Do škol by se měly vrátit „dílny“ ovšem ve zmodernizované podobě - děti se budou učit pracovat nejenom se dřevem, ale také s moderními technologiemi, jako jsou například 3D tiskárny nebo drony.
Podle Hospodářských novin podpoří ministerstvo školství v první fázi výraznější zařazení práce s technickými materiály do výuky v rámci volitelných předmětů. Ve druhé fázi pak školy dostanou peníze na vybavení dílen a technické vzdělávání by se mělo dostat do vzdělávacích plánů.
Zmodernizované dílny prosazuje hlavně asociace malých a středních podniků. „Chcete-li přivést mladé lidi k ruční práci, tak je nedostanete na kladívko a šroubovák. Samozřejmě, je to nezbytný základ, ale musí se to propojit s novými technologiemi,“ citují HN předsedu asociace Karla Havlíčka.
Návrat dílen vítá i ekonom zabývajícíc se vzděláváním Daniel Münich, obtíž vidí v tom, že ne všem školám se povede sehnat vybavení a učitele. „Zvlášť u malých vesnických škol, kterých je ale v České republice hodně, bych to viděl jako problém,“ říká Münich pro HN.
Celý text naleznete zde
Hospodářské noviny: Do škol míří moderní technická výuka, s drony a 3D tiskárnou
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
7 komentářů:
Kdo má možnost pozorovat, v jakém zoufalém stavu je dnes na základkách výuka technických prací, ví, že to nebude tak jednoduché. A tím zoufalým stavem myslím nejen stav materiální, ale též personální.
Pokud se týká materiálního stavu, můžu jen konstatovat, že školy nemají a po dlouhá léta neměly peníze ani na základní a levnější pomůcky do všeobecně vzdělávacích předmětů, natož na něco dražšího, jako např. soupravy na pokusy do fyziky. Už vidím v jasných barvách, jak mají najednou peníze na robotické stavebnice nebo 3D tiskárnu.
A stav personální? Technické práce se už léta na školách povinně neučí a tak na školách ani nehledali učitele, kteří by měli k technice vztah. Vždyť převážná část chlapů, kteří se na našich základkách vyskytují, v životě nedrželi v ruce kladivo a neumí zatlouct hřebík. Najednou po nich budeme chtít, aby oprášili svoje technické myšlení, a nejenom to, budou se muset naučit pracovat s robotickými stavebnicemi a 3D tiskárnami. No to bude srandy kopec. Když si vzpomenu, jak na naší škole řešili výrobky z šablon na dílny, tak už teď se upřímně bavím.
"Jsou ve spojení s výrobci 3D tiskáren, kteří by do těchto pilotních škol mohli tiskárny dodat."
K tomu není, co dodat. Snad jen: 3D tiskárny budou, i kdyby na chleba nebylo. Ach jo. To zas unijní peníze potečou proudem.
Stacily by treba ceske stavebnice Merkur.Pro male zase Lego.I tyhle stavebnice jsou drahe jako cert.3D tiskarny bych videla spise pro stredni skoly.Zase se vylejou penize do luftu.Ve vyzve 57 se smelo nakupovat naradi ale nesmel se nakoupit material.K cemu vam jsou vrtacky a pilky a zavitniky,kdyz nemate material na vyrobu? Kdo vymysli tyhle kokotiny?
Ještě mne teda napadlo, že v těch osmdesátých letech se v řemeslné praxi běžně používaly sofistikované nástroje jako horkovzdušné pistole, vrtačky, frézy, soustruhy... v zemědělství kultivátory, mulčovače, secí stroje... a my se drbali s dlátem, kladivem, rýčem a motykou.
Jestli ono to kladivo, dláto etc. nemá smysl taky trochu pro rozvoj motoriky.
PS: Soused překrýval část střechy a dron u toho nepoužívali. Docela by mne zajímal počet osobohodin pokrývačských prací v ČR a počet letových hodin dronů při těchto pracech.
PPS: Ten 3D tisk si lidi z novin taky představují jak Hurvínek válku...
"technické vzdělávání by se mělo dostat do vzdělávacích plánů"
Další direktivní zásah do RVP.ZV. Kdy už konečně přestane MŠMT předstírat rámcovost a vybalí plošné a jednotné osnovy?
Akorát doufám, že na těch 3D tiskárnách budou vyrábět něco jiného než zapichovací cedulku k záhonu nebo plastový přívěsek na klíče. Tyto výrobky opravdu nesmírně pozvedly můj vztah krukodělné práci, ačkoli jinak beru nářadí do ruky docela ráda.
Okomentovat