Tentokrát Bob Kartous pokračuje v eduinské kampani proti školám na Britských listech v článku Děláme všechno proto, aby demokracie nepřežila. Chmura české žurnalistiky dělá všechno proto, aby nepřežila škola.
Zdeněk Sotolář (FOTO: archiv autora) |
Kartous snad může uvést několik zkušeností, ale rozhodně nemá k dispozici taková data, aby mohl šmahem odsoudit stovky a tisíce učitelů a vůbec celou výchovu k občanství. Ani když tvrdí, že „Téměř každý, kdo má děti a s kým na toto téma vedu řeč, svědčí o totální negramotnosti učitelů, kteří mají dětem předávat poznatky a zkušenosti ze společenských věd.“ To já zase mohu tvrdit, že téměř každý, kdo něco četl od Kartouse a s kým na toto téma vedu řeč, svědčí o jeho totální tuposti. – Je tohle argument? Stačil by mimo podivný svět Britských listů?
Šéfredaktor Britských listů Čulík se druhdy oháněl přísností britských editorů. Opravdu by tam Kartousovi prošel i tak nenávistný a především tak vágně podložený útok na školy a učitele? „Důkazů o ignoraci důležitosti vzdělávání v této oblasti je mnoho,“ píše Kartous dále a vytahuje osobní zkušenost s učitelkou svého syna. Má-li opravdu Kartous důkazy o nekvalitní výuce, nechť se pochlapí, jde vzorem a místo keců se obrátí na českou školní inspekci. Zatím lze říci pouze jeho vlastními slovy tolik, že „Nesourodost takových informací vytváří nulovou představu...“
Převzato z autorova blogu
17 komentářů:
Pane Sotoláři, Váš text mi připadá důležitý v rámci „diskusí o diskusích“, které na České škole vedeme. A tak k němu mám jedno ohrazení a obecný souhlas.
Ohrazení: Podle mě není na místě použít termín „eduinská kampaň“ - pochybuji, že většina lidí z EDUin je z toho textu nadšená. Dokonce bych si dovolil tipovat, že někteří z nich jsou podobně kritičtí jako Vy.
Souhlas: Ano, text Boba Kartouse je především rozhořčený a osobní, to zobecnění je neúnosné a urážlivé. Nedivím se učitelům, že je takové texty urážejí a že s jejich autory nechtějí diskutovat.
(Kartousův text je tady: http://blisty.cz/art/83842.html)
Kdybyste byl praktikujícím učitelem a dvacet let takové pitomosti četl od různých autorů, mnohé by se Vám jevilo jinak, pane Komárku.
Pan Kartous je tuším následníkem pana Feřtka ve funkci vedoucího komunikace EduInu a jako takový je zván i do médií. Přečtu-li si třeba jen nadpisy článků Eduinu, pana Feřtka a pana Kartouse, vkdím tam určitou společnou, vůči učitelům a českému veřejnému školství dehonestační, linii.
Proč si ve věcech kolem vzdělávání v Česku nerozumíme?
I proto, že média dávají zřejmě neúměrně velký prostor eduínsko-feřtkovsko-kartousovským plivancům na učitele a veřejné školství v Česku.
" Nedivím se učitelům, že je takové texty urážejí a že s jejich autory nechtějí diskutovat."
No, mám spíš pocit, že učitelé (nebo i konzervativní laici, jako třeba já) by diskutovali rádi, přece jen trpělivost je základním předpokladem pro učitelství. Problém vidím spíš na straně pana Kartouse, na něhož tu bylo vzneseno stovky dotazů či připomínek, na něž nikdy nezareagoval. Raději jde diskutovat s žáky jednoho elitního pražského gymnázia a v příštím článku za 0.75 dne jen přemele totéž trochu jinak... (to je celkem ilustrativní příklad jedné z nevýhod té diskuze 2.0, kterou o trochu níž navrhuje pan Botlík).
----
Já bych měl třeba k původnímu článku dvě poznámky:
"V minulém článku jsem odkazoval k výzkumu Aleše Kudrnáče, podle kterého si pouze 58 % středoškoláků myslí, že demokracie je nejlepší forma vlády."
Nezlobte se, ale sama otázka "Je demokracie nejlepší forma vlády" je hloupá. Jako dospělý člověk bych o tom byl schopen (bez výsledku) debatovat. Jako dítě bych plácnul ano-ne-nevím a o ničem by to nic nevypovídalo.
Určit, co je demokracie a co není, a jestli je dobrá nebo lepší, je podobně obtížné a nejednoznačné jako určit, jestli je nějaký člověk hodný nebo zlý.
Tato plochost v uvažování občankáře (byť nepraktikujícího) je na druhou stranu potvrzením jeho vlastních slov.
----
"Jeden novinář mi psal, že učitelka ve třídě jeho syna přesvědčuje své žáky o tom, že na filozofických fakultách se učí, kolik andělů se vejde na špičku jehly a že jsou to školy naprosto zbytečné. Takového učitele by měl ředitel okamžitě vyhodit, neboť je krajně nevzdělaný a neschopný svou práci vykonávat."
Co vám řekne nepozorné dítě po hodině, v níž učitel část hodiny vysvětloval třeba roli univerzity a přidal k tomu drobnou historickou vložku?
Podobně, pokud dítě dostane za domácí úkol vypsat podle mapy pravostranné přítoky Labe, může se stát, že to rodič bude dále vykládat ve stylu - náš malý se musí ve škole učit všechny přítoky Labe.
Závěr - (jedni) rodiče nejsou nejspolehlivějšími zdroji o celém školství.
PS: Myslím, že ať už je ta demogracie cokoli, bylo by fajn, kdyby demogratičtí ředitelé dodržovali platný zákoník práce.
Ohrazení: Podle mě není na místě použít termín „eduinská kampaň“ - pochybuji, že většina lidí z EDUin je z toho textu nadšená. Dokonce bych si dovolil tipovat, že někteří z nich jsou podobně kritičtí jako Vy.
Komentoval to někdy EDUin? Distancoval se někdy někdo z EDUinu (a kdo to vlastně je?) od Kartouse? Nepamatuji.
Vida. Nová, mladá krev. Vítej Sivo!
"Vida. Nová, mladá krev. Vítej Sivo!"
Taky dotyková. Krev 4.0
Jestlipak by Siva svůj diskusní příspěvek rozvedl ve strukturovaném článku...
Vítej Sivo!
Hele šéfredakce není v pohotovosti?
Že tu jen tak mýrnyx týrnyx ponechává ten zaneřáďující spam?
Tak to bychom se mohli při té příležitosti obzvlášť vulgárně pozurážet...
Britské listy nemají diskuzi k článkům - můžete jen nabídnout svůj článek jako odpověď. Tedy ten systém, který zde nedávno doporučil pan Botlík. Nezdá se mito dobré, vám ano?
Doufám, že zatím je chmurou české žurnalistiky Kartous, ale pokud to takhle bude pokračovat, tak to bude platit na celé Brit. listy. Je to škoda.
Britské listy vydaly vždy jen to, co považovaly za vhodné vydání. něco mi otiskly něco ne..Je zajímavé, že ačkoli jsem tam přispěla nejméně 8x, nejsem na jejich seznamu autorů. Teda, že by mě o to šlo.....
"Jeden novinář mi psal, že učitelka ve třídě jeho syna přesvědčuje své žáky o tom, že na filozofických fakultách se učí, kolik andělů se vejde na špičku jehly a že jsou to školy naprosto zbytečné. Takového učitele by měl ředitel okamžitě vyhodit, neboť je krajně nevzdělaný a neschopný svou práci vykonávat."
Mně zase jeden řidič multikáry řekl, že učitelka jeho syna musí být kráva, protože dětem na tabuli napsala větu s pravopisnými chybami. Samozřejmě by takovou učitelku měl ředitel okamžitě vyhodit, protože je nevzdělaná a krajně neschopná svou práci vykonávat. (Chybí sdělení, že děti měly chyby najít a opravit).
To je jeden z hlavních důvodů, proč si v diskusích o školství nerozumíme. A s některými lidmi už si ani rozumět nechci.
No vidíte.
A nám zase tvrdili na hodinách matematické informatiky, že za pseudoproblém o andělech na špičce jehly byl ve skutečnosti maskován pokus o úvod do diferenciálního počtu.
Pak se má člověk v těch učitelích vyznat.
Jak říká kolega Blaha. Zrušit povinnou školní docházku a ať se každý učí je to, co chce a co bude potřebovat pro život.
Aspoň se tím urychlí úpadek prohnilé západní civilizace a vládu převezmou ti hloupí a neinovativní Asiati, kteří pořád tupě vyučují prostřednictvím toho zastaralého drilu.
EDUin zásadně nereaguje a nediskutuje. Nikdy jsem neviděl a neslyšel žádnou odezvu. Evidentně se chovají jako hluší a zřejmě i nevidomí.
EDUin zásadně nereaguje a nediskutuje. Nikdy jsem neviděl a neslyšel žádnou odezvu.
Chrliče vesměs nezajímá kolik jimi proteče a co všechno to dole vymele...
"Chrliče vesměs nezajímá kolik jimi proteče a co všechno to dole vymele"
Tedy vzorová demokracie po eduinovsku a pak jim má obecenstvo věřit. Možná mají z diskuse strach.
Okomentovat