Před začátkem nového školního roku provedla společnost SC&C krátký výzkum testující míru souhlasu české veřejnosti s výroky, které komentují ať už realizované, nebo teprve zamýšlené kroky, o nichž se v souvislosti s českým školstvím hovoří. Autory výroků jsou čeští politici a komentátoři. Výsledky výzkumu především poukazují na fakt, že veřejnosti chybí relevantní informace k tomu, aby zaujala jasný postoj.
Téměř ve všech zkoumaných výrocích se zhruba třetina respondentů uchýlila k odpovědi „nevím“. V případě hodnocení inkluze či hodnocení působení ministryně Valachové toto číslo roste až k 50 %. Zdaleka nejvíce tak z výzkumu ční, že veřejnost deklaruje informační deficit a s ním spojenou neochotu soudit české školství.
Z konkrétních výsledků je pak zřejmé, že pouhá pětina dotázaných je přesvědčena, že české školství ví, jaké má cíle. Školskou inkluzi vnímá česká společnost velmi rozporuplně a spíše s despektem. Naopak podpora škol v přímém rozhodování o využití financí je jasná a zřetelná.
Osoba ministryně Kateřiny Valachové potom společnost rozděluje na tři tábory, z nichž zdaleka největší je ten, který neví, jak se k její práci postavit. Je tedy více než zřejmé, že míč je v tomto případě na straně ministerstva školství, které by mělo veřejnosti umět vysvětlit své kroky podstatně lépe, než je tomu v současnosti.
Autoři výzkumu jsou si vědomi, že výroky vytržené z kontextu mohou zkreslovat chápání dané věci, avšak přesto věří, že alespoň rámcově nastavují zrcadlo českému povědomí o dění ve školství v momentě, kdy stojíme na prahu nového školního roku.
Zprávu z výzkumu naleznete zde
Průzkum: Veřejnost nemá dostatek informací o směřování školství. Ministerstvo by mělo své kroky vysvětlit podstatně lépe
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
Úchvatné, tahle uhlířská víra, že kdyby MŠMT se svou pohlouplou propagandou (pardón - s informační kampaní) přitvrdilo a nalilo do ní dalších pár set miliónů, veřejnost by musela pět "Hosana!"
S ohledem na to, jak "skvěle" je tzv. inkluze ministerstvem připravena (proč bychom se s něčím tak primitivním "abgébovali" 10 let jako Skandinávci, že?), si může paní Valachová naopak vysloveně gratulovat, že má veřejnost tak málo informací. Nám, co jich máme dost a dost, se ježí vlasy hrůzou už dobře přes půl roku....
Prosím vás posaďte se zadkem na zem. Vždyť dobrá polovina lidí v republice neví, že ministryní školství je žena, a dobrá čtvrtina netuší, že vůbec nějaké MŠMT existuje.
Opravdu nevím, kam to umístit, ale velmi doporučuji: https://www.theguardian.com/media/2016/jul/12/how-technology-disrupted-the-truth?CMP=Share_iOSApp_Other
12. září 2016 17:48
A s těmi počty jste ještě velká optimistka.
Uvědomte si, že politici podceňují běžného občana a ani jim nestojí za to masírovat veřejné mínění tak, jak by mohli a jak to před lety dělali. Dnes když odhalí nějaká stanice(trochu se nám rozmnožily) menší problém, tak se objeví oslavný spot na ministerský záměr v událostech a tím to končí.
Většině občanů je to stejně jedno.
A ti u moci to řeší teprve, až je to velký průšvih,jako neúspěšnost státních maturit. A to ještě tak, že uměle zmenšují a zahlazují důsledky místo hledání příčin.
Okomentovat