„Pokud to začne fungovat tak, jak by mělo, pomůže to. Je to malý krůček, ale dopředu,“ říká v reportáži deníku Právo Hana Kalusová, která v rámci sdružení Mensa organizuje kluby nadaných dětí na severní Moravě. Podle ní byl dosavadní systém podpory nadaných dětí omezený. Jestliže dítě vynikalo v matematice, ale třeba v češtině bylo na běžné úrovni, pak mu školské poradenské zařízení posudek pro „mimořádné nadání“ nevystavilo.
Podle nových pravidel, která platí od září, bude za nadaného žáka pokládán každý, u nějž poradna prokáže, že vykazuje ve srovnání s vrstevníky vysokou úroveň v jedné či více oblastech rozumových schopností, v pohybových, manuálních, uměleckých nebo sociálních dovednostech. Pro talenty se budou vytvářet individuální plány. A školy budou mít i nárok na finance na speciální učebnice a pomůcky.
Mimořádné nadání se odvíjí od hranice IQ 130. Takových lidí by měla být dvě procenta populace. V základních školách 17 600 a na středních kolem 8100.
Čísla resortu školství vykazují, že v základních školách je evidováno od roku 2012 kolem tisícovky dětí s mimořádným nadáním. Na středních školách došlo k posunu ze 192 v roce 2012 na loňských 356.
Celý text naleznete zde
Právo: „Inkluze“ by měla pomoci i nadaným dětem
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
A tak se dovídáme (i z mnoha dalších článků), že celkově máme slabým pomáhat, nadané podporovat, logicky musíme neustále posouvat vpřed ten střed, který byl, je a bude základem.
Opravdu je to možné??? Inkluze (společné vzdělávání) českou cestou je podle mě holý nesmysl. Jsem přesvědčen, že si to mnozí nahoře uvědomují. Jenom se to bojí říct nahlas. Přiznat si, že jsem kázal to, co není reálné, je těžké.
Ale nutné...
29. září 2016 15:27
Střed se propadá někam dolů. Výborní žáci jsou na víceletých gymnáziích. Děti bohatých na soukromých školách. Ten zbytek pak skomírá na novém typu praktické školy, který se dříve honosně nazýval "školy hlavního vzdělávacího proudu". Proces je téměř dokončen, pač ještě "vzdoruje" asi 10 tisíc dětí na dřívějších praktických školách. "Revoluce" pomalu končí. Evropský soud pro lidská práva v případu D. H je částečně spokojen, ale ještě existují ty "zlotřilé" bývalé praktické školy. Jejich likvidace je cílem inkluze ve školním roce 2017/2018.
A konečně se dostaneme v počtu negramotných na solidní evropskou úroveň.
To je přece, oč tu běží.
Zatím inkluze po česku funguje tak, že se děti s mentálním hendikepem (hraniční) topí. Nadané děti si i se všemi svými problémy dokáží poradit samy a plavou. I když sdílím obavy i nadšení paní Kalusové z Mensy, postaven současným stavem školství před Sophiinu volbu, nejprve podám ruku hendikepovanému, pak se budu věnovat zaostávajícím a méně nadaným, aby dosáhly svého maxima. Abych jim vytvořil podmínky, budu mnoho času věnovat převýchově a represi nevychovaných. Kolik mi zbyde času a sil na práci s nadanými? Řešení bych viděl v segregaci nadaných ve speciálních ústavech. Snad se tak podaří zachránit konkurenceschopnost našeho národa. Vypjatá doba si vyžaduje přepjatých řešení.
segregaci nadaných ve speciálních ústavech
Úplně ve mně hrklo při představě násilných deportací malých talentů.
Však my už z vás to nadání vytlučeme!
Ne, že by se talenti měli nechávat ladem, ale pravdou je, že doopravdy nadané děti si už svoji cestu najdou. Pokud nejsou zdroje pro zaopatření všech potřebnou měrou, pak bych se též přimlouval pro přednostní podporu těch, kteří si sami poradit nedokáží.
Tak to dělám od jaktěživa, a očekávatelné výsledky se zpravidla a zákonitě dostavují.
To jest, zaostávající se i s dopomocí moc nerozvinou, pokud sami nechtějí, a talentovaní mezitím v pohodě a rádi zplaní. Mám jenom jedny ruce...
Okomentovat