Rok existence má za sebou první ScioŠkola na Praze 11, inovativní základní škola, která si klade za cíl připravit děti na život v rychle se měnícím světě. Nyní se otevírají další tři ScioŠkoly, na Praze 9, v Brně a v Olomouci.
„Už více než 20 let se věnujeme inovacím v českém vzdělávání. V poslední době se nám ozývali rodiče, kteří volali po otevření školy, která by jim umožnila poskytnout dětem kvalitní vzdělávání. Otevřít se nám ji podařilo, ale jak vidíme, tak jedna nestačila. Letos tedy otevíráme další tři. Zatím to vypadá, že ani toto rozšíření nestačí, a že rodiče mají zájem o otevření škol také v dalších městech,“ říká Ondřej Šteffl, zakladatel společnosti Scio a ScioŠkol.
Ondřej Šteffl (FOTO: twitter.com) |
„Máme-li děti připravovat na život, musíme je především učit reagovat na změny a aktivně utvářet svůj život. Jen těžko ale můžeme někoho připravovat na změny v prostředí, které se nemění (tak jako většina tradičních škol). Proto je ScioŠkola proměnlivé, variabilní, učící se prostředí. Zároveň stavíme na silných stránkách každého dítěte, pracujeme s jeho vnitřní motivací k učení a zakládáme si na dobrých vztazích napříč školou,“ odpovídá Ondřej Šteffl.
Hlavním posláním ScioŠkol je připravit děti tak, aby měly všechny dovednosti, které jim umožní prožít spokojený život v rychle se měnícím světě. ScioŠkoly také staví na předpokladu, že je nutné podporovat jedinečnost každého dítěte, rozvíjet silné stránky, podpořit motivaci a přirozenou touhu se učit.
31 komentářů:
Zní to krásně. Kolik to stojí?
Olomouc 4000 Kč, Brno 5000 Kč, Praha 11 6500 Kč a Praha 9 7000 Kč. Měsíčně. Na sourozence je tisícovková sleva.
To je ovšem kvalita vskutku za hubičku. Doporučuji mladým pražským učitelům dát své děti do ScioŠkoly. Aby se mohli lépe soustředit na inkluzi a další lahůdky v běžných školách. :)))
Předpokládám, že všechny tyto školy budou inkluzívní.
To je ovšem kvalita vskutku za hubičku. Doporučuji mladým pražským učitelům dát své děti do ScioŠkoly. Aby se mohli lépe soustředit na inkluzi a další lahůdky v běžných školách. :)))
A v zimě zmrznou při petrolejce. My raději ty energie, protože si výsledky dokážeme představit. Babička říká, že každý si může vyskočit jen do výše svého platu. Než začnete kázat o prioritách, vězte, že sytý hladovému nevěří.
Já velice oceňuji jejich přihlášku k zápisu. Hlavně otázku Využili jste již někdy s dítětem pomoc či služeb Pedagogicko-psychologické poradny? U nás vždycky přemýšlíme, jak se diplomaticky zeptat...
Takhle se to dělá. Přímo.
"Už více než 20 let se věnujeme inovacím v českém vzdělávání."
Ja, ja, už více než 20 let se podílíte na prznění našeho školství SCIO testy a geniálním podfukem s percentilem, abyste ho nyní mohli za nějaké ty drobné zachraňovat.
Netuším, kdo připravuje titulky k těmto článkům. Zřejmě chtěl autor titulku zdůraznit, že zastaralé školství pana Šteffla minulo a jeho škola je moderní, přičemž se tím v podtextu myslí, že moderní je správné a zastaralé je špatné. Mně třeba připadá hodně zastaralý Modrý Mauritius velmi dobrý a moderní poštovní známka s prezidentem Zemanem hodně špatná. Netuším, zda je úkolem České školy podsouvat čtenářům podprahové a hlavně toliko pocitové informace. Řekla bych, že nikoli. Proto bych se přimlouvala, aby takové titulky vycházely z konkrétních faktů a nikoli z dojmů (zřejmě redakčních). Vypadá to účelově, nevyváženě a zaplaceně.
Ono je to celkem jedno, kam budu to které dítě docházet, když musí.
Ledaže... ledaže by u štefflů nehlídali a nezapisovali docházku.
Zaplať, a zůstaň si doma. Ideální stav.
Už mnohokrát jsem se kolegů ptal, když se nad tou mizernou docházkou pohoršovali, jaké příkoří vám způsobuje žák, který do školy nepáchne, jak je rok dlouhý?
Předpokládám, že všechny tyto školy budou inkluzívní.
To by mne také zajímalo, kolik je v těch školách asimilováno dětí s VRLM, SMTP, HTTP a SCSI?
Neměl by takový článek viset někde mezi reklamami?
Pro pana Sotoláře
Dobry den, pane kolego, myslim, ze to mezi reklamy nepatri. Ondrej Steffl je nepochybne vyrazny akter diskusi o podobe našeho skolstvi a vstupuje do jeho promen i prakticky. Mnohym se mnohe z toho, co říká a dela nelibi, nicmene to pravdepodobne plati například i o Vasich názorech. A pokud byste Vy zalozil soukromou skolu s jasne, třeba provokativne formulovanym programem, provokativne třeba vuci "alternativam", samozrejme bychom o tom informovali. Myslim to bez jakekoli ironie. Ostatne diskuse, která se rozebehla pod jinym textem, tykajicim se nazoru Ondreje Steffla, je zajimava a dulezita. Diky! Hezky den!
Ataky na "klasickou" školu jsou součástí agresivního marketingu ve prospěch soukromých škol. Dokonce si myslím, že by to šlo i bez nich. (Zkuste v titulku vynechat slovo zastaralému.) Je úplně jedno, zda se text zrovna tváří jako tisková zpráva: stírání rozdílu mezi reklamními a nereklamními texty je běžnou součástí dnešní publicistiky. Zjevně i na České škole.
Hlavním posláním ScioŠkol je připravit děti tak, aby měly všechny dovednosti, které jim umožní prožít spokojený život v rychle se měnícím světě. ScioŠkoly také staví na předpokladu, že je nutné podporovat jedinečnost každého dítěte, rozvíjet silné stránky, podpořit motivaci a přirozenou touhu se učit.
V dalších dnech už asi nebudu mít čas vstupovat do diskusí zde, tak aspoň jeden příspěvek. Podotýkám předem, že obsahuje v malém množství některé alergeny, zejména ironii a mírnou nadsázku.
Napadají mě otázky:
* Je důležitější prožít spokojený život, nebo užitečný?
* Je důležitější žít v pohodě, nebo v pravdě? (Nemylme se -- před 40 lety to byly téměř protiklady a za 20 let mohou být klidně znovu.)
* Jak víme, které dovednosti zajistí spokojený život? (Zase dnes nemyslitelné, ale za dvacet let... co když je to znalost koránu a práva šaríja?)
* Je lepší umět žít v rychle se měnícím světě, nebo rychlost změn umět ovlivňovat a v nutných případech třeba i brzdit?
* Připouští Scioškola, že každé dítě je sice jedinečné, ale určité zákonitosti platí pro život obecně a určitá pravidla by měli dodržovat všichni? (Nemám na mysli "pravidla", na kterých se dohodne skupina, ale např. zdvořilost, ohleduplnost, dochvilnost apod.)
* Připouští Scioškola, že kromě rozvoje silných stránek dětí je třeba slabé stránky dotáhnout aspoň na minimální potřebnou úroveň?
* A pokud odpovědi na poslední dvě otázky znějí "ano", pak proč se o tom nikde nepíše?
Zdeněk Sotolář řekl(a)... 26. srpna 2016 21:38
(Zkuste v titulku vynechat slovo zastaralému.)
Tisková zpráva Scia, ze dne Praha, 25. 8. 2016 má titulek: Otevíráme tři nové ScioŠkoly
Kdo tam dal "zastaralé" nevím, dokonce tam není nic ani o alternativě. Slovo "zastaralý" je až v textu a je vysvětleno.
Jan Hučín řekl(a)... 26. srpna 2016 21:39
Pěkné otázky, časem na všechny odpovím, teď jen rychle ty jednoduché.
* Jak víme, které dovednosti zajistí spokojený život? (Zase dnes nemyslitelné, ale za dvacet let... co když je to znalost koránu a práva šaríja?)
Nevíme. Je třeba naučit se zvládat změny. To je hlavní dovednost.
* Připouští Scioškola, že každé dítě je sice jedinečné, ale určité zákonitosti platí pro život obecně a určitá pravidla by měli dodržovat všichni? (Nemám na mysli "pravidla", na kterých se dohodne skupina, ale např. zdvořilost, ohleduplnost, dochvilnost apod.)
Ano
* Připouští Scioškola, že kromě rozvoje silných stránek dětí je třeba slabé stránky dotáhnout aspoň na minimální potřebnou úroveň?
Ano
* A pokud odpovědi na poslední dvě otázky znějí "ano", pak proč se o tom nikde nepíše?
Nikoho to moc nezajímá ;-), ale napíšu.
Pro Ondreje Steffla, Zdenka Sotolare...
Za titulek jsem samozrejme odpovedny ja. Nechci prebirat tiskove zprávy jako takove, chci zdůraznit něco podstatného, nejaky konflikt, téma.., jiste s rizikem, ze se to ne vždy povede optimalne. Ceska škola nebere tiskove zprávy jako PR, ale pracuje s nimi jako s podkladem, informaci. A pokud jde o ten marketing: "Klasicka" škola muze zase zastancum "alternativy" pripadat "pasivne agresivni". Myslim, ze všichni, kdo do tech diskusi o skolstvi vstupuji, ty emoce chapou a do znacne miry sdileji. Nicmene - zkusme si vic porozumět :-) Dekuju! Hezky vecer!
Nikoho to moc nezajímá ;-), ale napíšu.
Bezva, díky. Mě to opravdu zajímá. Mám totiž pocit, že středové postoje v dnešním světě nějak rychle mizí :-(
Pro pana Komárka:
Díky za otevřenost. Oceňuju, že reagujete a nemlžíte. Víte, po panu Wagnerovi máte těžkou úlohu prokázat, že nikomu nestraníte. Slovo "zastaralé" (jak už upozorňuju v jiné diskusi) není sémanticky neutrální.
pozdě milé scio, pozdě, hitem budou rodičovské školy...
Slovo "zastaralé" není sémanticky neutrální.
Moje babička vařívala fazolovou polévku podle zastaralého receptu.
Něco tak dobrého jsem od té doby nejedl.
V čem byl ten recept zastaralý? Nebyl jenom starý?
SSJC: zastaralý příd. 1. takový, kt. zastaral: z. typ stroje; z-é zařízení závodu; z. střih šatů staromódní, nemoderní; z-é názory přežilé; z-á metoda práce; ledacos z-ého bylo v dílech jeho (Šmil.) neživotného; z. člověk (Jir.) zkostnatělý, konzervativní; jaz. z. tvar, z-é slovo vyšlé z běžného současného užívání; – z-á choroba; z-á špína stará *2. vůbec odedávna trvající, starý 7, starobylý 1: z-é právo (Pal.); z. obyčej (Havl.); věřit bájím z-m (Ner.) *3. starý 5: na stěnách visely čtyři z-é obrazy (Svob.); → přísl. k 1 zastarale: vypadat z.; → podst. zastaralost v. t.
V čem byl ten recept zastaralý?
Počítám, že jej moje babička podědila po svoji mamince, ne-li babičce z dob tmářského Rakousko-Uherska. Možná, že jeho kořeny sahají až do časů Marie Terezie.
Už jen ta metoda vaření ve smaltovaném hrnci a ty technologie! Považte, sporák na dřevo a uhlí... Dneska? V době sklokeramických desek a mikrovlnných ohřevů?
Některé zastaralé věci jsou zřejmě opravdu dobré......Zamyslela jsem se a taky jsem našla pár příkladů, dokonce i z oblasti výchovy a vzdělávání...:-)
Cíle ScioŠkol:
Chceme, aby v budoucím nepředvídatelném světě děti žily dobré a spokojené životy, našly si své místo ve světě a aby byly aktivními tvůrci budoucího světa. Jsme přesvědčeni, že dobrý život má ten, kdo něčeho čestně dosáhl, rozumí sám sobě, rozvinul své silné stránky, respektuje ostatní a ostatní respektují jeho, umí se radovat ze života a má odvahu prosazovat, co pokládá za správné.
Zároveň chceme dětem dopřát jim i radost teď a tady. Podporovat umění těšit se z aktuálního okamžiku a nacházet radost v dobrodružství poznávání, v učení i v každodenním životě.
Konkrétně chceme:
• umožnit žákům osvojit si strategie učení a motivovat je pro celoživotní učení
• podněcovat žáky k tvořivému myšlení, logickému uvažování a k řešení problémů
• vést žáky k všestranné, účinné a otevřené komunikaci
• rozvíjet u žáků schopnost spolupracovat a respektovat práci a úspěchy vlastní i druhých
• připravovat žáky k tomu, aby se projevovali jako svébytné, svobodné a zodpovědné osobnosti, uplatňovali svá práva a naplňovali své povinnosti
• vytvářet u žáků potřebu projevovat pozitivní city v chování, jednání a v prožívání životních situací; rozvíjet vnímavost a citlivé vztahy k lidem, prostředí i k přírodě
• učit žáky aktivně rozvíjet a chránit fyzické, duševní a sociální zdraví a být za ně odpovědný
• vést žáky k toleranci a ohleduplnosti k jiným lidem, jejich kulturám a duchovním hodnotám, učit je žít společně s ostatními lidmi
• pomáhat žákům poznávat a rozvíjet vlastní schopnosti v souladu s reálnými možnosti a uplatňovat je spolu s osvojenými vědomostmi a dovednostmi při rozhodování o vlastní životní a profesní orientaci
To jsou krásné a správné zásady z valné části uskutečnitelné jen v dobře koncepčně, organizačně, materiálně a personálně zajištěné škole. Jsou školy, které se tomu blíží. Obecně však, myslím, nejdou věci dobře dopředu a nékde je to spíš naopak. MŠMT, jím řízené organizace a školské odbory, myslím, nedělají, co by mohly a měly. Je myslím chybou, že si to rodiče, učitelé a zřizovatelé škol dají líbit.
tyrjir
Naprostý souhlas.
Chybí Vám tam světový mír.
S pozdravem Vesmíru mír!
Jiří Týř:)))
Vida, RVP ZV má hezké cíle. Evidentně není problém v jejich deklarování, ale v naplňování.
Okomentovat