Řešíte jako učitel otázky, jestli a jak se změní vaše povinnosti v rámci výuky, když budete mít ve třídě žáka s potřebou podpůrných opatření? Nebo se ptáte, jak bude probíhat výuka u žáků s LMP v základním vzdělávání?
ČOSIV (Česká odborná společnost pro inkluzivní vzdělávání) přináší některé základní otázky a odpovědi.
Podobně připravila odborná společnost sadu otázek a odpovědí i pro rodiče.
Celé texty naleznete zde a zde
Otázky a odpovědi pro učitele i rodiče v souvislosti se startem inkluze
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
18 komentářů:
To si se zájmem přečtu.
Setkala jsem se před několika dny se svým synovcem, který právě absolvoval 1. třídu základní školy. Na moji otázku, jak se mu líbí ve škole, mi odpověděl asi takto: ve škole se mi líbí, máme hodnou paní učitelku a učení mě baví, ale máme tam jednoho divnýho kluka, který nic neumí, ničemu nerozumí, ale lítá při vyučování po třídě, něco vykřikuje a celou třídu ruší.
Na jeho otázku, co by se s tím dalo dělat, jsem odpověď neznala.
Je to rozepsané velice přehledně. Ale nedokážu si představit, že by to tak mohlo fungovat.
Např. Doba shánění podpůrného opatření by neměla překročit 4 měsíce...Já nevím jak u vás, ale u nás dítě s ADHD nejprve čekalo 3 měsíce na dětského psychiatra, pak 3 měsíce na PPP a já pak další měsíc na závěr. Výsledek je takový, že pokud dostane záchvat vzteku, přeruším práci, seženu si za sebe zástup do třídy a zatím jsem s ním (aby nezranil děti nebo sebe), dokud se neuklidní, nebo si ho někdo nevyzvedne (rodiče, záchranka). A kdyby to nešlo, dají mu jiné prášky. To je fakt podpora. Zatím mu je 7 a fyzicky ho zvládnu...
5 dětí s potřebou podpůrných opatření 2. až 5. stupně na třídu? To se asi děti začnou zázračně uzdravovat, 5 dětí ve třídě je zcela běžné.
A 1.stupeň inkluze považuju za zbytečné papírování. To přece dělal každý rozumný učitel sám od sebe. A až když to opravdu nešlo, tak teprve poslal dítko do PPP.
Vztah teorie a praxe je v otázkách inkluzivního vzdělávání skutečně velmi rozporuplný. Jestli to náhodou nebude tím, že lidé, kteří vymýšlejí legislativní normy, nikdy v životě zblízka neviděli postižené dítě a nikdy s ním nemuseli pracovat.
Pokud vím, metodickým orgánem všech školských zařízení je ministerstvo školství a jeho přidružených organizací, tedy oficiálně přidružených ,jako je např. NÚV. Proč tu knížecí rady rozdává nezisková organizace?
To co čtu, je teoretická záležitost, o které se ví, že již nyní nefunguje (a to jsou prázdniny). Moje známá ředitelka např. již 3 měsíce shání asistenta. A nic. A to na něj má peníze.
A stále tu máme ohromné množství ASI MOŽNÁ SNAD. A to se vyskytuje i ve výše sepsaných odpovědích. Především ohledně financování. Zatím nikdo nevysvětlil jak je možné, že do běžných rozpočtů škol pro letošek šlo méně peněz. Asi proto, že se syslí někde na tzv. přidání na PO? Když si poctivě pročtete vyhlášku k inkluzi tak zjistíte, že proces dofinancování školy může trvat taky až 7 měsíců, tedy skoro celý školní rok. Do té doby jste bez pomůcek, odborné pomoci, asistenta.
A budu se opakovat. Spasitelnost pomocí asistentů je pohádka o Červené Karkulce. Ti lidé nejsou opravdoví pedagogičtí pracovníci (až na pár výjimek se středním a vyšším peg. vzděláním) a dává se jim všanc osud postižených dětí. Péče stylem - A diktuje dítěti vše i s výsledky, A neustále dítě hlídá, A vysvětluje látku!!! apod. je naprostý nesmysl. To není inkluze. A název to nemá. nebo má, ale ne slušný a publikovatelný.
Teprve minulý týden v pátek vyšel balíček metodických pokynů pro poradny, a ještě ne úplný. Vyšel např. "ceník" doporučovaných pomůcek pro talentované a nadprůměrně inteligentní děti. Těch je dosti pomálu, i když si pozornost zaslouží.Je jich procentuálně o desítky procent méně, než těch postižených. A pro ně je co? Kde se nachází podobný metodický pokyn?? Kdy ho budou rozesílat? 31.8.????? Nebo v září?
Prý je vše připraveno.
Kdyby takhle fungovala fabrika, je v krachu.
Až dosud jsem se zřejmě mylně domníval, že školství řídí věcně příslušné ministerstvo. Svatá prostoto!
Ministerský kolovrátek o inkluzi a společném vzdělávání
http://www.skolni.tv/2016/08/ministryne-skolstvi-o-kladech-i.html
Ano, inkluze už probíhá a některé případy jsou odstrašující. Uvedu jeden.
Pražská základka - pozor, i když vám to tak nebude připadat - běžná
6. třída
13 dětí
z toho 11 s IVP (dle legislativy to nebylo možné, ale což)
2 chlapci s těžkou poruchou chování a po několika pobytech ve výchovných zařízeních
2 děvčata s dysfázií a omezenou schopností komunikace
1 děvče po pobytu v psychiatrické léčebně, kde skončila poté, co ji rodiče několik let drželi na základce zaměřené na jazyky, přestože je dyslektička
2 žáci s ADD
3 dyslektici a dysgrafici
1 dyskalkulik
0 asistentů
třídní učitel s 0 lety praxe
češtinářka s 0 lety praxe (kdo by tam taky chtěl dlouhodobě učit, kdo má zdravý rozum, po roce prchne)
Prostě inkluze jako lusk a bylo-li něco takového možné v uplynulých 10 letech, bude to v budoucnu stále častější (přece na to škola nárokově dostane pár šupů a ty si učiteli raď, jak umíš), ovšem s tím, že do tříd ještě přibudou žáci LMP a autisté.
To by snad mělo být žalovatelné.Rodiče si nestěžují?
Rodiče většiny těchto dětí jsou také jaksi mimo.
Rodiče většiny těchto dětí jsou také jaksi mimo.
A co prarodiče, sourozenci, učitelé, ředitelství, inspekce, zřizovatelsto?
Také mimo ni?
Zřizovatelé většinou o chodu škol nemají ani páru a ve školské legislativě se neorientují. Ředitel zachraňoval školu, která po přestěhování scházela na úbytě, tím, že školu prezentoval, coby školu zaměřenou na děti s svp, a tudíž tam těchto dětí nabral příliš mnoho, aniž si uvědomil z toho plynoucí problémy. Jedním z problémů je natolik osekané švp, že pokud jde dítě po devítce na gympl - přece jenom je to běžná škola a pár takových dětí se tam najde, má problémy, a to hlavně v přírodovědných předmětech. Učitelé jsou příliš malí páni, to přece sám velmi dobře víte, a tak ti, kterým se to nelíbilo, prostě zvedli kotvy. Zůstává tam jen tvrdé jádro sluníčkářů zachraňujících svět. A inspekce? Ta je snad schopná cokoliv uhlídat? U nás na škole vždy odhalí jen pár marginálních blbostí, ale podstatné věci jí vždy uniknou. Naposledy to třeba bylo propuštění kvalifikované angličtinářky pro 1. stupeň a ponechání výuky na družinářce středoškolačce. Inspekce je naopak schopna dotyčnou školu pochválit za inovativní přístup k dětem s svp.
Divím se, že MŠMT a jím řízené organizace ještě paní Hanba nefackuje. :))
http://infokuryr.cz/news.php?extend.11742
1.9. 2016 - do ZŠ bude zařazeno "pouze" okolo 200 postižených dětí. 4.9. 2017 - do ZŠ bude zařazeno "zbylých" okolo 10 000 postižených žáků z bývalých praktických a speciálních škol? Oni ti sluníčkáři a multi-kulti se jen tak nevzdají. A toho se děsím, protože jim MŠMT mimořádně naslouchá.
http://vary.idnes.cz/hendikep-obrna-jakub-beran-skola-zs-cheb-inkluze-skolstvi-pmk-/vary-zpravy.aspx?c=A160816_151405_vary-zpravy_pkz
doporučuji k přečtení
Jakub by měl nejspíš chodit do školy pro žáky se zrakovým postižením, pokud by taková byla nablízku.
Okomentovat