Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, Řídicí orgán Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost (OP VK), Operačního programu Výzkum a vývoj pro inovace (OP VaVpI) a Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV) alokuje finanční prostředky na informovanost a publicitu operačních programů, které má ve své gesci. Prostředky jsou vynaloženy transparentně, efektivně, účelně a účinně s cílem maximálně využít potenciálu komunikačních aktivit, a to jak ve fázi iniciace programu s cílem podpořit absorpční kapacitu a posílit povědomí veřejnosti o možnostech čerpání prostředků ze strukturálních fondů EU, tak ve fázi implementace a ukončování programu, kdy se řídicí orgán mimo jiné soustředí na propagaci výsledků podpořených projektů a celkového dopadu OP.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy v rámci mediální kampaně OP VaVpI zaměřené na význam podpory vědy a výzkumu a propagaci výsledků OP analyzovalo prostřednictvím agentury Médea Research vývoj celkové spontánní a podpořené znalosti OP, a to jak před započetím kampaně, tak po realizaci jednotlivých vln kampaně. U široké veřejnosti se míra podpořené znalosti OP ke konci programového období (únor 2014 - říjen 2015) více než zdvojnásobila a u odborné veřejnosti, tj. u mladých studentů a vědeckých pracovníků se podařilo díky úspěšné kampani podpořenou znalost v závěru období OP navýšit na 53 %, což poukazuje na efektivitu vynaložených prostředků.
Mediální kampaně MŠMT v letech 2014 – 2015 byly realizovány v mediatypech TV, rozhlas, online a tisk. Příprava kampaní probíhala ve spolupráci s mediálním expertem, který napomáhal určit efektivní mediální mix. Účelem kampaně OP VaVpI bylo mimo jiné zviditelnit význam operačního programu jak pro širokou, tak pro odbornou veřejnost, a také prezentovat příklady úspěšných projektů, kterými byly např. CEITEC, IT4I, Svět Techniky STC, Centrum pro nanomateriály, pokročilé technologie a inovace. Kampaň tedy uzavírala staré programové období a propagovala dosažené výsledky, což vzhledem ke specifikům OP VaVpI nebylo možné dříve provést.
Komplexní informace o operačních programech MŠMT byly v průběhu implementace plně k dispozici na webových stránkách, na které se všechny komunikační aktivity také odkazují.
Součástí nového Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání, jež má MŠMT v současné době v gesci, je také propagace OP prostřednictvím mediální kampaně, rozdělené do několika částí, jejichž realizace byla spuštěna v první polovině roku 2016. Záměrem této kampaně je právě intenzivní komunikace vůči veřejnosti, a to jak odborné, tak široké s cílem posílit absorpční kapacitu vedoucí ke zvýšení množství i kvality žádostí o podporu. Snahou řídicího orgánu je prezentovat kampaní priority, postupy a přínos OP VVV jednoduchou a srozumitelnou formou v souladu s požadavkem na zjednodušování implementace operačních programů, jež Ministerstvo pro místní rozvoj pro toto programové období prosazuje. Součástí tohoto postupu je i využití úspěšných metod propagace z předchozího programového období. MŠMT si je vědomo potřeby kvalitní, účelné a efektivní komunikace OP vůči svým žadatelům i veřejnosti a v tomto smyslu ji zodpovědně připravuje a realizuje.
Reakce MŠMT ke kontrolní akci NKÚ
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
2 komentářů:
To už je fakt k blití, co v tomto státě živíme...
Ano i negativní reklama je reklama. Když jsem ty klipy viděl chvilku mi trvalo pochopit o co de a pak jsem půl hodiny nadával za jaké blbosti se vyhazují peníze.
To je přesně ono. A když chce kantor na odborné školení nejsou peníze.
Okomentovat