Zástupci České středoškolské unie, kteří vloni v souvislosti se zaváděním povinných maturit z matematiky navrhli výuku tohoto předmětu ve skupinách, se domluvili s ministryní školství Kateřinou Valachovou na přípravě řešení. Ministerstvo školství v rámci reformy financování regionálního školství platného od roku 2018 přichází s vládním nařízením, které pro každý obor vzdělání určí maximální rozsah vzdělávání hrazený ze státního rozpočtu. Maximální rozsah vzdělávání bude mimo jiné zohledňovat také dělení výuky hodin matematiky na středních školách.
“Oceňujeme přístup paní ministryně, která souhlasila s naším návrhem a přispěla tak ke zlepšení výuky matematiky na středních školách. Předmět vyučovaný v menších skupinách totiž umožňuje učiteli lépe vysvětlit látku, přizpůsobit tempo žákům a pomáhá otevřít prostor pro dotazy. To je vzhledem k blížícím se povinným maturitám z matematiky potřeba,” říká Štěpán Kment, předseda České středoškolské unie.
Podle místopředsedkyně České středoškolské unie Lenky Štěpánové není současná forma výuky matematiky vyhovující: “Když sedíte ve třídě a posloucháte výklad předmětu, který se má zaměřovat na logiku, nejste vlivem dalších pár desítek spolužáků veden k dialogu s vyučujícím. Ve snaze nezdržovat ostatní se ve chvíli, kdy něco nechápete, raději nezeptáte a pak snadno ztratíte nit. U matiky, kde na sebe látka navazuje, je to o to snazší.”
Česká středoškolská unie je studentským spolkem sdružujícím žáky z více než 140 středních škol v ČR. O vzdělávací politice vede aktivní dialog s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy či poslanci školského výboru Poslanecké sněmovny. Jako svůj cíl si po vzoru evropských středoškolských unií vytkla zastřešovat, hájit a prosazovat zájmy středoškoláků.
Poznámka redakce: Pokud by se dělení hodin matematiky týkalo všech středních škol s maturitou, znamenalo by to potřebu zhruba tisícovky kvalifikovaných učitelů matematiky. Nevíme, kde se do roku 2018 objeví. Bohužel ani Česká středoškolská unie nemá v této věci jasno:
Středoškoláci se domluvili s ministerstvem na výuce hodin matematiky ve skupinách
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
15 komentářů:
Tak na středních školách! Takže přesun kvalifikovaných matikářů ze základek na střední. A nejlépe od ledna 2018. "Oceňujeme přístup paní ministryně, která tak přispěje ke zkvalitnění výuky matematiky na středních školách."
Si teda fandíte. Znáte to pořekadlo o pletení biče?
drahé děti,štěpáne a leničko,řeknu vám velké tajemství,základ matematiky spočívá ve 4.+5. třídě,
To snad není ani možný. Ministerstvo jedná s kde kým, jenom učitele nevyslechne. Kdyby přišlo sdružení hlídačů parkovišť, že chtějí pro sebe nový předmět, tak ho dostanou...
Chybějící mezero, to už je pozdě. Základy se dělají od první třídy.
"Řešit to navýšením úvazků stávajících pedagogů?"
Matiku tedy budou na SŠ učit přetížení a unavení matikáři, případně bude vyučována neaprobovaně, to fakt věci pomůže.
No přesně. Nikdo s odborníků a učitelů o tom neví(nebo to tají). Připomínkové řízení se nekoná. Kde vezmou kvalifikované matikáře?
Myšlenka je to dobrá - matematická cvičení byla než je financování školství zlikvidovalo. I když místo 30 žáků ve třídě mít jen 15 není až zas taková výhoda.
Zvyšování úvazků? To jim nedošlo, že matikáři(na rozdíl od jiných aprobací) taky opravují písemky? Kdy to budou dělat? Bez písemek se matematika učit nedá. A už dnes na matikáře dopadá byrokratizace školství drtivou silou.
To už tady bylo za Pilipa, který zvedl úvazky z 19 h. To byl začátek konce, protože poctiví učitelé, kteří opravdu dělají vše co je třeba, přestali stíhat. Když ještě měli nadúvazkay aby uživili rodinu, tak zákonitě po letech buď skončili v invalidním důchodu, vyhořelí nebo museli snížit kvalitu své práce.
Kdyby se aspoň sešli a konečně začali přemýšlet i hlavou. Situaci je potřeba řešit komplexně už od MŠ přez ZŠ.
Na SŠ je to již pozdě. SŠ se tak mají stát doučovacími kroužky? Když žák nezvládá počty (procenta, trojčlenka, početní operace se zlomky, racionální čísla,..) na ZŠ, tak to taky o něčem svědčí. A na vině nemusí být jen učitelé. Někdo má IQ nad 100, někdo zase podprůměrné. Faktem zůstává, že na SŠ letos byli běžně přijímáni žáci s dostatečnou. Co s nimi na průmyslovce budeme dělat? To opravdu nevím.
Já se vždycky musím smát tem uváděným až 1000 hodinám přesčasů ročně u doktorů. Přepočítejte si to prosím na učitele. 1000/40 týdnů školního roku=25 hodin týdně navíc, což by znamenalo týdně odučit 12 hodin navíc a stát před žáky v kuse 6 až 7 hodin denně. No měsíc či dva by se to dalo vydržet, než by kantor padl na hubu. Jó přesčasy jako u doktorů to půjde řešit jen velmi těžce.
1) V roce 2018 už bude sedět v křesle ministra druhý či třetí následovník Diensbiera (nyní maskovaný Valachovou), takže se na tento návrh zapomene.
I kdyby ne, tak
2) žádní učitelé navíc nebudou potřeba. Přestanou se dělit např. chemická praktika (stejně žáci nesmí skoro nic v chemii dělat samostatně) a chemik se rekvalifikuje na matematika. Když to jde v oblasti inkluze, to by v tom byl čert, aby to nešlo v matematice.
3) Totéž platí pro fyzikální praktika, pro dělení ve volitelných předmětech atd. Bude-li nastaveno financování škol podle počtu povolených vyučovaných hodin, na žádné volitelné předměty finance nezůstanou a problém s chybějícími matematiky je vyřešen.
Sice typicky ministersky, ale to vládě a jejím novinářům stačí.
Pro naivky - připomínkové řízení se dělá až ve chvíli,kdy je na ministerstvu rozhodnuto.
http://zpravy.idnes.cz/rust-platu-ve-zdravotnictvi-2017-vlada-se-shodla-s-odbory-piq-/domaci.aspx?c=A160503_101154_domaci_hro
Škoda, že nemůže nějaká skupina učitelů dohodnout na 10% navýšení platů. U lékařů to šlo bez inkluze i kariérního řádu...
Jenom tak napíšou, že chcou lepší doktory a tak jim přidají. Učitel musí poskakovat jako cvičená opička a stejně neví, jestli mu přidají. To je prdel.
Ještě že máme tu kampaň Konec levných učitelů.
Milé V., asi bude pro vás velkým překvapením, že ne každý typ školy má fyzikální nebo chemická praktika, a CNC programování nebo elektro laboratoře FAKT nespojíte.
My, pytlici máme v povaze býti skeptickými. U mne ta skepse vyvěrá přímo ze zážitků profesního života. Pracujeme ve skupině poloviny třídy, co počítačová učebna učebnou stojí. Přesto se setkávám s jevem, který nejsem schopen nějak racionálně vysvětlit, ledaže by se dotyční vsadili o nějakou hodně zajímavou částku peněz. Řekněme dvacet korun. Nebo byli někým s nějakého důvodu navedeni.
Téměř dva měsíce se zabýváme tím, že v tabulkovém procesoru podrobujeme aritmetickým operacím zásadně a jen odkazy na buňky. Tedy pokud ve výrazu nefiguruje 'oprávněná' konstanta, což může být třeba číslo dva ve výpočtu druhé mocniny. Třeba. Přesto se najde nemálo žáků, kteří bez oka mrknutí aritmetickou operaci vypočítají na kalkulačce a do buňky spredšítu napíší výsledek.
Mám takový neodbytný pocit, že tady by nepomohlo ani dělení na čtvrtiny, osminy a možná i šestnáctiny. Tím nechci říci, že počet žáků ve skupině je nepodstatný. Rozhodně bych ale případné dělení nepovažoval automaticky za všespasující a problém řešící automaticky. Nebude-li sám žák chtít něčeho dosáhout, nepomůže nic. Leda snad hlad, žízeň a bič.
Okomentovat