Od září začnou učitelé v Česku vyučovat na téměř 40 nových soukromých základních školách. Zatímco v předchozím školním roce jich bylo u ministerstva zapsaných 157, v tom letošním jich bude 195. Jde o vůbec největší nárůst za posledních několik let. Nové školy vznikají například kvůli tomu, že je v některých regionech nedostatek vzdělávacích zařízení a také rodiče mají větší zájem o alternativní výuku. Jenže podle Svazu měst a obcí jde o dlouhodobý trend, který stát podceňuje. Informuje o tom Český rozhlas.
Ministerstvo školství vysvětluje nárůst soukromých škol mimo jiné nedostupností škol v některých regionech, poptávkou po alternativním způsobu výuky nebo menším počtu žáků ve třídě.
„Ministerstvo si rozhodně nemyslí, že školy zřizované obcemi selhávají a kvůli tomu musí vznikat soukromé školy,“ říká k tomu pro Český rozhlas mluvčí ministerstva Jarmila Balážová.
Loňský průzkum ale ukázal, že třicet procent rodičů považuje český vzdělávací systém za špatný a domnívají se, že je potřeba ho změnit. Český rozhlas k tomu cituje Boba Kartouse z EDUin: „Jsou to ti, kteří určují směr ve společnosti. Pokud tenhle trend nabude významnějšího rozměru, tak hrozí to, že se společenské, socioekonomické elity vyčlení.“
Celý text naleznete zde
Český rozhlas: Počet soukromých základek raketově roste, zřizují je i nespokojení rodiče
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
8 komentářů:
"Nové školy vznikají například kvůli tomu, že je v některých regionech nedostatek vzdělávacích zařízení a také rodiče mají větší zájem o alternativní výuku."
Je velmi pravděpodobné, že nové školy vznikají mimo jiné i proto, že se nespokojení rodiče obávají inkluze, která měla být "spuštěna" od 1. září tohoto roku.
Tento trend bude zřejmě pokračovat.
No ano, jasně že, však proto to harašení s inkluzí je. Pošpinit v očích veřejnosti státní školství je hlavním cílem, který má vést k tomu, aby soukromé školy měly důvod nejenom vzniknout ale i na malých městech vybírat poměrně nehorázné školné. Chcete příklady???
Jinak ta otřepaná fráze jak so ministerstvo něco myslí nebo nemyslí je už taky docela trapná. Co takhle složit nějaké argumenty? Třeba seznam těch nových škol, kolik vybírají, kdo je zřizuje a proč.
Jenže my se dozvíme takovou blbost, že ministerstvo si něco nemyslí. To by mě fakt zajímalo, kde má to ministerstvo ten mozek!!!
Je vidět, že rodiče už mají o své ratolesti strach i na 1.stupni ZŠ. Nedělejme si iluze, inkluze naplno začne až od 4.9. 2017. Toto je jenom zahřívací kolo a rodiče jsou si toho plně vědomi. Z 1. stupně je pak nejrychlejší cesta na osmileté gymnázium. Tam se s inkludovanými dětmi s IQ pod 70 již elita nesetká. Studenti se nesetkají ani se sociálně slabými. A z veřejného školství se stane podobný typ školy jako byly školy praktické. Otázka zní takto. Za jak dlouho dojde k přeměně?
Někteří pedagogové od začátku inkluzivního procesu tvrdí, že v něm vůbec nejde o postižené děti, nýbrž o privatizaci základního školství. Zdá se, že se tento názor potvrzuje. Takže budeme mít školy inkluzívní a školy exkluzívní a budeme tomu říkat "společné vzdělávání".
"A z veřejného školství se stane podobný typ školy jako byly školy praktické. Otázka zní takto. Za jak dlouho dojde k přeměně?"
V Praze, kde po 1. stupni odchází na osmiletá gymnázia přes 30 % dětí a další podstatná část na specializované základky (na jazyky, matiku apod.), je už tato přeměna v plném proudu.
Z veřejných škol se stanou školy amerického typu šedesátých let s bezpečnostní službou, detektory kovů s kamerama i na záchodech aučitelé takových škol budou outsaidři spllečnosti.
Cílem nebude děti učit, ale uhlídat a přežít. Financování bude podhodnoceno (tak to už bychom měli).
Nepřátelé českého národního školství, jako např. podnikatelka a obchodnice se vzděláváním prvňáčků Nováčková, zažívají boom. Za pár let nebude stačit utíkat, až rodiče absolventů těch svépomocných "škol" pochopí, že svým dětem zaplatili vymazlený kurz čtení, psaní a počítání. Znáte snad takovou rodiči založenou školu, kde učitelka není máma jednoho z žáčků? Umíte si představit, že bez profesionální přípravy by byla schopná rozvíjet všechny děti stejně? Co bude s takovou "malotřídkou", až rodiče-zakladatelé postoupí do druhého stupně nebo na VG? Čest výjimkám, ale tahle "vlna zájmu" je kolosální privatizační podvod, jak řečeno výše. Jsem synem elementaristky z vesnické malotřídky, kterou jsem absolvoval kdysi dávno v padesátých, ale dobře si pamatuji, jaké problémy máma měla s žákem, který jí oslovoval mami. I když mě máma dost "solila", stejně mi spolužáci předhazovali, že mám protekci. Nevěřím, že první stupeň je pro každého nějaká hobby-brnkačka, i když sám jsem uměl, jistě ne vlastní zásluhou, číst už při nástupu do první třídy.
Okomentovat