V posledních dnech je mediálně probíraná situace kolem jednání zaměstnanců výchovného chlapeckého ústavu v Chrastavě. Chlapci, kteří tam jsou prý totiž čelili šikaně ze strany zaměstnanců a někteří tam údajně byli neprávem. "Ohóóó. Co si ještě ti pseudozastánci lidských práv vymyslí. A hlavně, vidí vůbec důsledky svého počínání?" říkám si.
Jakožto student Fakulty přírodovědně-humanitní a pedagogické TUL jsem byl před půl rokem právě v tomto zařízení na hospitaci a z diskuze s teď už exředitelkou ústavu paní Ing. Markétou Sochorovou, ale i se samotnými údajnými oběťmi mohu jen říci, že to rozhodně není tak, jak nás v posledních týdnech ujišťují z televize a z novin paní ministryně školství Kateřina Valachová, paní ministryně práce a sociálních věcí Michaela Marksová (obě ČSSD) nebo paní ombudsmanka Šabatová.
Tehdy ještě ředitelka ústavu paní Sochorová si v rámci besedy s námi (studenty TUL) několikrát postěžovala, že lidé od ombudsmana, kteří jsou pravidelnými návštěvníky tohoto a jemu podobných zařízení, rádi hážou vedení klacky pod nohy. Ono je jasné, že zaměstnanci ústavu pro chlapce se zvlášt zvladatelným chováním nebudou úplní miliusové. Na druhou stranu, měli lidé ve výchovném ústavu prostě nebezpečnou část populace, která mnohdy přepadala lidi za bílého dne. Obyvatelé Chrastavy by mohli jen vyprávět, proč byli za přísný režim, který ve výchovném ústavu panoval, jen a jen rádi. Je sice pěkné, že pseudozastánci lidských práv mají krásně načtené paragrafy, ale je jasné, že život nechodí podle paragrafů a podle toho, jak si přejeme. Kdyby to tak bylo, nebyl by přece důvod umísťovat právě tyto chlapce do těchto zařízení. Rovněž je jasné, že když byla na návštěvě v ústavu právě ta, či ona delegace, chovali se hoši úplně jinak, než běžně.
To vím ostatně ze samotné diskuze právě s těmito kluky. Ti se nám k tomu, že se při podobných návštěvách chovají zcela jinak než normálně, i přiznali. Zároveň nám několikrát zopakovali, že se jim ale v ústavu nevede až tak špatně a především to, že chápou, za co tam musí být. Ony jsou totiž zjevně podle obou paní ministryň krádeže, přepadávání lidí, braní drog, či bití učitelů na školách úplně v pořádku a kluci mají být opět řádně začlenění do kolektivu... Na otázku, co chtějí kluci dělat po opuštění ústavu, byla jejich nejčastější odpověď: "půjdu do basy za tátou".
Nakonec takový malý dotaz adresovaný právě zmíněným ministryním, ale i všem dalším, kteří mají s koncem tohoto výchovného zařízení něco společného. "Těšíte se, až zase dožene někdo svého učitele k sebevraždě, jako to bylo letos v únoru? Těšíte se na to, že už velmi brzy - pravděpodobně díky vám - stoupne kriminalita v řadách mládeže?"
Josef Zdobinský, student VŠ
Převzato s laskavým souhlasem autora z ParlamentniListy.cz
Josef Zdobinský: Zbláznily se snad paní ministryně? Rušení výchovných ústavů povede k nárůstu kriminality mládeže
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
25 komentářů:
no musel tam být pěkný čurbes,když měli mříže na oknech,ven je údajně skoro vůbec nepouštěli,a přesto byla 1/3 v pohybu mimo ústav neznámo kde....
to je jak ten vtip,když říká ředitel basy s největšími zločinci redaktorce tv: " po letech usilovné výchovné práce jsme dnes nejvzornějším vězením v zemi,postupně jsme se zbavili asi třetiny těch nejtěžších zločinců,takže v zařízení dnes panuje klid,pořádek a disciplina,zbylé vězně dokonce pouštíme na vycházky a oni se spořádaně vracejí...
http://liberec.idnes.cz/chrastava-ustav-pracovnici-soudy-ministerstvo-f5y-/liberec-zpravy.aspx?c=A160616_160101_liberec-zpravy_jape
Uvedená situace reflektuje pouze stav, který bychom mohli nazvat jako lesk a bída oboru speciální pedagogiky, označovaného jako etipedie.
podobné metody, užívané ve VÚM Chrastava, byly před rokem 1989 běžným standardem. Postupy "reedukaceů poruch chováníů byly často i daleko drsnější (např. za útěk chovance 2 - 3 dny "basy", neboli izolace apod.).
Prostě neexistuje kvalitní metodika reedukace poruch chování, jako je tomu v tyflopedii, sudropedii či somatopedii.
To není vina pracovníků těchto zařízení. Je to vina rádoby "výzkumu" a MŠMT ČR, že stav je takový, jaký právě je.
"přesto byla 1/3 v pohybu mimo ústav neznámo kde...."
Před útěkem stačili ještě vychovatelce na noční rozříznout ústa, aby nekřičela. Druhému vychovateli pak zarazili šroubovák do zad. Chudáci kluci. Mají to holt s těmi vycházkami těžké.
Celé je to jen důsledek donekonečna odkládaného řešení problémů. Péče o problematické děti nemůže končit tím, že se nařídí inkluze. Mělo se začít v oblasti sociální. Posílit práci v terénu .Asi by tu mohl vyprávět pan Černý, náš věrný kritik, jak jemu a jho organizaci se daří pracovat s problémovou mládeží. Jak on cítí, kde je zakopaný pes. Rozhodně je málo pracovníků, kteří by pracovali přímo v rodinách. A když je do rodiny "nepustí" ,a to doslova, mají smůlu.Pravomoci žádné. Záškoláctví se řeší mnoho let. Začne se v první třídě nějakou důtkou a v devítce se teprve začne něco dít soudně. Nejenže nejsou školní psychologové, oni nejsou skoro žádní dětští psychologové kliničtí. Možná tak ve velkých městech, ale v provinciích?? To samé psychiatrická péče. Dětského psychiatra hledáte lupou. Takový, který jen nepíše prášky na uklidnění, ale dělá terapie ,je skoro vyhynulý druh. Počet ještě menší než u psychologů. Asi to není zrovna lukrativní obor medicíny. A učitelé? Nemají naprosto žádné možnosti práce s podobnými týpky, jací se nachází v ústavech. To by možná dokázali etopedi,ale na to se dnes nehraje. Speciální pedagog začíná spadat do kategorie vymírajících dinosaurů, které nikdo nebude potřebovat, protože je nahradí rychlokvašky z EU peněz.Zkuste si přečíst poslední statě Václava Cílka o mládeži. Vyrůstá generace nevychovanců a bude zajímavé pozorovat, jak to dopadne. Akorát bych nechtěla být podobnému člověku nablízku, když si bude léčit své imaginární frustrace krádeží, fetem nebo nesmyslným násilím .Takže zrušíme ústavy, necháme děti, a´t se nějak dovychovají sami. A pak si přečtěte Pána much. Nebo raději ne.
Žádná univerzální účinná etopedická metoda neexistuje, nic takového ještě nikde nikdo nevymyslel. Na každého žáka s poruchou chování platí něco jiného. Záleží na tom, jestli jde jedince, na kterém se podepsala špatná výchova v rodině, nebo o puberťáka, který se pod vlivem party špatných kamarádů dostal do scestí, nebo o asociálního psychopata, kterému nezáleží na ničem a neplatí na něj vůbec nic.
Jesti něco do jisté míry funguje, tak je to přísná a nekompromisní disciplína s jasně vymezenými hranicemi a pravidly.
Pedagogická práce v těchto zařízeních je mimořádně náročná, složitá a často i nebezpečná a velmi často vede k syndromu vyhoření. Znám hodně etopedů a obdivuji každého, kdo v této profesi vydrží několik let.
"Jesti něco do jisté míry funguje, tak je to přísná a nekompromisní disciplína s jasně vymezenými hranicemi a pravidly. "
Právě toto teď a tady fungovat nemůže. Hranice, pravidla, disciplína a k tomu nástroj, který výše uvedené zajistí - trest. A bez toho je to celé utopie, protože, když nemáte jak disciplínu a pravidla vymoct, vysměje se učitelům/vychovatelům každý mladý delikvent do obličeje.
„Žádná univerzální účinná etopedická metoda neexistuje, nic takového ještě nikde nikdo nevymyslel.“
To tedy, pardon, to se mýlíte!
Anton Semjonovič Makarenko (13. března 1888 v Bilopillji – 1. dubna 1939), byl ukrajinský a sovětský spisovatel a pedagog, tvůrce originálního výchovného systému kolektivní výchovy; kolektiv pokládal za jeden ze základních výchovných prostředků.
V roce 1917 ukončil učitelský institut v Poltavě. V letech 1920–1935 organizoval v Poltavě a Charkově opatrovnicko-vychovatelské pracovní kolonie pro bezdomou a provinilou mládež, po roce 1935 se začal věnovat spisovatelství. Usiloval o uvedení chovanců ke shodně organizované kolektivní činnosti založené na komunistické ideologii. Od Maxima Gorkého převzal víru v možnost přeměny člověka i maximálně zanedbaného společensky a morálně. Jeho systém fungoval ještě v padesátých a šedesátých letech dvacátého století v SSSR a jemu podřízených státech ve Střední Evropě.
Ve svých pracích představil všestranný systém pedagogického působení na mládež, vycházející ze základního úkolu vychovatele nebo učitele, vyplývajícího z všeobecných norem budování komunismu a základní formy výchovy, jakou stanoví kolektiv v charakteru nových socialistických poměrů. Jako hlavní element kolektivu uváděl dobrou organizaci, ba i jistý stupeň vojenské kázně.
Pedagogická poéma (1933-1935)
Kniha pro rodiče (1937)
Vlajky na věžích (1938)
O výchově dětí v rodině (1949), slov. Pravda
Budú z nich ľudia (1949), slov. Pravda, (1951), slov. Pravda, (1959), slov. Mladé letá
Pochod tridsiateho roku a nepublikované rukopisy (1952), slov. Štátne nakladateľstvo
Vybrané pedagogické spisy I.-II.-III.-IV.-V. (1952), slov. Štátne nakladateľstvo
Makarenka bych nepodceňovala, ale systém pedagogické práce, který fungoval u bezprizorných dětí, které ztratily své rodiče ve válce a šlo jim o holé přežití, těžko může být aplikovatelný na dnešní mládež.První 4 jmenované knihy jsem četla a velmi mne zaujaly.
Pokud byly v chrastavském výchovném ústavu, v organizaci přímo řízené MŠMT, nějaké nesrovnalosti, mohly a měly myslím být řešeny standardním služebním postupem. Nerozumím asi zcela důvodu, proč MŠMT udělalo z myslím pochybného řešení této dílčí věci mediální téma.
K této věci se dne 14.6.2016 jednohlasně vyslovil Výbor pro výchovu, vzdělávání a zaměstnanost Zastupitelstva Libereckého kraje:
Usnesení č. 86/6/2016/VVVZ
Výbor pro výchovu, vzdělávání a zaměstnanost Zastupitelstva Libereckého kraje po projednání vyslovuje výrazné znepokojení nad dosavadním vývojem v kauze Výchovného ústavu, dětského domova se školou, střední školy, základní školy a školní jídelny, Chrastava, Školní 438, vyvolávajícím chaos a
doporučuje
Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy České republiky
1. zastavit kroky vedoucí k rušení Výchovného ústavu, dětského domova se školou, střední školy, základní školy a školní jídelny, Chrastava, Školní 438,
2. sestavit odborný, nezávislý tým, který prošetří situaci ve Výchovném ústavu, dětském domově se školou, střední škole, základní škole a školní jídelny, Chrastava, Školní 438.
Viz
http://www.parlamentnilisty.cz/profily/Mgr-Dana-Lysakova-10767/clanek/Hloupost-je-neznicitelna-70435
Jedna věc je, že paní ombudsmanka spatřila ve výchovném ústavu Chrastava ze svého subjektivního hlediska některé nedostatky. Druhá věc je, že MŠMT je jako zodpovědný orgán státní správy povinno při svém rozhodování respektovat odbornost a platné právní předpisy. Domnívám se, že přístup MŠMT tomu neodpovídá. Svědčí o tom myslím nejenom zbytečná medializace problému, ale i zveřejnění názoru, že třetina dětí z chrastavského ústavu může jít domů, když o umístění dětí do výchovných zařízení nerozhodují školské instituce (!), ale např. soud.
Výše uvedený požadavek zastupitelského orgánu Libereckého kraje na zastavení kroků vedoucích k rušení Výchovného ústavu, dětského domova se školou, střední školy, základní školy a školní jídelny, Chrastava, Školní 438 a na sestavení odborného, nezávislého týmu, který situaci prošetří, proto považuji za objektivně důvodný a oprávněný.
J. Týř
"Zrušení výchovného ústavu v Chrastavě bylo vzhledem k zjištěným a absolutní neodpovědnosti předchozího vedení nevyhnutelné. Jen dodržování zákonů a pravidel zajišťuje práva chlapců (svěřených soudem nebo rodiči) a bezpečnost obyvatel. Není žádný důvod, proč by to nemělo platit v Chrastavě. Aktuální situace jen potvrzuje zjištění všech kontrol a to, co bylo doposud schováno za zdmi ústavu. Dne 21. 6. přijíždím do Chrastavy. Jsem ráda, že pan starosta vyhověl mé prosbě a svolal mimořádné zastupitelstvo. Současně běží otevřené výběrové řízení na nové vedení zařízení."
řekla paní ministryně v Tiskové zprávě MŠMT... dne 14.6.2014 - viz
http://www.ceskaskola.cz/2016/06/msmt-tiskova-zprava-k-aktualni-situaci.html
Co míní paní ministryně například tou "absolutní nezodpovědností předchozího vedení"? Jaké zákony nebyly v chrastavském ústavu dodrženy? Bylo potřebné a nutné celou věc personalizovat a medializovat bez konzultace s Libereckým krajem a resortem spravedlnosti? Odpovídá v tiskové zprávě popsaný postup MŠMT platným právním předpisům? Je anebo není postup MŠMT svévolný (ignorující platné právní předpisy, stanoviska Libereckého kraje, resortu spravedlnosti atd.)?
Dodržuje MŠMT platné právní předpisy?
Mám pocit, že kdyby byla paní ombudsmanka přítomna operaci totální endoprotézy kyčelního kloubu, asi ji taky zakáže (pila, kladivo, majzlík - to přece nemůže dnešní lékař používat, a pacient se pod těmi ranami otřásá, div nespadne ze stolu).Je možné, že některé postupy ve výchově se mohou jevit drsné. Např. já jako matka jsem klidně nechala své vztekající se dítě válet se po zemi a dělala jsem, že jako není a nebude. Pomohlo to vždy, i když údivné pohledy okolostojících a okolojdoucích byly jasné - co to je za matku proboha? Ještě že mě nemohl nikdo zrušit.Neexistuje jeden jediný postup, ale je několik, které fungují ve výchově narušených dětí. Jsou také pro lajka drně vypadající. Ale ty děti chápou smysl. To, že si stěžovaly je spíš tím, že se potřebují zviditelnit a ne že si stěžují. Kdo je nezná, ví kulový.Ony mají jiný styl myšlení. Vyrůstaly jinak než my, a je třeba, aby je hodnotil člověk, který do jejich stylu chování, jednání a myšlení už má vhled. Náhodná návštěva kohokoli v ústavu je blbina. Jako kdyby kdokoli z vás přišel na exkurzi např. do Microsoftu, a hned tam dělal reorganizaci, protože to, xo vidíte, se jeví divně.
Prolínání neomarxismu do státní správy je zhoubou celého vybudovaného a jakž takž osvědčeného školského systému. ONI si totiž myslí, že jejich pravda je jediná ta správná, která se musí vnutit každému, kdo nesouhlasí. ONI jsou prostě přesvědčeni, zatímco my (odpůrci) jsem se již přesvědčili.
A že se to nápadně podobá režimu, který si někteří velice dobře pamatujeme, není asi náhodné. Dřív to byla idea komunismu a dnes je to idea lidských práv.
Prolínání NEOLIBERALISMU a MULTIKULTURALISMU do státní správy je zhoubou celého vybudovaného a jakž takž osvědčeného školského systému... A zhoubou demokracie.
některé postupy ve výchově se mohou jevit drsné
Vztekající se dítě má dostat na zadek hned při prvním projevu takového porušení duševní rovnováhy. Čím dřív pochopí, že tím ničeho nedosáhne, a že je to pro něj dokonce i nevýhodné, tím lépe. Méně trpí dítě i všichni ostatní.
Nejedná se o neomarxismus. Je to tzv. "nová levice", která je zastoupena i v EP. O Marxovi nemají ani potuchy a o Leninovi ví akorát to, že je to zakonzervovaná mumie. Je to takové osazenstvo "Kliniky", anarchisté, Syriza, Podemos, .... stoupenci multikultury podle vzorů ze Skandinávie. Je to naprostá zhouba.
Opravdu je zrušení výchovného ústavu v Chrastavě důvodné a nevyhnutelné? Bude nebo nebude situace v chrastavském ústavu prošetřena nezávislým odborným týmem, jak to navrhuje školský výbor zastupitelstva Libereckého kraje? Omluví se paní ministryně v úterý chrastavským za své myslím dost neuvážené výroky a jednání? Viz tento článek J. Zdobinského, a komentáře a odkazy k němu. J.Týř
To je stejný postup jako rušení základních praktických škol. Když se zruší speciální školy a výchovné ústavy, nebudou postižené děti tolik na očích. Ale nebude jim poskytována speciální péče, kterou nutně potřebují, což se nakonec společnosti vymstí.
Je tom HYPER AKTIVISMUS, jak jsem minulý týden slyšel z myslím dost povolených (povolaných) úst, nebo (ještě) něco jiného?
Viz též
http://www.ceskaskola.cz/2016/06/skolnitv-tiskova-konference-ministryne.html
M. Canov: Odpověď MŠMT na otevřený dopis ve věci VÚDDŠSŠZŠŠJ:
http://chrastava.cz/2016/odpoved-msmt.htm
http://www.chrastava.com/starosta/ustav/dopis_msmt.pdf
http://www.pedagogicke.info/2016/06/michael-canov-pani-ministryne-odvolejte.html
HYPER AKTIVISMUS MŠMT ?
...Nebudu v tuto chvíli odpovídat na odpověď a polemizovat s údaji zde uvedenými. Své přetrvávající názory budu prezentovat na mimořádném zastupitelstvu dne 21.06.2016 přímo paní ministryni.
Nenechám ovšem dělat ze sebe pitomce. Ve svém otevřeném dopise jsem mj. uvedl, že „Veškeré inspekční zprávy o Ústavu ze stránek ČŠI… zmizely“. Pan náměstek ve své odpovědi uvedl, že (cituji str.3): „Za mylnou informaci považuji to, že došlo k vymazání inspekčních zpráv, tyto zprávy jsou stále k nahlédnutí…
http://chrastava.cz/2016/odpoved-msmt.htm
...Novou prozatímní ředitelkou Ústavu byla jmenovaná paní PhDr. Soňa Cpinová, která jako zaměstnankyně Úřadu ombudsmana byla členkou jeho týmu, který realizoval dubnovou návštěvu v Ústavu a vypracoval z ní krajně záporné hodnocení ústavu. Zároveň bylo veřejně vyhlášeno, že z objektu budou sundané mříže a chovanci budou moci kdykoli na vycházky bez ohledu na své chování.
Závěr: Považuji celou kauzu za skandální. Nikoli však ze strany ředitelky „Ústavu“ a jeho současných zaměstnanců, ale ze strany Ministerstva školství a to především výše popsaným způsobem „popravy“ ředitelky Ústavu. Za neuvěřitelný pak považuji názorový přemet ČŠI a vymazání všech jejich dosavadních inspekčních zpráv o „Ústavu“ z registru. Z toho důvodu
předávám tento otevřený dopis též školským výborům Poslanecké sněmovny a Senátu PČR se
žádostí o prošetření...
http://www.chrastava.com/starosta/ustav/dopis_msmt.pdf
...Rozhodnutí prozatímní ředitelky PhDr. Soni Cpinové o tom, že příslušný delikvent byl poté, co byl PČR vrácen v poutech do Ústavu, puštěn volně do města (navíc, aniž bylo vedení města či městská policie o tomto neuvěřitelném kroku prozatímní paní ředitelkou jakkoli informováno), nemohu hodnotit jinak, než jako ohrožení zdraví a životů občanů našeho města i sousedních obcí. Dokonce tímto vyslovuji podezření ze spáchání trestného činu paní prozatímní ředitelky dle § 337 (1) j) Trestního zákoníku „dopustí se závažného jednání, aby zmařil výkon nebo účel ochranného léčení nebo ochranné výchovy, které byly uloženy soudem, nebo jinak, zejména útěkem z ústavu, pomocí při útěku, výkon takových rozhodnutí podstatně ztěžuje, anebo maří dohled uložený při ukončení ochranného léčení“. Z výše uvedeného důvodu si Vás, vážená paní ministryně, dovoluji požádat o okamžité odvolání prozatímní ředitelky Ústavu a o znovuzavedení režimu, který minimalizuje nebezpečí ohrožení zdraví a životů jak zaměstnanců Ústavu tak občanů našeho města i sousedních obcí a o jmenování nového prozatímního ředitele, který toto bude schopen zajistit.
Tento dodatek k otevřenému dopisu, jako žádost o pomoc zároveň nově adresuji panu prezidentovi a panu premiérovi. Zároveň z důvodu výše vysloveného podezření na spáchání trestného činu paní prozatímní ředitelkou zasílám tento dodatek policejnímu prezidiu. Stejně jako původní otevřený dopis ho zasílám též školským výborům obou komor Parlamentu...
http://www.pedagogicke.info/2016/06/michael-canov-pani-ministryne-odvolejte.html
Proč byly, zdá se, znepřístupněny ji předchozí inspekční zprávy a proč se v Chrastavě děje, co se děje? Opravdu je zrušení výchovného ústavu v Chrastavě objektivně důvodné a nevyhnutelné? Bude nebo nebude situace v chrastavském ústavu prošetřena nezávislým odborným týmem, jak to navrhuje školský výbor zastupitelstva Libereckého kraje?
Co míní paní ministryně například tou "absolutní nezodpovědností předchozího vedení"? Jaké zákony nebyly v chrastavském ústavu dodrženy? Bylo potřebné a nutné celou věc personalizovat a medializovat bez konzultace s městem Chrastava, Libereckým krajem a resortem spravedlnosti? Odpovídá v tiskové zprávě popsaný postup MŠMT platným právním předpisům?
Je anebo není postup MŠMT svévolný (neberoucí řádně v úvahu veřejný zájem, odborná hlediska, platné právní předpisy, stanoviska Libereckého kraje, resortu spravedlnosti atd.)? Je to HYPER AKTIVISMUS MŠMT nebo (ještě) něco jiného?
Bere MŠMT řádně v úvahu veřejný zájem a dodržuje přitom platné právní předpisy?
J. Týř
Jak je to s tou "absolutní neodpovědnosti předchozího vedení " v chrastavském ústavu? Například v otázkách výchovného přiznávání vycházek a dalších výchovných prostředků, které byly že strany MŠMT a ČŠI až do března 2016 shleďávány jako správné a pak od dubna 2016 najednou ne? Proč MŠMT v březnu 2016 v ústavu písemně povolilo kamerový systém a od dubna je to chyba ústavu? Někdo se se na MŠMT špatně vyspal? Nebo je v tom snad něco jiného?
Jedná MŠMT a paní ministryně podle práva a ve veřejném zájmu? Anebo tu jde o projevy jakéhosi odborně a právně nedůvodného HYPER AKTIVISMU či dokonce porušování právmích předpisů že strany MŠMT a ČŠI?
http://www.skolni.tv/2016/06/chrastava-tv-projev-starosty-v-kauze.html
http://www.skolni.tv/2016/06/chrastava-tv-projev-ministryne-skolstvi.html
Okomentovat