Školské odbory ve své deklaraci požadují, aby se do roku 2020 zvýšily platy učitelů na
130 % průměrné mzdy v České republice, aby vzrostla kompetence ministerstva školství, jak v oblasti řízení, tak v oblasti financování veřejných vysokých škol, a aby se podíl HDP na školství zvyšoval alespoň na úroveň 6 %, která už je obvyklá v západních evropských zemích. Deklaraci zveřejnily při příležitosti 50. výročí přijetí Charty učitelů.
Předseda školských odborů František Dobšík v rozhovoru pro Český rozhlas uvedl, že více peněz pro školství by mělo vést i ke snížení počtu žáků ve třídách. „A pod tím se skrývá i třeba nižší počet žáků ve třídě, kdy by se jim měl, mohli učitelé více věnovat a vlastně naplnit to, co očekávají rodiče, že opravdu to bude služba. Ne, že učitel bude sluha, ale že prostě bude se těm dětem věnovat, což při některých počtech, v některých třídách je 30 dětí, je hodně, hodně vzdálené, nereálné...,“ řekl Dobšík v rozhovoru.
Chartu učitelů přijala před 50 lety v Paříži organizace OSN UNESCO.
Její text naleznete zde
Deklarace školských odborů k 50. výročí Charty učitelů: Vyšší platy i větší kompetence ministerstva
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 komentářů:
Celá Deklarace Českomoravského odborového svazu pracovníků školství na podporu zkvalitňování podmínek a úrovně vzdělávání v České republice je na http://www.pedagogicke.info/2016/09/deklarace-ceskomoravskeho-odboroveho.html. Požadavek posilování kompetencí MŠMT v oblasti řízení škol je nehorázný. Dokazuje jen řiťolezectví vedení školských odborů a postavení odborů jako součásti ČSSD.
Poslední dvě věty Janka Wagnera vytesat do kamene...
S panem Wagnerem v zásadě souhlasím.
Požadavek na posílení kompetencí MŠMT lze chápat také tak, že současný stav, kdy existuje de facto 14 různých systémů financování a řízení škol je nepřijatelný a v důsledku kontraproduktivní. A pak bych s ním mohl souhlasit.
To ale mělo být explicitně v textu deklarace uvedeno.
Stejně jako mnoho jiného, co mělo a mohlo být v textu tohoto významu uvedeno, ale není.
V rámci historické spravedlnosti si ještě dovoluji připomenout, že ani za pravicových vlád nebyla aktivita odborů nijak výrazně vyšší a jejich hlasu bylo dopřáno mnohem méně sluchu.
Názorová blízkost odborů a levicových stran není pak snad nic překvapivého nikde na světě.
Faktem ale je, že když nyní mají odbory na MŠMT "ideově spřízněné duše" měly by mít ambice prosadit toho mnohem více, nežli reálně činí.
Postoj odborů k problematice inkluze, která se bezprostředně dotýká problematiky pracovněprávních vztahů lze pak označit jako skandální.
"Postoj odborů k problematice inkluze"
Odboroví bossové zřejmě o inkluzi slyšeli z doslechu, jinak si to jejich poklonkování nevedu představit. Domnívám se však, že jako spřízněné duše soc. dem. mohly odbory prosadit mnohem více požadavků. O pravicových vládách se nemá cenu vůbec bavit. Topolánkovo vyjádření ,"státní zaměstnanci si již nahrabali", je plně vypovídající o jejich přístupu i k obyčejným učitelům.
Kolipak bere takový pan Dobšík a jeho parta za to neuvěřitelné vlezdoprdelkování? Kdo to volí, kdo to platí? Kde se to dá zjistit? Za 20 let jednou vyhlásili stávkovou pohotovost a ta se po snížení učitelských platů kamsi vytratila. Jinak jen poklonkujou, se vším souhlasí a natahujou si triko. Modrý.
Pane Nutzi, vstupne do odborové organizace, všechny informace získáte obratem.
Okomentovat