V rámci svých plánovaných návštěv ostatních přímo řízených organizací Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy zavítala ve středu 29. června 2016 ministryně školství Kateřina Valachová v doprovodu svých náměstků Stanislava Štecha, Václava Pícla, Zuzany Matuškové, vedoucího politického oddělení MŠMT Miroslava Jašurka a tiskové mluvčí Jarmily Balážové do Národního institutu pro další vzdělávání.
Během své více než dvouhodinové návštěvy Národního institutu pro další vzdělávání (NIDV) ministryně školství mimo jiné uvedla, že se chce ve svém týmu co nejvíce opírat po odborné i věcné stránce také o spolupráci s odbornými pracovníky ostatních přímo řízených organizací, a to především při vymezování a řešení klíčových témat ve vzdělávání. „Chtěla bych nastavit efektivní způsob komunikace a jednotné prezentace aktivit MŠMT a NIDV i ostatních PŘO tak, aby byl školský terén jasně a jednoznačně informován,“ řekla Kateřina Valachová. „Současná situace ve školství není snadná, vzdělávací systém, který zde funguje, je stále velmi tradiční a pro dnešní potřeby nevyhovující, což se odráží v celkové depresi učitelské profese. Obecně je třeba obnovit důvěru škol a vytvořit pro pedagogické pracovníky a školy kontinuálně fungující systém metodické, odborné i finanční podpory, který by je pozitivně motivoval nejen ke kvalitní práci, ale také k jejich profesnímu rozvoji,“ zdůraznila ministryně.
„Prioritním posláním Národního institutu pro další vzdělávání je celostátní garance dalšího vzdělávání, poskytování konzultačních služeb, metodické podpory a profesního rozvoje pedagogických pracovníků škol a školských zařízení včetně školských zařízení pro zájmové vzdělávání. Ročně např. proškolíme zhruba 43 tisíc účastníků z této cílové skupiny. Mnohaletá tradice a zkušenosti v oblasti vzdělávání a rozsáhlá síť metodiků, odborných garantů i externích spolupracovníků umožňuje této organizaci kvalitní a celoplošnou realizaci úkolů vyplývajících ze státních priorit i rezortních projektů ministerstva školství, např. podpora pedagogů při práci s dětmi/žáky-cizinci, spolupráce při vytváření podmínek pro zavádění kariérního systému či při realizaci společného vzdělávání,“ uvedla při svém krátkém představení NIDV jeho ředitelka Helena Plitzová. „Zároveň dokážeme operativně reagovat na aktuální i specifické potřeby a požadavky škol a pedagogů v jednotlivých krajích České republiky, a jsme tedy platformou pro sdílení informací, názorů a zkušeností mezi regionálním školstvím a MŠMT.“
Podle Kateřiny Valachové je třeba zásadně posílit systém metodické a odborné podpory pedagogů (oborové, didaktické a pedagogicko-psychologické) již na úrovni krajů. Díky celoplošné síti krajských pracovišť a mnohaleté tradici dalšího vzdělávání a podpory učitelů navazujících na činnost někdejších pedagogických center může v tomto záměru sehrát NIDV ve spolupráci s MŠMT zásadní roli. Každopádně při tom bude nezbytná spolupráce nejen s Českou školní inspekcí a ostatními přímo řízenými organizacemi, ale i s odborníky z akademické sféry, zkušenými praktiky ze škol a dalšími subjekty.
V průběhu návštěvy delegace ministerstva školství v NIDV se hovořilo také o dalších tématech, např. o nových i připravovaných projektech Operačního programu Věda, výzkum, vzdělávání či o aktivitách týkajících se společného vzdělávání. Jak v diskusi uvedl náměstek NIDV Josef Rydlo, za období březen až červen 2016 proškolil NIDV k tomuto tématu ve spolupráci s Národním ústavem pro vzdělávání (NÚV) cca 10 500 pedagogů a ředitelů škol.
2 komentářů:
Mnohaletá tradice a zkušenosti v oblasti vzdělávání a rozsáhlá síť metodiků, odborných garantů a externích spolupracovníků umožňuje této organizaci kvalitní a celoplošnou realizaci úkolů vyplývajících ze státních priorit i rezortních projektů ministerstva školství, např. podpora pedagogů při práci s dětmi/žáky-cizinci, spolupráce při vytváření podmínek pro zavádění kariérního systému či při realizaci společného vzdělávání,“ uvedla při svém krátkém představení NIDV jeho ředitelka Helena Plitzová.
Nic víc není nutné dodat do rozhodnutí o zrušení NIDV.
//Současná situace ve školství není snadná, vzdělávací systém, který zde funguje, je stále velmi tradiční a pro dnešní potřeby nevyhovující,
...Všechny tradiční učitele prosím zastřelit
//což se odráží v celkové depresi učitelské profese. Zdůraznila ministryně.
...a mně se chce něco říct.... Kateřino, vy víte z čeho mám ty deprese??
//o aktivitách týkajících se společného vzdělávání. Za období březen až červen 2016 proškolil NIDV k tomuto tématu cca 10 500 pedagogů a ředitelů škol.
...tak to je asi 132 kantorů denně. Dobrý
Okomentovat