Ministerstvo školství je nominováno na cenu „Zavřeno“ kvůli utajování výsledků státní maturity

úterý 6. září 2016 ·

Ministryně školství byla opakovaně veřejně vyzvána, aby zpřístupnila anonymizované individuální výsledky žáků u státní maturity. Její úřad to opakovaně odmítá, aby data nebyla „chybně interpretována“ - tak je zdůvodněna nominace na „anticenu“ Zavřeno v soutěži Otevřeno x Zavřeno, kterou od roku 2003 pořádá Otevřená společnost.

Soutěž hodnotí otevřenost úřadů a dalších institucí veřejné správy. Zejména kvalitu přístupu k informacím, účasti na rozhodování, svobody projevu a otevřených dat. Předmětem nominace je jednotlivý čin, který přispěl ke zlepšení nebo zhoršení otevřenosti veřejné správy. Letos dostali pořadatelé 162 nominací.

Veřejné hlasování probíhá do 18. září zde .

27 komentářů:

Miloslav Novotný řekl(a)...
6. září 2016 v 16:56  

Ministerstvo dobře dělá. Zájemci se musí spokojit s finskými výsledky. Porovnat si je mohou třeba proti světlu. To je nejlevnější test transparentnosti.

Josef Soukal řekl(a)...
6. září 2016 v 21:13  

Chtěl jsem příští rok nominovat Scio pro LETITÉ UTAJOVÁNÍ TESTOVÝCH OTÁZEK z přijímacích zkoušek na VŠ (tedy před širokou veřejností), ale Scio není úřadem ani institucí. Tak snad jednotlivé školy či fakulty...
Ještě jsem se EDUínů zeptal, co oni na tenhle přijímačkový stav ...

Ondřej Šteffl řekl(a)...
6. září 2016 v 22:03  

Pane Soukale, měl byste nominovat svého pekaře v ulici, že před širokou veřejností LÉTA UTAJUJE své rohlíky, protože vám je nechce dát ochutnat zadarmo. A já pak nominuju Vás, protože kvalitu Vašich čítanek taky tajíte.

Naše testy si můžete koupit na adrese:
https://www.scio.cz/nsz/tistene-publikace.asp

Nějaké ukázky on-line testy zdarma jsou zde.


Ondřej Šteffl řekl(a)...
6. září 2016 v 22:09  

A děkuji Vám za příležitost znovu těm, co to chtějí pochopit, vysvětlit, jak funguje oponentura testů NSZ.

Fungujte takto a zde ještě další popis.

Maturanti a zároveň uchazeči o studium na vysoké škole jsou zvyklí na ještě větší komfort. Otázky a správné odpovědi najdou krátce po testu na internetu a mohou je oponovat. Jejich názor bere společnost Scio vážně, pokud studentští oponenti i po diskusi na námitce trvají, předá ji nezávislé komisi složené převážně z vysokoškolských učitelů. Ti pak rozhodnou, zda se úloha z testu ještě před výpočtem výsledků vyřadí.

Jde o důležitý detail: umění oponovat je cennější než schopnost vybrat očekávanou odpověď. Předpokládá nejen porozumění úloze, ale i schopnost utvořit si vlastní názor a podepřít ho argumenty. Pohyb tímto směrem je v Česku víc než žádoucí, mezinárodní srovnávací testy totiž ukazují, že zdejší děti mají právě s formulací svébytného názoru velký problém.

Děti to dovedou

Vyberte dvojici slov, mezi nimiž je vztah nejpodobnější vztahu mezi dvojicí slov v zadání:

lék : lékárna

(A) časopis : knihovna

(B) zákusek : cukrárna

(C) maso : udírna

(D) barva : ateliér

(E) tanec : tančírna


Oponentura otázky


Veronika: Určitě B – Lék se prodává v lékárně stejně jako zákusek se prodává v cukrárně.

Martin: Varianta E – Vztah mezi dvojicí slov může být kromě obsahového významu interpretován také po formální stránce, tedy slovo lékárna odvozené od slova lék. V tomto případě by nejpodobnější vztah měla dvojice tanec – tančírna.

Filip: Máš najít nejpodobnější vztah. To, že je tam víc možností podobných, je zcela logické. Musíš totiž umět poznat, co je nejpodobnější. Naprosto bezdůvodná oponentura, i kdybych to měl špatně, nemohl bych souhlasit.

Adam: I když mám B, musím s Martinem souhlasit. Při testu mě to nenapadlo, ale argumentace dává smysl. Éčko by se mělo také uznat.

Martinova oponentura byla společností Scio uznána. Záleží zcela na rozhodnutí komise, složené hlavně z vysokoškolských pedagogů, zda bude úloha z testu vyřazena. Komise rozhodne toto pondělí. Scio uvádí, že v dlouhodobém průměru je komisí vyřazeno pět úloh z tisíce.

(Národní srovnávací zkoušky, test obecných studijních předpokladů z 28. května, verbální část, správná odpověď B)


Více viz zde.

Ondřej Šteffl řekl(a)...
6. září 2016 v 22:12  

Námitka, že něco utajuji, když to nedávám zadarmo, je nad mé chápání a tedy i nad mé síly.

Vít Tomis řekl(a)...
7. září 2016 v 0:08  

Proč do SCIO pořád rýpete? Testy SCIO jsou tak kvalitní, že z nich dokážou vypočíst přidanou hodnotu cca 70 studentů, kteří vůbec testy nedělali...

A pak tyto pseudovýsledky musíte dát do výroční zprávy a zřizovatel (i) podle nich hodnotí školu...

A když SCIO požádáte, aby už žádné nabídky testování neposílali, pošlou vám nabídku poštou. Holt, jejich péče o kvalitu školy je neuvěřitelná.

Simona CARCY řekl(a)...
7. září 2016 v 7:22  

Scio: Wir schaffen das!

Simona CARCY řekl(a)...
7. září 2016 v 7:35  

Je dnes taková doba. Nějaký chytrolín dostane nápad a bez ohledu na ostatní ho začne prosazovat a osočovat ty, kdo se k jeho nápadu nechtějí přidat. Třeba takové Merkelová. Pozve si vzdálené příprchlíky a když se objeví pochybnosti o smysluplnosti jejího kroku, plamenně volá: My to dokážeme!
A Merkel části českého školství zapleveluje naše pohodlné školy svými nedotaženými testy NSZ a vykládá, jak on dokáže dělat skvělé testy. My to dokážeme, pokřikuje Scio. Chyb tam má každoročně víc než Cermat za šest let, ale jen kope a dehonestuje své oponenty. Ani pan Scio, ani Cermat nedělají své testy zadarmo. Ale zatímco Cermat své testy zveřejňuje, Scio informačně tuneluje Cermat přes zákon o svobodném přístupu k informacím. Ještě štěstí, že Šteffl nepěstuje třeba řepku olejku.

Michal Komárek řekl(a)...
7. září 2016 v 8:22  

Simona Carcy zcela zjevne porusuje "diskusní pravidla".

Připomínám: "Účelem diskusního fóra je seriózní výměna informací a názorů. Vyvarujte se ve svých příspěvcích, prosím, vulgarismů, znevažování osob i celé diskuse a respektujte stanovené téma diskuse."

Nějaké doklady těch tvrzení? Jaký je počet chyb v testech Scio a jaký je zdroj toho tvrzení? Jak Scio tuneluje Cermat?...

Dekuju! Hezky den!

Simona CARCY řekl(a)...
7. září 2016 v 10:52  

Pane Komárku, uvítám citaci mých vulgarismů. Pokud máte pocit, že diskuze se bez Vašeho moderování neponese dále, shledávám to skličujícím. Druhdy měl podobné obavy pan Kojzar a také se snažil lid této země správně orientovat. Jaký doklad potřebujete k tomu, že Scio testy nezveřejňuje, když to pan Šteffl sám potvrdil?
Ale pokud potřebujete diskutující ve jménu nějaké myšlenky umlčovat, pak jen pokračujte. Merkel ani zaplevelovat vulgarismy nejsou.

Josef Soukal řekl(a)...
7. září 2016 v 10:55  

Pane Šteffle,

pokud by Cermat postupoval jako Scio, neměl byste vůbec šanci se k maturitním testům dostat. Byly by pak testy VEŘEJNĚ DOSTUPNÉ?
To, že si je možné některé z vašich testů koupit, s meritem věci vůbec nesouvisí. Ale i v tomto případě je veřejná dostupnost omezena.

tyrjir řekl(a)...
7. září 2016 v 11:27  

Šéfredaktor Michal Komárek zjevně tendenčně zasahuje do diskuse. Na jedné straně kritizuje, myslím dost nemístnou, nadsázku paní Carcy. Na druhé straně např. u pana Tajného Učitele ponechává podobné věci bez povšimnutí.

Jinak ale to nadsazené srovnání paní Carcy kulhá a je, myslím, podobně hloupé jako u pana Tajného.

Vladimír Stanzel řekl(a)...
7. září 2016 v 11:40  

O kvalitě jednoho produktu fy Scio jsem psal, pane Komárku, v diskusi zde na ČŠ.

Nechci tapetovat, tak vkládám jen shrnutí: "Sečteno a podtrženo - z 20 úloh minimálně 4 problematické až nezvládnuté - to je vskutku projekt Kvalita. Jedna báseň. Transparentní."

Ondřej Šteffl řekl(a)...
7. září 2016 v 13:24  

Měl jsem takový nápad. Co kdyby dodržování diskusních pravidel řešila nějaká nezávislá "komise". Ideálně složená třeba ze starších studentů středních škol. Někoho by si nominoval pan Soukal a paní Adamová, někoho třeba Tajný, někoho by si našel pan Komárek, někoho by dodala Středoškolská unie, nebo by se vybrali jakkoliv jinak. A třeba jednou týdně by podali zprávu. Studentům by to škola započetla třeba místo nějaké seminárky a snad by i od ČS mohli dostat nějakou malou odměnu. A hlavně by se ti studenti leccos naučili.

tyrjir řekl(a)...
7. září 2016 v 13:41  

No, to je ale gól! Po podání námitky by se mohla diskuse v České škole vždy zastavit a čekat na rozhodnutí komise - třeba 30 dní? A co odvolací orgán? Na co redakce nestačí, zvládne zvláštní orgán? Možná by pan Wagner mohl k tomu účelu vymyslet Čekárnu České školy. Zamlouvám si tam, lze-li, místo u dveří blízko kuřárny. Dýmky míru - to je můj obor. :)))

Michal Komárek řekl(a)...
7. září 2016 v 13:43  

Pro Simonu CARCY

Skutečně nešlo o vulgarismy, nýbrž o tuto část citované věty z diskusních pravidel vytvořených panem Wagnerem: "...znevažování osob..."

Dekuji! Hezky den!

Unknown řekl(a)...
7. září 2016 v 14:08  

Nerozumím tomu, proč se u krátké zprávy o státních maturitách a MŠMT nediskutuje k tématu, ale o Scio, ale budiž. Pane Stanzel, k obsahu testů projektu kvalita v MSK jsem se již vyjadřovala na stejném místě a stále to platí. Je pro mě také obtížně uchopitelné, proč stále poukazujete právě na tyto testy, které vznikaly v určitých specifických podmínkách (např. musely navazovat na úlohy ve vstupním testu, která vytvářela jiná nejmenovaná firma a které byly plné faktických i gramatických chyb, musely respektovat podmínky zadavatele – termín, obsah, forma, muselo se při jejich zpracování pracovat s daty, která byla nekvalitně připravena.....). Bylo by vhodné, pokud chcete skutečně hodnotit (myslím tím tak, aby to mělo vypovídající hodnotu) poměrně pestrou nabídku našich testů a jejich kvalitu, seznámit se i s jinými typy testů a úloh, které vytváříme, i s jejich specifikacemi a cíli. Rádi vám to umožníme a ráda si o vašem hodnocení popovídám. Ale preferuji osobní setkání, zde v diskusi na ČŠ to není úplně ono 

Ondřej Šteffl řekl(a)...
7. září 2016 v 14:32  

tyrjir řekl(a)...
No, to je ale gól! Po podání námitky by se mohla diskuse v České škole vždy zastavit...
Ale já nemluvím o žádném zastavování. Jednou týdně by komise dala zprávu, kdo, jak, kde porušil pravidla. Já myslím, že by to na umravnění některých diskutujících stačilo. No tam tam kde by to nestačilo, jako že by se určitě našli tací, kteří by začali nadávat komisi, tak tam lze hledat další řešení.

Vladimír Stanzel řekl(a)...
7. září 2016 v 15:35  

Paní Jírová,

já bych daný text nepřipomínal, nebýt výzvy pana Komárka k tomu, aby paní Carcy doložila nějaký zdroj o chybách ve SCIO testech. Jiný důvod to, věřte mi, nemá, nepotřebuji Scio pronásledovat až někam do pekel horoucích. Jak uvádíte na svých stránkách - testologie je komplikovaná a chyby se vždy najdou, tak jsem to pouze demonstroval.

"proč se u krátké zprávy o státních maturitách a MŠMT nediskutuje k tématu, ale o Scio," je vcelku jednoduché - pan Šteffl na FcB vyzývá k tomu, aby lidé hlasovali pro udělení této ceny MŠMT, potažmo CERMATu. Je také znám jako neúnavný kritik CERMATu, ačkoliv - jak jsem psal jinde - je v tomto případě v podezření z konfliktu zájmů. Jestliže pak kritizuji někoho za to, s čím mám sám problémy, je tato kritika značně nedůvěryhodná. I proto je Scio v podobných diskusích "na talíři".

Jinak jsem toho názoru, že nekvalita práce někoho jiného nemůže být omluvou pro nekvalitu mojí práce. Pokud byly původní testy tak špatné a zadavatelovy podmínky problematické, mohli jste od smlouvy odstoupit nebo ji vůbec neuzavírat. Ovšem chápu, že ve střetu etiky s byznysem tahá první strana za kratší provaz...

Vaše nabídka mě těší, ale bohužel mé časové zaneprázdnění jí momentálně nepřeje. Já Vám naopak přeji hezý den a dobrý testovací rok.

tyrjir řekl(a)...
7. září 2016 v 17:05  

Domnívám se, že čtenáři České školy jsou dost gramotní na to, aby si udělali sami úsudek bez před- anebo dožvýkacího orgánu. Tohle by myslím měl brát víc v úvahu i pan Komárek. :)))

Nicka Pytlik řekl(a)...
7. září 2016 v 21:51  

proč se u krátké zprávy o státních maturitách a MŠMT nediskutuje k tématu, ale o Scio

Je správné, paní Jírová, že jste na to upozornila, a sama šla příkladem dobré praxe.

Jsem přesvědčen, že nějaká posudková komise na dnešní Českou školu vyloženě patří.
Odchýlení se od tématu, černý puntík. Odchýlení se od správného názoru, černý puntík. Znevážení odborníka na školství, konzultanta či mluvčího, černý puntík. Neslušný výraz, černý puntík.
Tak mi tam jeden vyznačte, do prdele.

Vít Tomis řekl(a)...
8. září 2016 v 11:17  

Odchýlení se od správného názoru, černý puntík. Znevážení odborníka na školství, konzultanta či mluvčího, černý puntík. Neslušný výraz, černý puntík.
A mi za všechny uvedené možnosti.

Pavel Doležel řekl(a)...
8. září 2016 v 11:23  

"Námitka, že něco utajuji, když to nedávám zadarmo, je nad mé chápání a tedy i nad mé síly."

Pane Šteffle, to je v pořádku, že něco nedáváte zadarmo. Co je ale problém, je vaše vnitřní nekonzistence, pokud jde o názory a pohled na svět. Vzhledem k vašemu intelektu jsem nucen tyto považovat za záměr a to dokonce podnikatelský. Na tom je mimo jiné krásně vidět, jaký je rozdíl mezi veřejným a soukromým statkem a že vzdělání nikdy nemůže být statkem čistě soukromým.

A nyní k té nekonzistenci. Na jednu stranu jsem vás slyšel propagovat ideje, které kladou socializační funkci školy na jedno z prvních míst, dokonce byste dal přednost nějakému Junákovi, nebo Sokolovi, nebo Pionýrovi, či co, před školou. Mezi hlavní funkce školy jste zařadil mimo jiné výchovu k morálnímu chování a k pomoci bližním. Na druhé straně vaše firma, jak jste právě přiznal, zvýhodňuje bohaté. Na jednu stranu tedy na oko hlásáte jednotu společnosti, na druhou stranu ze zištných důvodů konáte přesně proti tomuto principu. Jeden z nejdůležitějších důvodů proč vzdělání nemůže být v rukou soukromníků je přitom přesně to, že soukromé vzdělávání poskytované za přímou úplatu vede k extrémní segregaci společnosti. Jednak jde o rozevírání nůžek v distribuci bohatství a jednak to vede k velmi nízké sociální mobilitě. Navíc to není optimální z hlediska efektivity, protože vy cílíte na dosažení něčeho jiného, než je maximální využití lidského potenciálu a to na maximalizaci vlastního zisku. Opakuji stále dokola, že ta neviditelná ruka trhu, kterou použil Adam Smith ve svém Bohatství národů jako příměr k pochopení principu, který říká, že maximalizací užitku každého jednotlivce se maximalizuje užitek celku, aniž by takový záměr někdo měl,jenže to je stav poznání z konce 18. století. Od té doby se poznání posunulo, takže dnes již víme, že tato neviditelná ruka funguje pouze ve specifických podmínkách. A tyto podmínky vzdělání (narozdíl od vzdělávání, titulů, diplomů, razítek, medailí, atd.) NE-SPL-ŇU-JE. Předpokládám, že jste viděl film Čistá duše od Rona Howarda, pojednávající volně o životě matematika a držitele Nobelovy ceny za ekonomii Johna Nashe. A předpokládám, že vám také říká něco teorie her a Nashova rovnováha. A protože všechno toto předpokládám, musím vás označit za pokrytce.

"Skutečně nešlo o vulgarismy, nýbrž o tuto část citované věty z diskusních pravidel vytvořených panem Wagnerem: "...znevažování osob...""

Pane Komárku, dohodněme se takto: Já jsem nikdy nevyzýval, nevyzývám a nebudu vyzývat k likvidaci kohokoliv, ani k porušování práv kohokoliv. I blbec má právo se vyjádřit. Nechte ale laskavě na mě, jaké prostředky v diskusi budu užívat. Pokud někoho označím za nevzdělance, nebo pitomce, nejedná se o dehonestaci, anýbrž o konstatování skutečnosti - byť se mnou ne každý musí nutně souhlasit. Ironie, satira, hyperbola, parabola a já nevím co ještě, jsou všechno velmi účinné výrazové prostředky a já se jich kvůli lidem, kteří žijí v bludu, že mají nějaké shůry dané právo ostatním nařizovat, jak se mají vyjadřovat, vzdávat nehodlám. Není tudíž třeba neustále tapetovat diskuse výňatky z jakýchsi pravidel. Pokud mě začnete mazat, přestanu sem prostě chodit a budu své názory vyjadřovat jinde. Ty "pitomce", "blbce", "dementy" apod. považujte za zkratku pro sáhodlouhý popis a za projev mé neschopnosti vyjádřit podstatu věci trefněji. Kolikrát také na vymýšlení trefných projevů nemám prostě čas. Ne každý může být redaktorem, novinářem, aktivistou, komentátorem, či samozvaným expertem. Někdo taky musí něco dělat - myslím jako pracovat.

tyrjir řekl(a)...
8. září 2016 v 13:52  

PROTEKTORÁT NEVLÁDNÍCH ORGANIZACÍ NAD MŠMT, ŠKOLSKÝMI ODBORY A VLÁDOU ČR?

Zkušenosti se špatnými učiteli či nevyužitým vzdělávacím potenciálem má každý. Volání po hluboké strukturální reformě se každému zdá jako logické řešení. Ma dojít k nákladnému zvyšování platů, vyhazování špatných učitelů a radikální změně osnov. Protentokrát se nad reformou školství zkusme podívat z jiné perspektivy, píšou v pozvánce na debatu Jak změnit vzdělávání snadno a rychle její organizátoři z Institutu pro politiku a společnost...
... A diskutovat budou mimo jiných ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal, ředitel společnosti Scio Ondřej Šteffl a předsedkyně Khanovy školy Olga Ryparová.


http://www.ceskaskola.cz/2016/09/existuji-jednoduche-levne-snadno.html

Současné MŠMT, jím řízené organizace včetně ČŠI a školské odbory myslím dost evidentně podléhají neoliberálnímu multikulturalisticky pojatému PROTEKTORÁTU nevládních organizací, které čím dál (o)povážlivěji znevažují a dehonestují učitele a české veřejné školstvi. Příkladů je myslím velmi mnoho (loňská konference Budoucnost pro školu, ne dobře funkční RVP, Inkluze, Kariérní (ne)řád učitelů, ponižující poslední tzv. (ne)zvýšení učitelských platů na důstojnou úroveň, impotentní kampaň Konec levných učitelů proklamovaná žluťáckými odbory pod protektorátem nevládních organizací atd. atd.).

Domnívám se, že současné MŠMT nezvládá úlohu nejvyššího správního, řídícího a koordinačního orgánu pro oblast vzdělávání a pro veřejné školství, které je (mělo by být) jeho páteří. Kolem zbidačelého českého školství s naježenými rodiči, učiteli a zřizovateli škol se myslím čim dál víc nepokrytě plazí jako jakýsi hadi dobře placení aktivisté, grantožrouti a jiní vyžírkové a neschopové. A MŠMT, školské odbory i vláda jim k tomu dávají spoustu dobrých příležitostí. Na rodiče, učitele a zřizovatele škol, myslím, de facto kašlou. Tím, že z toho prdu (viz OECD - malý školský rozpočet a nejhůře placení učitelé v Česku) válejí dotačně páchnoucí kuličku. Dovoluji si proto výše zmíněným zodpovědným osobám připomenout, že se jim, myslím, téměř daří naplnit pointu lysenkovsky šmrncnutného vtipu:

Křížením podvyživeného ježka s nenasytným hadem šlechtí MŠMT ostnatý drát pro kvalitní veřejně dostupné bezplatné vzdělávání v Česku.


J. Týř:)))

tyrjir řekl(a)...
8. září 2016 v 14:24  

Inkluzívní aktivismus se vyznačuje veřejným hlásáním touhy pomoci, ale občas se prozradí touhou po moci... nemůže-li někdo momentálně dosáhnout na nějakou dobře placenou funkci, tak si založí společnost s přívlastkem "odborná"... Expert to má ještě snazší. Jemu stačí se za experta prohlásit... Bylo by zcela na místě nejhlasitějším protagonistů mi inkluzivistických rád umožnit, aby prokázali svou oprávněnost ve školní praxi.

Napsal Boris Titzl v článku
NAUČIT NEBO INKLUDOVAT
Širší společenský konsensus byl devalvován na ideologický postulát.
Učitelské noviny č.28, str.

tyrjir řekl(a)...
8. září 2016 v 19:56  

Vlivné nevládní organizace začínají ovládat české školství?

Inkluze levého okraje Gaussovy křivky doprovázená exkluzí a chřadnutím jejího pravého okraje je výbušný nesmysl

Na lepší péči o talenty na ZŠ peníze, zdá se, zatím nejsou. Pokud nebudou peníze i na lepší péči o talenty a průměrné žáky, povede inkluze levého okraje Gaussovy křivky do ZŠ, myslím, nutně ke zhoršení podmínek a úrovně vzdělávání. Učitelé a ředitelé to zřejmě taky vědí (viz např. příspěvek ředitele P. Němečka a poslance v 1. bloku konference 19.11.2015):
Ředitelé škol chtějí tzv. rozumnou inkluzi. Poukazují přitom na Gaussovu křivku. Připomínají, že tzv. statečnost nemusí být moudrost. Myslím, že to, jak se dnes chystá ne dost finančně zajištěná inkluze, není ani tak statečnost, ale možná spíš chybná koncepce. Na přílišný vliv nevládních organizací poukazují i někteří poslanci Parlamentu.
MŠMT a vlivné nevládní organizace to, myslím, fakticky opomíjejí tím, že říkají, že kvalita vzdělávání výše uvedeným postupem neklesne. Zřizovatelé škol k tomu, myslím, dost nepochopitelně mlčí.


Hybatelem inovací ve vzdělávání nejsou nejsou pedagogické fakulty ale vlivné nevládní organizace, kde si VŠ učitelé jaksi přivydělávají?

Eduin se prostřednictvím svého zástupce na konferenci prohlásil za hybatele inovací ve vzdělávání a chtěl by nemalý podíl na DVPP. Eduin si plete vzdělávání, ve kterém zastává i Antipedagogické postoje, se školským vzděláváním, které je založeno na Pedagogice. Současně Eduin říká, že si někteří učitelé z pedagogických fakult přivydělávají v eduinských aktivitách. Je nebo bude to v českém školství jako v Ústavou definované veřejné službě českého státu, tak, že vlivné nevládní organizace začnou při inovacích školního vzdělávání suplovat vědecké týmy pedagogických fakult?

Uvidíme, co k výše uvedeným nesrovnalostem řekne OECD. Domnívám se, že může doporučit, abychom v Česku dali obvyklých 6 % z HDP na vzdělávání a začali vzdělávání v Česku lépe organizovat. Doufám a věřím, že se paní ministryni, jako krizové manažerce českého školství, podaří tyto věci ve vládě vysvětlit a že získá pro české školství potřebné rozpočtové peníze.

Jiří Týř


http://www.ceskaskola.cz/2015/11/sledujte-1-rocnik-odborne-konference.html

Co se ještě musí stát, aby paní ministryně a pan "ústřední" školský inspektor začali jednat víc v zájmu rodičů, učitelů a zřizovatelů škol?

Kdybych jako školský inspektor dostal pozvánku tak neuctivou k učitelům, té akce bych se prostě nezúčastnil. MŠMT ani ČŠI však takovouto hrdost vůči sprosťárnám některých představitelů vlivných nevládních organizací, myslím, očividně nemají. Domnívám se, že tím "przní"* české veřejné školství, za které jsou ze zákona odpovědni.

* k tomu viz i

http://www.ceskaskola.cz/2016/04/jiri-tyr-kdo-jak-przni-ceske-skolstvi.html

tyrjir řekl(a)...
9. září 2016 v 0:21  

Nominaci MŠMT na anticenu Zavřeno považuji za oprávněnou. Tajit informace proto, aby nebyly někým tzv. "chybně interpretovány" je, myslím, docela zřejmý nesmysl.

Scio ani třeba Kalibro nemohou za to, že MŠMT není školám schopno nebo ochotno potřebné testy zajistit. To, že někdo legitimně vydělá na neochotě nebo neschopností MŠMT, je především chybou MŠMT.

Podobně vzrůst počtu soukromých škol odráží, myslím, především neschopnost nebo neochotu MŠMT a vlády ČR investovat do školství odpovídající finance i práci.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.