Dosud fungovala základní waldorfská škola v Libereckém kraji pouze v Semilech. Od příštího školního roku 2017-2018 otevře první třídu i Liberec. Radnice tak chce vyhovět zvýšené poptávce rodičů po alternativním způsobu vzdělávání dětí. „V současné době máme několik Montesorri tříd na základní škole 5. května. Poptávka je ale větší než možnosti školy, proto jsme se rozhodli podpořit i zřízení školy waldorfské," uvedl pro Liberecký deník náměstek primátora pro školství Ivan Langr.
Ivan Langr (liberec.cz) |
„Mám radost, že se nám podařilo najít řešení,“ říká Langr s tím, že alternativní typy škol sázejí zejména na individuálnější přístup k dětem. „Snaží se více respektovat přirozenost dítěte jak v metodách a formách učení, tak v uspořádání tříd, pomůckách i v takových věcech, jako je třeba absence zvonění či hodnocení známkami. Autorita učitele tu není vnucená, jako tomu často bývá v konvenčních školách, ale přirozená, učitel je spíš partnerem a průvodcem vzdělávání.“
Celý text naleznete zde
26 komentářů:
„Snaží se více respektovat přirozenost dítěte jak v metodách a formách učení, tak v uspořádání tříd, pomůckách i v takových věcech, jako je třeba absence zvonění či hodnocení známkami. Autorita učitele tu není vnucená, jako tomu často bývá v konvenčních školách, ale přirozená, učitel je spíš partnerem a průvodcem vzdělávání.“
Není to opsáno z příručky "Moderní, alternativně inovativní škola pro konkurenceschopnost"?
Odpustím si zvolání, 'Chcete alternativní školu? Zrušte lavice, zvonění a známky!' Jak snadné...
Mohl by náměstek primátora případně naznačit, z čeho dovozuje, že dnes je autorita učitele vnucená? Kdo, jakým způsobem a komu ji vnucuje?
Už jen to jeho zasvěcené prohlášení učitele na těch 'běžných' školách věru podporuje. U zástupce zřizovatele je pikantní obzvláště. Pěkně se vo ty učitýlky votřel, chlapec.
"proto jsme se rozhodli podpořit i zřízení školy waldorfské"
Je otázka, kam ta podpora sahá. Stát, obce by asi měly zajišťovat především běžné školy, standardní.
Zpráva z tisku: Liberec - Dosud fungovala základní waldorfská škola v Libereckém kraji pouze v Semilech.
Tak jsem se tam podíval. A vida! Prst na tepu doby držen příkladně, až oči přecházejí.
1. Upoutávka záložky Zprávy (asi překlep, to se stane):
Rovzpomínání na Václava Havla
Oslava nedožitých 80. narozenin prezidenta Václava Havla.
2. Text pozvánky na záložce Zprávy a události (kromě utkvělého překlepu nealternativně ne-waldorfsky podáván cukr bez biče: viz poslední věta toho šprýmu):
Rovzpomínání na Václava Havla
Oslava nedožitých 80. narozenin prezidenta Václava Havla.
Zveme všechny na společnou četbu z textů Václava Havla. Pokud se budete chtít aktivně zúčastnit tohoto setkání, přineste si s sebou krátký text V. Havla nebo text, který s jeho životem souvisí. Sejdeme se v 16:00 hod. ve středu 5. 10. 2016 v patře lycea. Délka příspěvků by měla být do 5 min. AKTIVNÍM ČTENÁŘŮM BUDE PODÁVÁNA KÁVA ZDARMA! (kapitálky M.N.).
3. Přiložený soubor: rovzpominani_na_vaclava_havla.docx, autorka Mgr. Lenka Břenková,
zástupkyně ředitele pro SŠ, výchovná poradkyně, dramatická výchova
To už přestává vypadat na překlep, poněvadž MS Word blbostě a pitomostě barevně podtrhává. A k tomu Havel s malým, viz:
ROVZPOMÍNÁNÍ na Václava havla
Ve středu 5. 10. 2016 si společně připomeneme
nedožité 80. narozeniny prezidenta Václava Havla.
V zlé předtuše jsem nahlédl do zprávy ČŠI z ledna 2016.
Na straně 7 odst. 1. se dočtete, že: „Učebny 2. a 3. třídy základní školy jsou vybaveny nízkými lavicemi jednotné výšky z masivního dřeva a textilními sedáky bez opory zad. Uvedený nábytek neumožňuje dodržování ergonomických zásad práce žáků vsedě.“
Str. 8: Negativním zjištěním v oblasti školního stravování je fakt, že část zákonných zástupců strávníků základní školy (cca 20) má trvale pro své dítě nastavený bezmasý oběd, čímž dochází k deficitu v oblasti naplňování výživových dávek u těchto strávníků.
Jak druhdy výstižně popsal pan poste.restante: Alternativy jsou záležitost rodičů. Dodávám: zmanipulovaných
Ještě štěstí, že se tam nezvoní.
Liberečtí, laťka je vysoko, máte co dohánět.
Neuvěřitelné příhody žáků Kopyta a Mňouka,
Pane Novotný, o čem píšete, kam jste se podíval? Hezký večer?
Pane Komárku, trocha té gramotnosti, přece jste na tom líp, než zastaralí učitelé.
https://www.google.cz/search?num=50&safe=off&q=základní+škola+semily+waldorfska
Aha, děkuji :-). Hezký den!
Vezmu to z jiné strany. Snažím se doučovat již 3 děti z jedné alternativní školy, které ve svých 15 letech naprosto neovládají základy matematiky. Hloupé nejsou, ale sebevědomé až za staříčkovo. Racionální čísla, početní operace se zlomky, úměra, procenta, ... španělská vesnice. Zrovna přemýšlím, že přeruším tuto neefektivní spolupráci. Nejvíce mě ranilo, když tito žáci sdělovali: "Věrka (zřejmě učitelka-průvodkyně) říkala, že matematika a fyzika není zas tak důležitá".
Když jsem se podíval do výroční zprávy alternativní školy v Semilech, jak psal pan Novotný, je tam ohledně fyziky něco podobného.
to s tím učitel.průvodce je prima,já jsem se zase setkal s učitelem koučem,který neučí ale žáka koučuje,
Kdyby ty waldorfy byly tak dobré, tak se uchytí samy a tradiční a běžné školství by bylo už dávno na úbytě. To jsou vždycky jen takové výstřely do tmy.
Naprosto šokující. Vzpomínají na Havla. Jedí vegetariánské obědy. Nejhorší zvěrstvo je, že židle nemají opěradla. A to si říkají škola. Já bych to zavřel.
30. října 2016 16:01
No jo, no. Dětičky si evidentně uzavírají cestu na přírodovědné, technické a ekonomické školy . Aspoň z té alternativní školy, kterou znám. Před chvílí jsem se to od doučovanců dozvěděl. Věrka-průvodkyně má vystudovaný obor na FF (něco s filozofií). A holka nešťastná se snaží učit matematiku. Bůh jí pomáhej.
Já vím, nekrmit.
Nutno poznamenat, že dětičky za to nemohou. Nohou za to rodiče - v prvé řadě a škola ve druhé, tím, že matiku a fyziku učí asi někdo, kdo tomu nerozumí.
Souhlasím. Nebere-li učitelka výuku matematiky vážně, selhává ve své roli tím, že uzavírá dětem cestu k přírodovědě. Všem a zejména těm, které talent mají. Rodiče za to nemohou. Ve své volbě alternativy, nerezignují na úkol školy učit a naučit. Tedy jen a pouze škola/ředitel.
Pokud ovšem rodiče nezvolili "alternativu" právě proto.
Ptal jsem se kdysi známého, jak se líbí synkovi v blíže nespecifikovavé alternativní škole. Byl ve třetí třídě. Líbí, pravil známý. Psát a počítat sice neumí, ale je spokojený. A to ti to nevadí? Pokračoval jsem ve výslechu. No, pokrčil rameny tatík, snad to dožene. Asi dohnal. Možná se pořád živí hokejem.
A tak si někdy říkám, jestli by se s tou matikou doopravdy nemělo začít až na matfyzu.
jestli mu jde ten hokej tak ať hraje hokej,taky jsem hučel do jedné hvězdy,ať si udělá aspoň tem třeťák,byl v něm už podruhé, ať má alespoň vyučňak na prodavače,když ne maturu,ale on byl slušný kluk,neposlal mě někam,.jen se tak potutelně usmál,jak to umí a poprosil mě, ať se mu podepíšu na dres a že v něm přjde k maturitě až se vrátí z nhl a zmizel do usa......
pod velký podpis jsem napsal "mh 3 odd,5ř,2zleva" prý sui dodnes láme hlavu ,co to znamená
Jestli jste to napsal tak srozumitelně, jak píšete sem, lámal by si s tím hlavu i poručík Colombo.
no jo, je to louskačka,kam že to má za mnou přijít, až se vrátí za tři spartakiády z nhl
Zorro je zpátky!
Hézkýýý...
Zorro se vrátí a pak si administrátore krejte záda. Zetko na hrudi je jen pro chlapy. U vás bych ho viděl v oblasti zadele a hned dvě ať nekulháte.
Okomentovat