týři, Piráti nejsou ani "sluníčkáři" a ani nepropagují "omezovaní internetových odkazů a účelovou cenzuru". Opět jste poněkud nepozorný a nepochopil jste kritiku vašeho počínání v nedávné diskusi, kam jste umístil nesmyslně zřetězené odkazy. Účelovou cenzuru pana Komárka kritizuji, ale zároveň se podivuji jeho toleranci vašich osobních výpadů.
Pokud studentské volby nanečisto, tak rozhodně ne těsně před skutečnými volbami.
To ano. Leč Člověk v tísni koná tak, jak uzná za vhodné a potřebné.
'Už od roku 1992 pomáhá v krizových oblastech a podporuje dodržování lidských práv.'
Věřme, že vše, co činí, činí v dobré víře a ku prospěchu všech. Ačkoli, kdo ví...
Nesmysly pana Týře jsou až nesnesitelné, ale bohužel má pravdu v tom, že výsledky studentských voleb byly bezprostředně po ohlášení dostupné takřka všude.
To, co právě děláte, pane Wagnere, osobní výpady nejsou? Účelové cenzury a autoritavních personalizujících odsudků jste se nedopouštěl a nedopouštíte?
Nemohu, pane Wagnere, za to, co nechápete nebo nechcete chápat. Upozorňuji vás že před vašimi autoritativně prohlašovanými invektivami v pozoru stát nehodlám. Jsem stále názoru, že byste si měl udělat jasno v některých pojmech.
Pani Adamova, nadále si myslim, ze ty zásahy nebyly zbytecne a ze arogance a urážky tady v diskusi vazne nemaji co delat. A ze ty kdo opravdu chteji vecne diskutovat to k tehle odbočce zase tak moc nesvadi. Dekuji! Hezky vecer!
Pane Tyri, pokud jste vlozil do diskuse jiz drive smazany příspěvek, tak je mozne, ze jsem ho smazal, stejne jako v pripade pana Wagnera nebo pani Karvaiove. Ale nesmazal jsem zadny Vas příspěvek... Pokud jde o Vas způsob diskuse: Vratte se, prosim k vecnemu diskutovani a vynechte urazky a politickou propagandu. Dekuji! Hezky vecer!
Nejsem s Vámi, pane Soukale, v tom co říkáte ve sporu. Jen bych si sám rád udělal jasno.
Jaký je rozdíl mezi touto formou vedeným průzkumem, jak to vidí školní mládež, a standardním šetřením volebních preferencí, které provádějí různé instituce zaměřující se na aplikovaný sociologický výzkum postojů a názorů obyvatelstva?
Nemohli bychom se vrátit k matematice a diskusi o tom, co je to "složitější matematika"?
co je to "složitější matematika"
To je nejspíš ta matematika, která už děti nebaví. Jedno každé individuálně, samozřejmě.
Uhýbáte, myslím, pane Komárku. Ale nešť. Však ono se nakonec i jinak ukazuje a ještě ukáže, kam Českou školu vedete.
Jaký je rozdíl mezi touto formou vedeným průzkumem, jak to vidí školní mládež, a standardním šetřením volebních preferencí, které provádějí různé instituce zaměřující se na aplikovaný sociologický výzkum postojů a názorů obyvatelstva?
Vy to opravdu nevíte, pane Komárku? Děláte si z lidí legraci? Ony ty "Volby nanečisto" byly jen průzkumem?
Studentské volby proběhnou na téměř 400 školách v České republice ...
https://www.clovekvtisni.cz/.../studentske-volby-probehnou-na-temer-400-skolach-v-...
Studenti si to mnohdy neuvědomují a učitelé jim tak při volbách nanečisto mohou vysvětlit, jak svou účastí mohou ovlivnit výsledky voleb, rozdíl mezi pravicí a ...
Nečtete Člověka v tísni? Takhle má podle vás vypadat "šetření preferencí" při "volbách nanečisto" pořádaných těsně před skutečnými volbami?
Vy tady tu sluníčkářsko politickou propagandu, pane Komárku, šířit můžete a ostatním budete selektivně vytýkat projevení názoru k tomu? Kde to prosím pěkně na serveru Česká škola vlastně jsme?
Vy tady tu sluníčkářsko politickou propagandu, pane Komárku, šířit můžete a ostatním budete selektivně vytýkat a CENZUROVAT projevení názoru k tomu? Kde to prosím pěkně na serveru Česká škola vlastně jsme?
Pánové
V každé straně se najdou lidé slušní i darebáci.
U stran, které mají faktickou moc, je výskyt darebáků pochopitelně pravděpodobnější.
Pochybuji, že mezi Piráty darebáci nejsou. Jen měli zatím méně příležitostí se jako darebáci projevit.
Jedním z důvodů, proč si Vás, pane Wagnere osobně vážím je právě skutečnost, že jste dopřával rovnocenné podmínky pro prezentaci názorů ze všech stran politického spektra a ani Vaše pozdější politické angažmá se na Vašem moderování diskusí a zveřejňovaných článcích nijak neprojevilo.
Nenechte se zbytečně vyprovokovat.
Pane Týři, pravděpodobně i já aspiruji na zařazení mezi manipulátory a "stálé diskutéry, kteří mnohdy velmi sprostě vyštípou každého, kdo jim svým názorem nejde pod nos."
Koneckonců jsem byl už před mnoha lety označen za levicového demagoga, který odsud vyštípal lidi s jiným názorem.
Byl jsem sice označen i za odporného pravičáka, naivního sluníčkáře a tuším i bezcitného pragmatika, nebo tak nějak.
Vaše komentáře byly v minulosti opravdu o řád lepší, nežli jsou dnes. Nevím, proč tomu tak je. Ale řekl bych, že místní publikum je většinově dostatečně inteligentní na to, abyste mu musel opakovaně předkládat své nálepky jednotlivých oponentů. Slovy "básníka" Šafránka: "Nám to stačí říct třikrát."
Nikdy jsem nijak nezastíral svou levicovou orientaci a myslím, že se dá snadno z mých názorů odvodit.
Jako většina lidí, vnímajících politickou realitu, stál jsem svého času před otázkou, zda budu brečet v hospodě u piva, jak je ten svět hnusný, nebo s tím zkusím něco udělat. Vybral jsem si druhou možnost a také politickou stranu, která je mému vidění světa nejbližší. Což neznamená, že souhlasím se vším, co tato strana prosazuje a už vůbec ne, že podporuji všechny její představitele v tom, co činí.
Pokud se vzpomínané návštěvy ve zlínské škole, myslím že i premiér Sobotka jej komentoval nějak v tom smyslu, že by ve škole a v neděli schůzku nepořádal.
Ale on byl host a nikoliv organizátor celé akce.
Tipnul bych si, že šlo o trapnou snahu komunálních politiků, ukázat se, ukázat školu a zalíbit se.
Z politického hlediska šlo o akci nanejvýš hloupou, protože bylo vcelku logické očekávat, že političtí oponenti takovou záležitost patřičně rozmáznou.
Svůj názor na "Studentské volby" jsem už v minulosti formuloval. Podle mého jde jen o formu manipulace veřejnosti, maskovanou za bohulibý záměr. Organizace Člověk v tísni, nebo přesněji lidé, kteří ji řídí, tímto způsobem pouze realizují svou vlastní snahu o uplatnění vlivu na veřejnou a politickou scénu. Není to nic překvapivého. Stačí jen dohledat jejich angažmá i v jiných politických tématech.
Preference mladých se dají vcelku odhadnout i bez podobných "průzkumů".
A "zájem o politické dění" lze mezi mladými podporovat i kdykoliv jindy, nežli před blížícími se volbami.
Kdyby úmysly organizátorů byly čisté a záměry takové, jak je prezentují, stačilo by jediné. Zveřejňovat výsledky studentských voleb až po volbách skutečných.
Stačí si ale jen pročíst články, které zveřejněné výsledky "studentských voleb" komentují, aby byl zcela zřejmý účel celé akce.
Závěrem bych se taktéž rád přiklonil k výzvě vrátit se k původnímu tématu diskuse.
Jakkoliv chápu, že jsem předchozí větou "kázal vodu", považoval jsem za nutné uvést některé výše uvedené výroky do kontextu, v jakém je vnímám já.
Pic kozu do vazu. Rozlišovací schopnosti nula nuloucí...
Jste to, pane Komárku, pěkně schytal. Za mně. Vítam Vás mezi pytliky!
Myslím, že v otázce studentských voleb jsme zajedno. K vyšší matematice se zodpovědně vyjádřit nemohu, o čem píše pan Týř, obrysově vím, ale nechápu ho.
K vyšší matematice se zodpovědně vyjádřit nemohu
Řekl bych, že to málokdo. ČŠI tu ovšem pojímá 'složitější' matematiku.
Rád bych se o tomto pozoruhodném úkazu dozvěděl něco víc. Třeba, jak koreluje s výstupy rámcových vzdělávacích programů, jestli s ní pracuje i profesor Hejný, jak ve scio škole, a co odborníci na vzdělávání? To zejména.
Ono to překladem trochu ztrácí... ČŠI odkazuje na studii čtyřstránkový text Should all students be taught complex mathematics?, ten zase na 224stránkovou studii Equations and Inequalities: Making Mathematics Accessible to All a vše soivisí s PISA 2012, tedy především s textem Koncepční rámec matematické gramotnosti šetření PISA 2012. V posledním textu je použito sousloví "komplexní úloha" například na straně 34, kde je úloha TESAŘ. A to asi bylo původním autorem míněno, tedy complex jako komplexní...
Pane Týři,
1) Mé příspěvky jsou podepsané. Anonymně své názory zásadně nevyjadřuji.
2) Doufám, že nemyslíte vážně, že bych neměl vyjadřovat své názory, protože by to mohlo někoho odradit od diskuse. Ano, může. Stejně tak mohou odradit někoho vaše otravné a off-topic příspěvky. Já je prostě přeskakuji a je hotovo.
3) Podle mého chápání to, co vám kolegové vyčítali s těmi odkazy není problém obsahu, ale formy. Vypadá to, že jste neměl dostatečné technické vědomosti, abyste místo kopírování plných odkazů použil HTML tag a tak se vaše příspěvky tapetované plnými odkazy v textu prakticky nedaly číst. Nedovedu si představit, že by je někdo skutečně reálně použil. Postupem času se ovšem místo na obsah soustředíte na nějaké politické boje. Vlezl jste do Doleželovsky zaplivané putyky, do které vás nikdo násilím necpal, postavil se doprostřed a začal plivat okolo sebe. Už jen čekám, že se posadíte na bobek a uděláte bobek.
4) Zřejmě trpíte některými degenerativními změnami, které, bohužel, zjevně postihly i našeho pana prezidenta, a nepochopil jste, že jste autorství myšlenky přiřadil špatnému autorovi. Chudák kolega Komárek. Snad se s vámi jeho vnučka nebude soudit.
5) S tím nahrazením znalostí internetovými odkazy předpokládám, že jste si tropil nemístné žerty. Jinak vám mohu dát k řešení určitý integrál, který je třeba řešit pomocí reziduové věty a uvidíme, jak si poradíte jen s internetovými odkazy.
"Zřejmě trpíte některými degenerativními změnami, které, bohužel, zjevně postihly i našeho pana prezidenta"
Pane Doležele,
Vy už se cítíte být kompetentní i v oboru psychologické či psychiatrické diagnostiky?
Co má s touto v podstatě k ničemu nevedoucí diskusí společného pan prezident?
Do naší hospůdky vedou jen tři schůdky a může sem každý, kdo umí žít a nechá žít. Vítáme devatero řemesel i desátou bídu. Můžeme i bučet, aby to k něčemu vedlo, ale někdo by mohl být citlivý na bučení. Nemám to rád ani v La Scale. Co když se někdo nechá odradit od dalšího účinkování.
To jsem se hezky uvolnil po náročném dni. Řekl bych, že na těchto stránkách to bývá často spíše lapidární, ale ořechové není také špatné.
Pan Steklý promine, ale zřejmě si popletl dveře. Tady to není poslanecká sněmovna, abychom dospívali k pravému ořechovému.
Líbí se mi pana Jirky pojem lapidární, tedy 've stručnosti výstižný'. Na tak malém prostou tolika mouder, že až to dveřmi o zem tříská. To je už jen krůček k lapidáriu. To jest 'sbírce mentálních plastik a zbytků pedagogických památek'.
Perte se a žerte se. Když vás to baví. Já si na tyto stránky chodil odpočinout a teď se tu pere špinavé prádlo. Asi tak.
Blogger Vít Steklý řekl(a)...
Škoda že KV nechodí nabírat energii na Českou školu. Možná by jí to otevřelo oči.
5. října 2016 13:14
To byla ironie, nebo jste nás pochválil?
Česká škola bývala místem, kam mohl učitel přijít po vysilujícím dni a znovu nabrat sil. Zjistil zde, že jeho starosti jsou malicherné a nemá tedy cenu nad nimi dlouze naříkat.Fakt, že ve školství dobře už bylo a nyní bude jen hůř se zde potvrzuje každým dnem.Přesto sem chodím rád.
Přirovnání Čš k dobré hospůdce je asi na místě. Na České škole si může každý zanadávat na neschopné vedení, zlobivé žáky, případně hodnotit kroky MŠMT. Mezi tím se pobavit více nebo méně vtipnými bonmoty místních šprýmařů a hned je na světě lépe. Škoda, že se idylické časy na ČŠ pomalu mění a přibývá osobních útoků na jednotlivé bloggery. Možná to není pouze výměnou vrchního, který je trochu divný, ale i celkově neutěšenou situací ve společnosti a ve školství zvláště, že se z pohodové hospůdky stává ring. Doufám, že osobní setkání bloggerů, které brzy proběhne v Praze trochu vyčistí ovzduší, aby se zde zase dalo lépe dýchat.
A co se týče paní Valachové- mám strach, že jejím světonázorem nepohne ani čtení každodenní konstuktivní kritiky na Čš, ani nikde jinde. Snad brzy zmizí i s inkluzí v propadlišti dějin.
Pane Steklý, idylka tady nebyla nikdy. Ani před 15 lety a létaly výrazy podstatně jadrnější, než teď. Útoky byly také ostřejší.
OK, učím teprve 12 let, tak mě ty dřevní doby Čš asi utekly. :-)
"Pane Doležele,
Vy už se cítíte být kompetentní i v oboru psychologické či psychiatrické diagnostiky?
Co má s touto v podstatě k ničemu nevedoucí diskusí společného pan prezident?"
Nikoliv. Nejsem Botlíčkovic. Rozeznat debila od nedebila ale umím. Méně pak už debila od blbečka.
Jestli jsem vám sáhnul na Zemana, na kterého se nesahá, tak se omlouvám. Já ho zbožňuju, akorát jak ještě nejsem tak stár, tak mi připadá, že by mohl občas hodit do ringu ručník a uznat omyl. Ale chápu, že mě něco podobného čeká v budoucnosti rovněž, takže to neberu tak úporně jako vy.
A sám sebe počítáte mezi ty debily nebo nedebily, pane Doležele? :)))
Jak kdy pane Týři.
:))) Myslel jsem si to. "To mám taky" říká mi někdy moje lékařka.
Pane Doležele,
ke zbožňování kteréhokoliv z politiků mám hodně daleko.Jen se domnívám, že to není téma této diskuse.
Okomentovat