Vymýšlení projektu a rozdělování úkolů, to nejvíc bavilo žáky sedmých, osmých a devátých tříd, kteří se letos zúčastnili čtvrtého ročníku programu Extra třída. Naopak nejméně populární byla příprava rozpočtu a harmonogramu projektu. Také se ukázalo, že i když náctiletí nejvíce oceňují příležitost dělat něco samostatně a mimo školu, často se neobejdou bez podpory učitelů - patronů projektu.
Dotazníkového šetření se zúčastnilo 238 respondentů, žáků sedmých, osmých a devátých tříd základních škol (a odpovídajících ročníků gymnázií). Byli dotazováni na to, co je při práci nejvíce a nejméně bavilo, co se naučili a nakolik považují tyto dovednosti za užitečné.
Mezi činnostmi, které žáky zaujaly, byla především možnost naučit se týmové práci, spolupracovat a komunikovat při přípravě projektu, ale také vymýšlet, čeho se bude projekt týkat. Žáci velmi oceňovali svobodu výběru zaměření projektu, tedy možnost uskutečnění vlastních nápadů. V realizační fázi byla paleta atraktivních činností širší, hodně dětí bavila organizace a propagace závěrečných akcí (příprava spotů, letáků) a samotná veřejná prezentace. Mezi méně oblíbené činnosti patřila příprava harmonogramu prací a rozpočtu, ale také komunikace s úřady a fundraising, shánění dalších peněz na realizaci projektu.
Celý dotazník s grafickým znázorněním odpovědí najdete zde.
Iva Tahová, koordinátorka projektu Extra třída, řekla: „Pokud opravdu chceme, aby náctiletí byli zodpovědní a schopní dotáhnout svoji práci do konce, musíme jim k tomu dát příležitost. Proto v rámci Extra třídy už čtvrtým rokem organizujeme ve spolupráci s Nadačním fondem Tesco projekty, díky kterým mají děti možnost zlepšit místo, kde žijí. Hlavním smyslem je ukázat veřejnosti, co děti umějí a dát jim příležitost vyniknout i v jiných oblastech než jsou akademické dovednosti. Letos jsme navíc připravili dotazníkové šetření, v němž se ptáme, co žáky na takové práci baví. Obecně se ukazuje, že zajímavá je pro ně především možnost komunikovat a spolupracovat. Navíc mají většinově pocit, že právě tohle jsou dovednosti, které v dalším životě využijí.“
Dotazníkové šetření ukázalo, co považují náctiletí za důležité: Nejvíc je baví spolupráce, nejméně příprava rozpočtu.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
2 komentářů:
Jo, jo, to jsem si zažila na vlastní kůži, protože to platí nejen pro děti, ale i pro dospělé. Když jsem sepisovala projekty pro školu, tak nerealizovatelných nápadů, které byly většinou mimo možnosti výzvy, měl každý hafo. A kafrat do toho, jak by to mělo vypadat uměl každý, ale když se zavedla řeč na tvorbu harmonogramu činností, to už každý čučel a když došla řeč na tvorbu rozpočtu, tak dali kolegové nohy na ramena. A o té hrůze, jaká s nimi byla "spolupráce" při plnění harmonogramu a dodržování rozpočtu, ani nemluvím, to ani ředitelka nechápala, že z rozpočtu projektu si nemůže koupit, co ji zrovna napadne, ale striktně pouze to, co je v něm uvedeno. Ona totiž spolupráce není kafrání a poplácávání si po ramenou. Mnozí si už v těch kecech o teambuildingu ani neuvědomují, že základem slova spolupráce je slovo práce.
ad Eva Adamová: Kam můžu přidat "palec nahoru"?
Okomentovat