Dne 27. května 2016 se v brněnském kině SCALA uskutečnila konference s názvem Vzděláváme společně, kterou uspořádala Masarykova univerzita ve spolupráci s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy. Konference byla určena především pedagogickým pracovníkům, učitelům, ředitelům, výchovným poradcům, ale i budoucím pedagogům. Zájem o akci nás překvapil, zúčastnilo se jí takřka tři stovky zájemců. Dnes bychom se rádi drobnými postřehy a také přiloženou fotogalerií za opravdu vydařenou a inspirativní konferencí, minimálně z hlediska odborných příspěvků, ohlédli.
Již od počátku organizátorům nesmírně záleželo na erudici a zajímavosti názorů prezentujících a nutno říci, že se podařilo dosáhnout toho, aby byla konference velmi kvalitně odborně obsazena a profesionálně moderována. Oceňujeme snahu Pedagogické fakulty a jejího děkana Jiřího Němce. A ta se projevila i v přístupu k moderaci a začátku. Akci moderátoři uvedli krátkým vtipným rozhovorem s předškolními dětmi, které vyjádřily své představy o budoucí škole a učitelkách.
Poté konferenci za pořadatele zahájil rektor Masarykovy univerzity Mikuláš Bek, jež pozdravil všechny přítomné a podpořil probíhající reformy v oblasti školství, kterým měla být věnována i tato konference. Ministryni školství Kateřinu Valachovou, jež se ze zdravotních důvodů nemohla dostavit osobně, zastoupil její náměstek Stanislav Štech, který přečetl zdravici ministryně a současně ocenil práci všech pracovníků ve školství. Právě jejich práci ministerstvo chápe jako stěžejní pro úspěch probíhajících změn.
První blok konference byl věnován teoretickým otázkám inkluzivního školství. V rámci něj vystoupily tři odbornice z akademické sféry. Jana Straková představila statistické a výzkumné poznatky, týkající se vzdělávacího systému v České republice, např. vysoký počet dětí vzdělávaných mimo hlavní vzdělávací proud a velkou diferenciaci vzdělávacích drah.
Vanda Hájková pohovořila o klíčových ukazatelích inkluzivního vzdělávání, včetně historických souvislostí a rakouská odbornice Marianne Wilhelm představila s ohledem na podobnost obou dvou zemí vývoj školského systému směrem od oddělenosti přes integraci až k inkluzi v Rakousku. Její vystoupení mělo mezi diváky velmi pozitivní ohlas.
Druhý blok byl věnován praktickým zkušenostem lidí, kteří se se společným vzděláváním setkávají přímo ve vlastním životě. Nejdříve vystoupila ředitelka základní školy, která již několik let funguje jako proinkluzivní, a představila způsoby fungování své školy - jak v rámci pedagogického sboru, tak směrem k žákům a rodičům. Poté se účastníci konference měli možnost seznámit s pohledem učitelky stejné školy, která se kontinuálně snaží do své třídy zařadit a vyučovat děti s různými druhy postižení. Příběhy jednotlivých dětí ve velmi zajímavém podání ukázaly, že nejdůležitějším prvkem v rámci celého inkluzivního procesu konkrétního dítěte je ochota a vstřícnost učitele učit se novým věcem, individuální přístup ke každému dítěti a samozřejmě výborná spolupráce s rodiči.
Ve druhé části tohoto bloku vystoupila maminka chlapce postiženého Downovým syndromem s jejich životním příběhem a školními zkušenostmi ve třídě se zdravými dětmi a též maminka spolužaček malého Martina, která vyvrátila svým vystoupení mnohé mýty, jež panují mezi veřejností a týkají se údajného zhoršení kvality výuky jejich zdravých děti v inkluzivních třídách. Na závěr tohoto bloku se nezapomenutelným způsobem podělil o své zkušenosti absolvent vysoké školy s postižením sluchu a řeči, jehož vystoupení částečně ve znakové řeči nechalo otevřenou otázku, zda inkluzivní změny ve školství ano či ne. Jeho vystoupení bylo přijato bouřlivým potleskem účastníků konference.
Ve třetím odpoledním bloku, kterého se zúčastnili po celou dobu konference přítomni rektor MU a náměstek ministryně školství, mládeže a tělovýchovy, ale i několik dalších odborníků na otázky školství, jak z akademické sféry, neziskového sektoru, tak i přímo pracovníků ve školství, ale též zástupce samosprávy a zřizovatele, byly zodpovídány písemné i prostor dostaly i ústní dotazy od účastníků konference. Týkaly se především oblastí dalšího směřování českého školství, názorů na inkluzi, financování regionálního školství, ohodnocení pedagogů a dalších specifických problémů spojených s probíhajícími změnami ve školství.
Záznam z konference můžete nalézt na kanále YouTube.
Prezentace najdete na Disku Google.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
2 komentářů:
Vydařená konference? Který hlupec je autorem? Ideologický sjezd pseudopedagogů.
Bouřlivým potleskem uvítalo téměř 2000 účastníků a hostů konference stranickou a vládní delegaci vedenou generálním tajemníkem ÚV KSČ a prezidentem republiky soudruhem Gustávem Husákem. Jednání konference se zúčastnily též delegace bratrských socialistických zemí
Po československé státní hymně zahájil jednání konference člen předsednictva ÚV KSČ a předseda vlády ČSSR s. Lubomír Štrougal. Zdůraznil, že jednání představitelů naší pedagogické fronty se koná v době, kdy si připomínáme desáté výročí dubnového zasedání ÚV KSČ,....
Po úvodním slovu s. Štrougala přednesl hlavní referát k otázkám dalšího rozvoje Československé, výchovně vzdělávací soustavy a k novým úkolům v této oblasti tajemník ÚV KSČ s. Josef Havlín.
Jednání konference přišla pozdravit 800členná delegace naší pionýrské organizace...
V diskusi vystoupilo kromě zahraničních hostů celkem 39 účastníků a hostů konference.
Celostátní konference učitelů, sledovaná po oba dny nejen učitelskou, ale
i nejširší veřejností s nevšedním zájmem, jejíž obsah bude po řadu let inspirovat
naše pedagogy k důslednému uskutečňování závěrů XV. sjezdu KSČ na úseku školské politiky, byla zakončena Internacionálou.
Okomentovat