Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová si připomněla rok ve své funkci. Při této příležitosti se setkala se žáky a pedagogy v Národním pedagogickém muzeu a knihovně J. A. Komenského v Praze, kde slavnostně ukončila školní rok. V rámci setkání navštívila za účasti médií v Senátu PČR také výstavu Karel IV.
„Tleskám žákům, fandím učitelům, děkuji za další školní rok“.
Kateřina Valachová se dnes setkala při příležitosti prvního roku ve funkci ministryně školství, mládeže a tělovýchovy se žáky a pedagogy v Národním pedagogickém muzeu a knihovně J. A. Komenského v Praze. Jednalo se o žáky a pedagogy Gymnázia Františka Palackého z Neratovic, kteří zvítězili v dějepisné soutěži „Na pivo s Karlem Velikým aneb Všední život v dobách minulých“. Oceněným předala ministryně také diplomy.
Poté diskutovala ještě s maturanty z pražského Gymnázia Na Zatlance, kteří se rozhodli pro maturitu z matematiky a s výherci celorepublikového kola debatní soutěže Cestou do parlamentu.
„Jsem ráda, že se nám v průběhu tohoto školního roku podařilo schválit novelu školského zákona, která dětem zaručuje dostatečné kapacity v mateřských školách a umožní vykonávat jednotné závěrečné zkoušky. Ty by měly být totiž zárukou kvalitnějších výsledků žáků středních škol,“ řekla po setkání ministryně školství Kateřina Valachová a pokračovala: „Mám také radost ze schválení novely vysokoškolského zákona a z možnosti nového systému akreditací vysokých škol, a také za veřejnou debatu, která o školství probíhá,“ dodala ministryně Valachová.
Ministryně školství Kateřina Valachová rovněž ocenila jednomyslné schválení nového systému financování regionálního školství vládou. Od roku 2019 tak školy nebudou financované pouze podle počtu žáků, financování se bude odvíjet od počtu odučených hodin, který vyžaduje daný vzdělávací program.
Ministryně navštívila v Senátu PČR také výstavu Karel IV. a po návratu do Národního pedagogického muzea a knihovny J. A. Komenského slavnostně ukončila letošní školní rok se slovy: „Za mě tleskám žákům a fandím učitelům, kterým tímto děkuji za tento školní rok."
Záznam ČT24 (od 46:25)
Poznámka redakce: Záznam celé tiskové konference zpracováváme, zveřejníme ho co nejdříve.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
59 komentářů:
Myslím, že toho za tu poměrně krátkou dobu stihla hodně.
Nikde ale nevidím úspěšné jednání o rozpočtu.
Já vidím hlavně úspěšné prosazení inkluze.
jednoznačně nejlepší minisryně co jsme měli,neprovedla ekonomdestrukci jako pilípek,nerealizoval se ani žádný supertunel jako za zemánka,taktéž nepoužívá mediálních výstřelů (plácnutí do vody) jako psychouš pepíček,v tom odborářském triku ji to taky víc sluší než armádnímu politrukovi ve značkové teplákovce a hlavně financování vrcholového fotbalu mají teď na starosti čínani,zvládá píarko + politiku+ řízení,ze všech těchto předmětů za jedna !
Původ jména Kateřina není zcela jednoznačný. Existuje několik teorií výkladu, nejpravděpodobnější přisuzuje jménu Kateřina řecký původ. Jméno by pocházelo ze starořeckého jména Aikaterine. Římané jméno spojovali s řeckým slovem „kathará“ s významem „čistá“, „cudná“ nebo „počestná“. Další prameny jméno Kateřina odvozují od řeckého slova „hekateros“, které se překládá jako „každý z obou“,"jeden z každého" nebo také „osoba, která dosahuje svůj cíl“. Jméno bývá spojováno také s řeckou bohyní Hekaté, patronkou cest a křižovatek, ale také vládkyní podsvětí a tajemných sil.
nechť toto zpíváno jest prvého září ve všech sborovnách škol českých,moravských i slezských
Kateřino, Kateřino,
kvůli tobě půjdu pouští
s fatou morganou si hrát,
s mušketou se skryju v houští,
já své soky nemám rád,
vezmu luk a šíp i kopí,
ať se začnou bát,
má lásko, tak mi ruku dej,
láskou začal jsem plát.
Kateřino, Kateřino,
ty jsi víno, co mi bere dech.
Kateřino ty jsi duha,
žádná druhá nemůže mně okouzlit.
Modrý nebe vedle tebe,
prosadit se nedovede,
chci tě mít, vrať mi tedy klid,
Kateřino, říkám přímo,
že to víno věčně chtěl bych pít.
Kateřino, Kateřino
a tak dny i noci pádí,
jako když se splaší vůz,
nechal jsem ti sny i mládí,
tak mně ušetř muk a hrůz,
nemoc latentní a stálou,
působí ten šíp,
má lásko, tak mi ruku dej,
ať se cítím zas líp.
Nechtěl by se ten troll posunout o stránku dál? Dřív jsem se na ty diskuse docela těšil, byly podnětné a většinou k věci.
Je omámený přicházejícím důchodem, třeba ho to přejde.
Jako všichni užiteční idioti, nebezpečná.
Kolega se jen dostal do stavu, kdy neví, co by chtěl v životě dělat a jeho nejoblíbenějším jídlem je krupicová kaše. Jeho tempo je vražedné a jeho revírem je Kaufland.
Speciální školství je rozvráceno do té míry, že to nenapraví ani několik dalších ministrů.
již brzy vás opustím,posečkejte ještě maličko,má mise zde bude zakončena a vy budete moci opět věcně a vášnivě diskutovati "k věci "
p.s. pokud by se vám po mně stýskalo,tak vězte,že svou schránku č. 28 ponechám v provozu (laimes28@seznam,cz) a vyslechnu všechny vaše strasti i radosti,nezapomeňte být vždy " nad věcí" , neboť tato vás pohltí,odpočívejte,relaxujte,jezděte do lázní,pojišťovny jsou jediné instituce v této zemi,které s námi soucítí a učitel na tlak a na nervy tu příspěvkovou výdycky dostane
Nejhorším počinem Valachové jsou centralizované přijímačky a povinná státní matika. Dobeš a Chládek byli aspoň viditelně hloupí, Valachová pod rouškou kompetentní neutrality zvládla dílo strůjců nové maturity dotáhnout téměř dokonce. Zbývá už jen prosadit kamery u ústních částí. Následně zavést centralizované neanonymní ověření IQ/výsledků vzdělávání v pátých třídách s následným automatickým rozřazením do víceletých gymnázií.
Velký bráška se probudil a otevírá čivy hošani.
pavel/ chtěl bych,chtěl,ale máloco již mohu,kaufland jest pro vás, pro mladé,velká plocha a těžké vozíky,mnoho lidí,dělají ruch,pro nás už jen poklidné penny,ale s tou kaší to ještě není tak zlé,jsem ve vegetativní vývojové fázi sekaná a míchané brambory,mé tempo jest poklidné,na franc-holi,když jsem byl posledně u doktorky, tak se tam dva bavili, co hoho trápí,jeden říká: tak už asi člověče dotahuju ten druhej poločas", a ten druhej na to:"to jsme na tom stejně,já jsem už v poslední třetině!", a ten, co seděl naproti, frknul: no jo,jeden fotbalista,druhej hokejista,co mám říkat já, já už sotva šlapu vodu v poslední čtvrtce!"
Zbývá už jen prosadit kamery u ústních částí.
To jakože jestli jíme zdravě? Možná by stačila jen namátková kontrola tašek při vstupu do školy.
Osobně bych se velni přimlouval pro povinné testování psychologické způsobilosti vykonávat pedagogickou práci každých pět let a vést kolektiv pedagogů každé dva roky.
Jako preventivní prohlídky.
Psychotesty, IQ testy, testy BMI, pravidelnou kolonoskopii a kamery ve třídách, na chodbách i na záchodě. To aby byl kontrolovatelný i proces, nejen výstupy.
Milí diskutující i paní ministyně. Zajděte si do škol, ať víte o čem píšete a mluvíte.
Kontrola výstupů? Kde jste to viděli. Ta jedna zkouška u státní maturity za dvou předmětů, kdy v celé republice byli za opisování vyloučeni dva studenti, to má být kontrola výstupů?
Odborníci vedoucí ministerstvo? Kdo to je? Kdo je zná? Musela by to tam trochu vyčistit, jinak jsou to jen hezké řeči.
Rok ve funkci zatím nic svého neudělala, jen dokončuje Chládkovu práci. Zatím se vyjadřuje k plánům do budoucna, ale čiší s toho stále neznalost podstaty problémů. Realita je někde jinde. Musela by si opravdu zjistit jak to ve školách vypadá.
Paní ministryně protlačila svoji verzi inkluze. Slibovala podporu učitelům. Zatím nás však jen zahlcuje nabídka školení. Doufám, že sebereme všichni všechnu sílu a budeme to ignorovat. Inkluze se proměňuje ve vzdělávací byznys hrstky samozvaných školitelů.
Vím o konkrétních lidech, kteří předloni začali velmi intetenzivně mydlit schody tehdejšímu ministru Chládkovi, například protikampaní v senátních volbách. Už tehdy jsem se obával, že může přijít někdo horší. Doufám, že to aspoň někteří z mydličů dnes uznají také.
O těch školeních včera pěkně psali v Blesku.
"O těch školeních"......
Školitelé si namastí kapsy až neskutečně, pač ředitelé budou tlačit na účast učitelů.
A nejhorší na tom je, že některá školení již absolvujeme po několikáté a stále se stejným obsahem. A koho to taky baví sedět tam do 18.00.
A často se tam povídají úplné nesmysly. Například jak inkludovst 14 letou žákyni se středně těžkým mentálním postižením a úrovní čtení a psaní mezi 1. a 2. třídou ZŠ do 7. třídy. Je to děs.
jak inkludovst 14 letou žákyni se středně těžkým mentálním postižením
Tak to bych si doopravdy rád poslechl. Odkaz Trofima Děnisoviče Lysenka žije!!!
Pytlíku, s chutí do toho: http://www.rytmus.org/inkluze2/deti_katerina.htm#dite
Děkuji panu Wagnerovi za odkaz na tyto materiály.
"Kateřina byla na základě doporučení SPC přeřazena do 3. třídy ZŠ na hodiny matematiky, českého jazyka a prvouky; VV, TV, PČ absolvuje se svými vrstevníky v 7. třídě ZŠ. Ostatní hodiny je v individuální podpoře s paní asistentkou – učitelé jsou zodpovědní za výklad nové látky a hodnocení. Byl vytvořen individuální vzdělávací plán, podle kterého je Katka vzdělávána a hodnocena. Individuální vzdělávací plán je každé tři měsíce podroben revizi.
Matka Katky se školou spolupracuje."
Matematiku a češtinu na úrovni třetí třídy bych chápala, výtvarnou výchovu, tělocvik a pracovní činnosti společně se sedmáky rovněž. Ale tu fyziku, chemii, přírodopis, dějepis dělají teda podle jakého "individuálního vzdělávacího plánu"? Pokud matematiku a češtinu ovládám na úrovni třetí třídy, tak jako fakt nemohu vyčíslovat chemické rovnice, to je přece poměrně náročné i pro zcela zdravé žáky.
Jaké vysvědčení jednoho dne tato dívka obdrží? Bude z toho výstupního vysvědčení z 9. ročníku patrné, že ve skutečnosti dosáhla úrovně maximálně prvního stupně základní školy? A úplně prakticky — pokud formálně dosáhne úplného základního vzdělání, bude jí vůbec někdy v budoucnu přiznán invalidní důchod?
P.S. Zastáncem inkluze jsem, klidně mě "hejtujte", ale romské děti prostě patří do běžných škol, stejně jako tělesně, případně i smyslově postižení, pokud tuto variantu zvolí. Ale u dětí se středně těžkým mentálním postižením fakt nevím, připadá mi to jako hra na něco, co to ve skutečnosti není a ani snad v principu nemůže být :-(.
Nějak tomu nerozumím - "Posilovat a upevnit základy pro přechod na vhodnou vybranou praktickou školu" má znamenat střední praktickou školu? Nebo přechod na praktickou školu ještě v rámci ZŠ docházky? Jinými slovy - budou s tím děvčetem dělat "škatule hejbejte se" ze 7. do 3. ročníku (no to už vidím, jak budou třeťáci brát, že za ně Katka, která neumí většinu toho, co oni zvládají levou zadní, bude "zodpovědná"), vymýšlet speciálně pro ni úlohy (jinými slovy, kantorovi naskočí přípravy o 100%, kolik mu z toho bude zaplaceno?) - a pak STEJNĚ půjde na praktickou školu? Co to má za smysl? A k čemu jí bude, že odchodí a odsedí nějakou těžce redukovanou chemii a fyziku, když se za tu dobu mohla učit nějakou praktickou dovednost, která by pro ni měla daleko větší smysl? Něco, co by mohla třeba vykonávat jako zaměstnání?
Mimochodem, to písmo pod obrázkem je její? Tímto písmem má psát instrukce pro ostatní? Jaké je její tempo a chybovost? Asi abych šla zkontrolovat datum, dneska je určitě 1. dubna.
Praktickou školu? Ony ještě existují? Určitě s posíleným sebevědomím půjde na učiliště, tam nemusí mít ukončen 9. ročník ZŠ. Pokud to kantoři a vedení školy zvládne a zabrání posměchu od ostatních učňů, tak i učiliště dokončí. Co bude pak je otázkou dobrosrdečnosti zaměstnavatele.
Kateřina má diagnostikované středně těžké mentální postižení.
Český jazyk: Katčiny znalosti a dovednosti jsou na úrovni žáka 2. třídy – pomalu čte – slabikuje. Má krásné čitelné písmo, na které je velmi hrdá. Dokáže jednoslovně odpovědět na otázky z velmi jednoduchého a krátkého textu.
Matematika: Počítá do 20 i s přechodem, do 100 bez přechodu. Zvládne jednoduché slovní úlohy úrovně žáků 1. – 2. třídy ZŠ.
Na matematiku a český jazyk byla zařazena do 3. třídy a ostatní předměty by měla absolvovat se svými spolužáky v 7. třídě.
Takové jsou představy "odborníků", kteří jezdí školit naše učitele, o provádění inkluze.
Za pozornost stojí, že už se nemluví jenom o "inkludování" žáků s lehkým mentálním postižením, ale uvažuje se i o "společném vzdělávání " žáků se středně těžkým mentálním postižením.
Baťůžkáři:
http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-politika/401472/neziskovka-rytmus-predvadi-jak-snadne-je-postizene-deti-zaclenovat-misto-inkluze-jen-zmateni-batuzkari.html
Pochopte všichni. není důležité, že dítě nebude skoro nic umět. Důležité je:
1/obohacuje svou přítomností ostatní žáky, kteří budou v životě připraveni potkávat podobné osoby
2/bude v kolektivu normálních, tudíž nevyčleněná (ha ha ha)
3/budou rozvíjeny její jedinečné schopnosti (celých 9 let bude kreslit koníčky a princezny a kytičky, to umí)
4/ve vsi se bude s ostatními v pohodě zdravit (názor jedné z maminek, která začlenila dítě s DS na základku asi právě pro to)
A všichni budeme šťastní a spokojení na věky věků, amen.
Ivan David k jednání paní ministryně napsal:
"Při diskusi o „inkluzi“ dala najevo, že námitkám naprosté většiny odborné veřejnosti nemíní vyhovět, za to se hodlá řídit skupinkou nýmandů zaslepených bizarní ideologií. Na otázku, proč „inkluze“, pravila mimo jiné: „Už jsme to měli mít dávno splněno.“ Alespoň víme, podle jakých not se hraje."
"až na věky věků"
Což mi připomíná: jak dlouho už tento modelový příklad "funguje" a co bude Katka dělat v příštím roce? Silně pochybuji, že v ČJ a MAT se posune na dovednosti 4. třídy, takže potom co? Nová třída třeťáků, s už patnáctiletou Katkou? A pak šestnáctiletou? A vždycky klika na tolerantní, milé spolužáky?
Čulík: Na gymnáziu nás nutili biflovat ke zkouškám, nic si z toho nepamatuji, aktivovali jen krátkodobou paměť... Děje se toto pořád?
Učitel na gymnáziu: Ano.
Volný transkript z rozhovoru Jací jsou dne gymnaziální studenti na Britských listech
Čulík zřejmě netuší ,co je to krátkodobá paměť.
19. června 2016 11:35
Je ten pán Čulik tou osobou, která udala českého anesteziologa ve Velké Británii?
" uvažuje se i o "společném vzdělávání " žáků se středně těžkým mentálním postižením"
Pokud dobře rozumím, pak se jedná o středně těžkou mentální retardaci v rozmezí IQ 35 až 49. To by se škola přeměnila na sociální zařízení.
Třeba ta naše "Katka" už byla v osmé třídě maminkou a na "MD". Vše tedy vyřešeno.
Na gymnáziu nás nutili biflovat ke zkouškám, nic si z toho nepamatuji
1. Ještě, že si pamatuje, že do nějakého gymnázia docházel.
2. Nutili je? Jak? Jakože pustili domů, až bylo nabiflováno? Nebo snad bitím???
3. Pokud má na mysli jakési zkoušky gymanziální, pak by to byly snad jen ty maturitní.
4. Nebo by to měly být v duchu poslání gymnázia zkoušky vysokoškolské?
5. Ze zkušenosti mohu dovodit, že pokud si žáci nejsou schopni nebo ochotni zapamatovat ani běžné provozní náležitosti, dostávají se do celkem zbytečných problémů.
6. A pamatuje si dotyčný Čulík alespoň něco ze studií vysokoškolských? A jak to do té svojí hlavy dostal, když ne naučením se nazpaměť? A jak to tam udržuje, když ne pamatováním si?
7. Hlava mi to nebere. Asi si tuhle pitomost nenabifluji.
Když už Tajný usunul diskusi jinam a předhodil Britské listy - nesuďte rozhovor z titulku a jedné hloupé otázky. Otázky páně Čulíka jsou hloupé, ale ten pan učitel je z mého pohledu vcelku rozumný.
Koneckonců, pokud Tajný učí a kontroluje kompetence žáků, určitě některé z nich nutí k biflování. A pokud ne, neplní své povinnosti ;-)
nesuďte rozhovor z titulku a jedné hloupé otázky
Nesoudím rozhovor, ani hloupost otázky, ani Čulíka. Uvedl jsem pár nesouvislých asociací.
Tak proč soudí krtek pytlika?
Pokud vyznělo, že krtek pytlíka soudí, tak se krtek omlouvá. Chtěl zdůraznit, že ten pan učitel v rozhovoru je normální. A že to stojí za shlédnutí.
To jsou aspoň kantoři...
https://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/406976-boje-ucitelu-s-policii-v-mexiku-neprezilo-sest-lidi.html
Stokrát vyvařená kost, ale.. Není biflování jako biflování. Ono se dá biflovat i smysluplně. Podstatný je motiv k biflování. Čulík hovoří o biflování na testy. To znamená, že bude test, jehož náplň je známa, tudíž se naučíme informace potřebné k testu abychom test úspěšně napsali. Posléze je žádoucí tyto informace vypustit zcela, neboť RAM musí uvolnit místo pro další náklad tohoto typu.
NEbiflují se tedy informace k tomu účelu, aby se zapamatovaly, protože jsou užitečné, nebo protože je k něčemu UŽITEČNÉMU potřebujeme, nebo protože jsou podány způsobem, jenž je inspirativní. Bifluje se učivo proto, že je - nutné k testu/v ešvépé/v kp/ v kantorově představě nutného středoškolského minima.
Vzhledem k tomu, že učivo na gymnáziích je v každém předmětu tak nějak stále odborněji zaměřené a protože každá nová učebnice musí být o něco hutnější, jinak by nebyla nová, je tento způsob biflování nevyhnutelný. Není totiž lidsky možné aby si žáci zapamatovali všechnu tu odbornou terminologii a postupy v každém předmětu. Většina volí mezi humanitou a přírodovědou, což se odvíjí od jejich vrozených dispozic/charizmatu učitele. Nyní už volbu mít nebudou, což znamená jediné. Více neurotiků, více chytrých hráčů systému, méně všeobecně vzdělaných lidí.
doplním krátkým mobilvideem z odborové schůze mexických učitelů,autorem byl poškolák chico pedríto,který třídil fazole,jež jsou v mexiku uznávanou učební pomůckou v hodinách matematiky,bohužel je musí po vyučování někdo (poškolák) znovu vytřídit podle barvy,druhu a velikosti
https://www.youtube.com/watch?v=V5yTmVxRN2g
"Ono se dá biflovat i smysluplně."
No nekecej, fakt?
doufám, že vás inspiroval na závěrečnou poradu,je třeba se trocha uvolnit od té eu,která nám již leze na palici,stávka mexických kolegů jest natolik inspirativní,že víme,do čeho vložíme tento týden poslední síly,již jsme ve sboru identifikovali tři kytaristy,nyní přijdou na řadu bývalí kolegové-důchodcové coby potencionální houslisté,máme dvě foukací harmoniky,největší problém bude sehnat nějakého trumpeťáka ,ale naproti přes cestu je zuška,zatím nejsme jednotni jakou přezdívku získá doňa ředitelka ,u jejího teoret, zástupce bylo bohužel ihned jasno (pedríto chujíto).....
"Biflování" je memorování bez porozumění obsahu textu. Smysluplně se "biflovat" nedá.
Biflovat lze třeba nepravidelná slovesa, nebo seznamy letopočtů, nebo báseň, nebo lumírovce, žahavce, nebo násobilku. Většinu z uvedeného, krom lumírovců a letopočtů, je biflovat žádoucí.
Pojem "učit se" už vyšel z módy ?
Násobilku? Když to jde všechno spočítat na kalkulačce nebo na googlu? K čemu? Kdy jste naposledy potřeboval násobilku?
Ničit dětské duše násobilkou, fuj fuj fuj. Co na to Renátka?
rozežraná,líná a zákonitě tupá evropa,a co furt brečíte o dělení a nedělení tříd a o počtu řáků a podobné hloupé debaty zde provozujete ,tak si všimněte té "brutální a nelidské" přeplněnost tříd
https://www.youtube.com/watch?v=i5PkglnnTCo
"Biflování" je memorování bez porozumění obsahu textu.
Pojem "učit se" už vyšel z módy
A potíž spočívá v tom, že pokud žák nerozumí ale zhola ničemu, pak to, co je u jiného žáka běžné učení, je u takového nebožáka pouhé biflování. A to bude asi ten problém zmíněných čulíků, a jemu podobných biflotlachalů. Jakékoli zapamatovávání se znehodnocuje štemplem biflování.
U pytliků to funguje tak, že se naučili, co jim jejich důvěry požívající učitelé nařídili. Mnohdy se proces pochopení dostavil i kolikrát po mnoha letech v souvislosti s dalšími informacemi nebo v nějakých příhodných soubězích okolností. Kdyby ale nebylo před tím nabiflováno, pak by se v oblasti pochopení nedostavilo vůbec nic. V lepším případě by následovalo civění, v horším machrování o nikdy nepoužitelých zbytečnostech typu lumírovců a žahavců.
Podstata problému je skryta ve skutečnosti, že nejsou-li v mozku informace, nemá tento s čím pracovat. Který je ten podstatný střípek pro nazření a pochopení obsahu mozaiky se neví. S tím se budume muset smířit, prostěěě.
Pytlici to vnímájí jako syndrom tranzistoru. Poprvé se s ním setkali někdy v roce 1972. Naučili se návrh pracovního bodu, vstřebali příslušné charakteristiky, odmaturovali, spáchali diplomovou práci na téma analogové řízení servopohonu i s realizací, a tu i obhájili poměrně slušně. Ovšem, jak funguje ten tranzistor, pochopili teprve až jej sami měli svým žákům vysvětlit. A to bylo někdy v roce 1986. Čtrnáct dlouhých let.
Asi dvanáct let cvičím aikido. Asi tak dva roky jsem se snažil jej pochopit. Zbývajích deset let už jen bifluji. Opájím se ale představou, že budu-li biflovat řádně, možná za nějakých dvacet let začnu něco málo chápat.
A tak nějak podobně to mají pytlici i s manželkama. Doposud nepochopili vůbec nic.
Pardon. Zase hrubka! 'nepochopily' samozřejmě.
původně měli také beans math jako malí mexičánci , ale protože nosili fazole domů svým hladovým sourozencům , musí se obejít bez fazolí
https://www.youtube.com/watch?v=kViU12ocTkU
nicméně i u nás se prý blýská na lepší časy.metodika hajného bude vylepšena,a to používáním šišek ,dítka nejprve zajdou na palouk,tam se proskotačí,natrhají pár kytiček do herbářů a nasbírají šišky,se kterými budou pak provozovati matematiku,tato trojhodina bude vykázána jako jedna (jasná úspora) a místo tří učitele bude pouze jedna + jedna asistentka (opět úspora)
patlíku seš přepracovane,ale konec roku se blíží,abych ti udělal radost,tak ti posílám můj nejoblíbenější aikidošot,doufám ,že se ti bude líbit,
https://www.youtube.com/watch?v=AfdpXiTLe-4
Pytlíku, vše co jste napsal je svatá pravda, až na to, že se mírně rozcházíme v definici výše zmíněného biflování, které jsem v Čulíkově podání pochopil (a sám si z gymplu pamatuji), jako účelové, krátkodobé, jednorázové, intenzivní vstřebání informací určené k úspěšnému složení testu/písemky/zkoušky. Člověk si střípky těch informací pamatuje, zejména vytanou, pokud se doma učí s vlastními dětmi, nicméně jako celistvé použitelné vědomosti jsou obvykle zcela k ničemu.
Možná, že namísto imaginární syntézy tisíců fragmentů stále narůstajícího objemu lidského vědění, bychom měli zvážit začít analýzou celku a k fragmentům se-s pochopením-dopracovat, nikoliv na základě předčasně vědeckého přístupu k obsahům učiva, nýbrž pomocí hlubšího pochopení principů fungování věcí. Hloubku na úkor kvantity. Na vědeckou specializaci je dost času v terciálním vzdělávání.
nikoliv na základě předčasně vědeckého přístupu k obsahům učiva, nýbrž pomocí hlubšího pochopení principů fungování věcí
Zajímavé. Chcete začínat tím, k čenu se Vámi zavrhovaná věda snaží dobrati.
Jakým způsobem se které střípky skládají, aby vytvořily celkový obraz poznání ví jenom Bůh. On jediný tomu doopravdy rozumí. Nemám v úmyslu, a to v žádné případě, šplhat na Olymp.
V každém případě ale jsem povinován trvat na tom, že to, o čem si většinou lidé myslí, že tomu rozumí, mají jen tak hluboko vryto do paměti, že jim to mozek servíruje na stříbrném tácku, aniž by se vědomě museli nějak výrazně snažit. Veškeré naše činnosti jsou založeny právě a jen na zapamatovaných postupech. Kvalita těch činností je dána hloubkou zapamatování.
Humanitního vzdělání nemaje, už si nepamatuji, který z myslitelů formuloval princip přerůstání kvantity v kvalitu. Možná na tom něco bude. Porozumění, tedy vhled ovšem spočívá v něčem jiném. V čem, to se radši neodvažuji vyslovit.
Pytlici dnes nerozumí už prakticky ničemu. Čím dál tím častěji jen civí. Pedagogická rada nadohled.
jenom na té pedradě nikam nešplhej,nelez na žádný olymp ani do olympu,mozečky přítomných neřeš,mozeček je nejlepší na cibulce,jak se začne používat k něčemu jinému,nedejbože k myšlení,je hned průšvih,
a kvalita naší činnosti jest založena v nás samých:
Gi: víra v mé správné rozhodnutí,
Ju: statečnost,
Džun: všeobjímající láska k světu
Rei: správné chování,
Makoto: naprostá upřímnost,
Meijo: čest a sláva,
Čugi: loajalita.
nezapomeň být vždy samurajem
"Hloubku na úkor kvantity."
Od tohoto se již západní školství dávno oprostilo. Svého času se v některých spolkových zemí v Německu učili půl roku sjednocovací proces v Německu v poslední třetině 19. století. Žáci potom neznali vůbec nic. Unikala jim občanská válka v USA, sjednocovací proces v Itálii, situace v R-U, Francii,... Vše to byly děje, které přímo nebo nepřímo ovlivňovaly právě ono zmiňované sjednocování. Přišli na to, že hloubku lze zavádět až po zvládnutí základního učiva a celky nelze vykládat izolovaně, pač na sebe chronologicky navazují.
V matematice si tuto "hloubku" nedokážu už vůbec představit, pač vše na sebe navazuje. Nejdříve se snad budou žáci učit přirozená čísla a postupně se propracují k reálným číslům. Cílem je snad to, aby žáci získávali a vyhledávali potřebné informace a dokázali je propojit s praxí. Důležitá je samozřejmě diskuze o výsledcích práce, proces sebehodnocení. Ale k tomu všemu je potřeba naučit žáky skutečným základům daného oboru. A je úplně jedno jaké metody a formy práce při tom učitel využije.
Okomentovat