Problémům mediální výchovy na českých školách se věnuje reportáž deníku Právo. Nekritické přijímání informací z prostředí internetu uvádí prostřednictvím průzkumu iniciativy HateFree Culture, který ukázal, že 44 procent mladých lidí ve věku od 15 do 25 let je ochotno věřit, že Romové mají nárok na vyšší dávky než ostatní. Zhruba třetina respondentů tomu nevěřila a zbytek uvedl, že neví. Našlo se i 27 procent lidí, kteří uvěřili, že Romové mají léky se slevou či zdarma.
Michal Kaderka (eduin.cz) |
„A jak se vyznat na sítích, na to nikdo nepřipravuje, učitelé tuto podporu nemají,“ dodal. Podle něj byly sice podklady pro mediální výchovu kvalitní, ale dnes už jsou zastaralé. Fámy si na sítích žijí vlastním životem a jejich odhalování je čím dál těžší. „Pokud se někde objeví, je třeba dohledat původní článek. I když ale dohledám původní zprávu, která pochází z nějakého dánského serveru, nejsem vůbec schopen ji ověřit. Neznám dánskou mediální scénu ani neumím dánsky a web vypadá kvalitně. Tak ale vypadají i české konspirační weby,“ dodal.
Podle Kaderky by ideálně měl každý učitel mediální gramotnost občas zohlednit ve svém předmětu, ale mnohdy jim chybí patřičné vzdělání.
Celý text naleznete zde
10 komentářů:
Tak jde o mediální výchovu nebo "romskou otázku"?
A co konspirační teorie, homeopatika, kartářky, chemtrails? To by na výuku nezbyl vůbec žádný čas a hádat se s někým, kdo věří na "paměť vody" ve zjednodušeném slova smyslu za to nestojí.
"Podle Kaderky by ideálně měl každý učitel mediální gramotnost občas zohlednit ve svém předmětu, ale mnohdy jim chybí patřičné vzdělání."
No, myslím, že v mém případě to občas každý učitel dělal. Dokonce většina z nich i v té obecnější rovině. I když musím uznat, že propaganda z centra byla snad ještě více černobílá než dnes. Akorát místo hejtrů na internetu byly ty štvavé vysílačky.
Jakého vzdělání by se mělo učitelům dostat, aby to zvládali? Nějaký víkendový kurz ČvT "Jak učit poznat pravdu"?
co to je za pidlovinu? mediální výchova,to je jako o čem?ztráta času,zrušit!stejně jako výchovu ke draví,sexu,gramotnosti....
potřeujeme dvakrát dvě hodiny tělocviku a dvouhodinovku branné výchovy,v evropě bude válka
K čemu bude děckám mediální zdatnost, když nebude umět střílet?
Tak tak. Kurz přežití by byl daleko lepší než mediální výchova.
řešíme mediální a sexuální výchovu a žáci neumí kotrmelec a učni rozebrat samopal,a zatím do evropy stále proedí tisíce mládežníků co absolvovali nejrůznější výcvikové tábory od kajdy po hamáz a každá druhý bojoval,jsou disciplinovaní,fyzicky zdatní,a tady se furt akorát plká a plká
poskytnout první pomoc,vědět jak se chovat v případě výbuch,jak se vůbec bezpečně chovat, abych se nedostal do nebezpečné situace,posílit dějepis a zeměpis ,aby věcěli o dějinách jiných národů a kultur a aby si nenechali nakukat že se z nich stanou evropani nebo že evropu zachrání nějaké ploty,jak přežít, když se rodiče stanou nezaměstnanými,jak přežít aby to nebylo v rozporu se zákonem,apod to jsou věci,které budou žáci v nejbližších 20ti letech potřebovat
Okomentovat