Ministerstvo školství dalo školám a školkám na vybranou, na co přesně využijí evropské fondy. Pětina škol poslala své žádosti a největší zájem je o doučování žáků ohrožených neúspěchem. Informuje o tom deník E15.
Každá škola a školka bude moci získat 200 tisíc korun plus 2200 na žáka. Pokud má základní škola 500 žáků, může získat až 1,3 milionu korun na dva roky.
Ve stovkách českých mateřských škol začnou za evropské peníze například pracovat chůvy. Budou pomáhat dosavadním učitelkám zejména s dvouletými dětmi, kterých ve školkách přibývá. Vyplývá to z žádostí, které přicházejí na ministerstvo školství. Školy a školky si mohou vybírat z několika různých příspěvků z evropských fondů.
Nově by se na stovky škol mohli dostat také školní asistenti, administrativní pracovníci, kteří by pomohli s komunikací s úřady nebo s rodiči.
Celý text naleznete zde
Celkem 4,5 miliardy korun na dva roky půjde z evropských fondů do českých škol a školek
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
"Ministerstvo školství dalo školám a školkám na vybranou, na co přesně využijí evropské fondy."
No, že by nám dali na vybranou, o tom se moc hovořit nedá. Jedná se o inkluzivní šablony a to hovoří za vše. Šablona je prostě šablona a škola se jejích podmínek musí držet, i kdyby to byla hovadina.
A hovadin je v těchto šablonách nemálo.
1. Personální podpora školními asistenty? Ti nemohou vykonávat pedagogickou činnost a školy potřebují spíše ty pedagogické. No samozřejmě, že se to bude obcházet.
2. Personální podpora speciálními pedagogy či školními psychology? Školního psychologa, aby člověk hledal lupou, a ani těch speciálních pedagogů, kteří by někam pádili dělat na půl úvazku na půl roku asi nebude hafo.
3. Tandemová výuka? Na školách téměř nerealizovatelná, zvláště na těch menších. Na 1. stupni to nejde vůbec. Možná to bude pro ministerstvo překvapením, ale ony ty učitelky jaksi souběžně učí. Volnou hodinu mají jen v případech, kdy třeba angličtinu nebo jiný předmět na 1. stupni vyučuje druhostupňový kantor, což se na školách vyskytuje jen někde. Hlavní předměty jsou koncentrovány na 2. stupni do prvních čtyř hodin, takže matikáři a češtináři učí souběžně, o angličtinářích, kde se hodiny dělí ani nemluvě.
4. Čtenářské kluby a kluby zábavné logiky? Pěkné, jen nevím proč do nich cpát děti, které mají problémy se základním učivem, tedy děti ohrožené školním neúspěchem. A navíc, kdy kluby realizovat? V osmých a devátých třídách mají děcka i někteří učitelé několikrát týdně odpolední vyučování, na prvním stupni i druhém stupni docela dost kroužků ZUŠek a sportovních mimoškolních aktivit.
A ještě jeden problém, když povede učitel kroužek z projektu bude mít práci královsky zaplacenou, když už léta vede kroužek jiný, dělá to za hubičku.
5. Obrovské množství školení? Ptám se, kde ministerstvo vezme najednou tolik kvalitních školitelů zejména inkluzi, a kdo bude na školách za školící se učitele suplovat?
Takže suma sumárum - jediné, co trošku dává smysl je pravda to doučování.
"Miniaterstvo připustilo. že očekávalo větší počet žádostí"
No tak za prvé mají školy ještě čas do konce školního roku. A za druhé ministerstvo vypustilo projekt do éteru se značným zpožděním, takže začátek realizace od 1.9. 2016 byl nereálný.
Výzva je od samotného počátku podvod na EU: počítá se s tím, že šablony na tzv. školní asistenti vykryjí absenci financí na asistenty pedagoga. Dnes už je jasné, že v řadě regionů jsou speciální pedagové a školní psychologové nesehnatelní, na oficiálních školeních k projektům to už například v Praze padlo doslova: Nesnažte se o tyto šablony, jinak budete dotace vracet! Na trhu působí řada subjektů, které školám nabídnou laciná školení a umožní jim jen odběr vlastního zboží v cinknutých výběrových řízeních.
Ve stovkách českých mateřských škol začnou za evropské peníze například pracovat chůvy. Budou pomáhat dosavadním učitelkám zejména s dvouletými dětmi, kterých ve školkách přibývá.
Chůvy?
Za evropské, tedy projektové peníze?
Už zase flikujeme z projektů to, co by mělo být součástí systému?
A mimochodem, neříkalo se dřív instituci, kam se odkládaly děti předškolkového věku, jesle?
To má být záměr státu nahnat zase matky od dětí k pásu, abychom mohli budovat rozvinutou kapitalistickou společnost?
Tak to díky za "pokrok".
BTW:
Kolegyně Adamová, díky za výstižné shrnutí.
Na nedávném semináři ohledně těchto inkluzivních šablon jsme se dozvěděli, že zatím podalo žádost do 10% škol a školek. Další možnost je pak od 1.února 2017 a poslední od 1.9.2017. Mnoho škol do toho vůbec nepůjde, protože tyto šablony vůbec nepotřebuje. Otázka taky zní: Jak utratit 1 až 2 miliony v rámci těchto šablon? Personálie jsou v podstatě nedostupné a potom babo raď. Zbytek názorů na tyto šablony už vyčerpala kolegyně Adamová.
"Už zase flikujeme z projektů to, co by mělo být součástí systému?"
A co bude za 24 měsíců? Nic, pač příliv EU peněz vyschl. Bude tady nová vláda a vypadá to, že ČSSD se do ní vůbec nemusí dostat. Nový ministr školství bude mít zase jiné priority.
Okomentovat