Parazity nejsou ani neziskovky, ani soukromé školy jako celek. Má to vědět ODS, když už ne Václav Klaus ml.
Z komentáře Boba Kartouse, který vyšel 26. 4. v Lidových novinách a na EDUin.cz, vybíráme:
Narativy Blesku se tak nyní věrně odrážejí ve vzdělávací politice ODS. Expert strany se nechal slyšet, že nebýt „parazitů“, kteří odsávají peníze určené veřejnému vzdělávacímu systému, učitelé byměli 35 tisíc v průměru. Těmi parazity jsou podle Klause neziskové organizace, které v souvislosti s inkluzí „odhalil“ Blesk.
Jako člověk z jedné z těchto neziskovek mohu prokázat, že Blesk prokazatelně lže a záměrně vytváří dojem, že zde existuje jakási dobře organizovanámafie, která se specializuje na nekalé získávání prostředků určených školám. EDUin, který zastupuju, žádnými takovými prostředky nedisponuje, nečerpá nic ze státního rozpočtu ani ze zdrojů EU. Vazby podle Blesku jsou zcela scestné a účelově zavádějící, přesně podle principu popsaného shora.
Přečtěte si: Bulvarizace politické strany?
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
14 komentářů:
"Neziskovky nejsou parazity..."
A já si myslela, že apríl je 1.dubna a ne 1. května :)
Ono se to krásně fabuluje, když Eduin nezveřejňuje přesně kolik z kterého grantu obdržel. Každopádně Open Society Fund, kterého uvádí jako jednoho ze zdrojů financování, je téměř z 80% financován ze státních příspěvků. Tomu se říká chucpe.
Navíc EDUin není jedinou neziskovkou, která je alespoň zčásti financována ze státního rozpočtu.
Za to, jaký mají neziskovky mediální obraz, si mohou samy. Od Fondu ohrožených dětí, přes EDUin, až po Člověka v tísni. Ano, možná existují v historii nějaká hnutí, která vedla ke zlepšení fungování společnosti, ale neoznačoval bych je za neziskové organizace a už vůbec si nedovedu představit, že by je financoval stát. Jaký přínos má EDUin?
Rozhodně bych nesrovnávala Fond ohrožených dětí a EDUin - co se týče užitečnosti. Prostě jsou neziskovky, které nikdo nepotřebuje, jako EDUin, Hate Free a podobně, a ty mají peněz dost. A pak jsou ty potřebné, a ty peníze nemají.EDUin se s vámi bude do krve hádat, že peníze ze státního rozpočtu nemá, ale kromě opensocietyfund mají ještě Scio, které pracuje s rozpočtem ministerstva školství na principu výpalného. Scio jim ovšem zposledních výročních zpráv nějak zázračně zmizelo.....
No nevim, cele jsem to zase neprecetl, ale par poznamek si neodpustim:
a. Eduin a spol. neustale omilaji tu potrebu vyucovani kritickeho mysleni a odvrhnuti biflovani bez pochopeni souvislosti. Tech prvnich pet odstavcu je vsak jen retezcem tvrzeni bez nejake snahy o vysvetleni, propojeni ci zobecneni. Takove nebyly ani hodiny obcanske nauky za stareho rezimu...
b. Blesk ma pravo zobrazovat realitu z uhlu, ktery je priznivy pohledu svych majitelu. Podobne tendencni je v nekterych jinych (ale i v tematu inkluze) vetsina medii. Pokud si navic Blesk pomuze lidmi, kteri sve nazory prezentuji kultivovanou formou a maji je podlozene nejakou zkusenosti* (pan Pilar, pani Svarcova...), zapusobi to na spoustu lidi lepe nez mirne ideologictejsi vyjadreni expertek COSIVu treba v DVTV (presto malokoho to pudi k sepisovani slohovek na tema prolhana DVTV).
Podobne pravo "lhat" maji i predstavitele politickych stran... (v pripade 35 tisic hrubeho se opet jedna o zkratku, kterou rada lidi pochopi a prijme snaz nez evidentni nesmysly typu 'pozitivni prinos inkluze na HDP v roce 2070...')
c. Neni to nahodou treti vyvar na tema Klaus, Blesk a inkluze?
*) Tim nechci absolutne tvrdit, ze starsi je vzdy lepsi nez mladsi... Ale kdyz pan Kartouz napsal: "Kdo zná alespoň základní historii 20. století, musí si být vědom toho, že tzv. neziskový sektor byl přímým iniciátorem demokratizačních změn, z nichž dnes – často se samozřejmostí – těžíme."...
...tak jsem si vzpomnel na nazor, ze mladi lide jsou nositeli pozitovnich zmen dik nezatizeni minulosti. Na ten vliv neziskoveho sektoru na historii 20. stoleti me znalosti historie asi nestaci, ale o veku nositelu pozitivnich zmen v Cine za kulturni revoluce, Kambodzi za Pol Pota ci Nemceku 20/30. let neco tusim...
Zatím jsem nepřišel na na to, jak mně neziskovky ve školství pomohly v mé práci. Jen plané kecy jako doklad jejich činnosti a sání peněz.
Mediální obraz neziskovek, jako je EduIn a třeba Scia je v diskusních příspěvcích na České škole nedobrý.
Navštěvuji mezi jinými i akce těchto otloukánků a vidím jiný obraz:
- Mají slušnou podporu části učitelů i rodičů.
- Jsou velmi pracovití, produkují kvalitní materiály v nevídaném množství.
- Otvírají progresivní témata, pohledy, přístupy. Rozhlížejí se i v zahraničí.
- Podílejí se na vzniku a komunikaci velkého množství zkušeností, příkladů z praxe.
- Získávají čím dál tím větší vliv, dělají to profesionálně.
- Jsou důslední, "drzí", ale vždy s vychováním.
- Jsou akční a pohybliví.
- Jsou to většinou lidsky sympatičtí lidé.
Scio je neziskovka?
Ad R. Veleta:
Co z toho se projevuje v článku BK a ve všech dalších eduinských mediálních výstupech?
Čemu se dá v případě EDUinu věřit?
Co to znamená slušná podpora rodičů? A učitelů? Ve svém okolí nevidím ani jednoho.
"příběhy, které primárně zasahují emoce jejich publika a uspokojují tak potřeby vycházející z určité emoční deprivace"
Přesně to dělává EDUin. Jen místo smyšlené je třeba doplnit "pečlivě vybrané". Vzpomeňme na diskusi o vzdělání učitelů. Sám Kartous je mistr na jedostranné kampaně, ať tu o inkluzi (jeho 99 % severských žáků ve společném vzdělávání je také výmluvnou výpovědí o soukromých a exkluzivních školách, nemluvě o tom, že naše inkluze a severská inkluze jsou dvě různé inkluze) , nebo tu o imigrantech, kterou spoluvytváří v Bristkých listech (právo na strach není xenofobie).
"Navštěvuji mezi jinými i akce těchto otloukánků a vidím jiný obraz:"
Vidíte to z pozice studenta nebo učitele?
Tak až zase někdy narazíme na eduinské pindání o inkluzi, podívejme se, co EDUin rád otiskuje na svých stránkách:
Když jeho syn nastoupil do první třídy základní školy, čekalo na Stanislava Svobodu, v té době vysoce postaveného manažera ve společnosti Procter&Gamble, nemilé zjištění.„Myslel jsem, že se od dob komunistického drilování v českém školství všechno změnilo, a zjistil jsem, že se nezměnilo skoro nic. Zaměření na chyby, nedostatky, všemožné dys, zatímco nadání a mimořádné schopnosti žáků byly ignorovány,“ popisuje Svoboda důvody, které ho vedly spojit se s dalšími rodiči, ale i učiteli a psychology a založit školu pro nadané děti. Ta se nachází na Praze 6, nazývá se Cesta k úspěchu a první žáky přivítala v roce 2007. Budoucího prvňáčka této školy nečeká jen standardní zápis, ale musí projít přijímacím řízením. V případě, že uspěje, musí si jeho rodiče připravit necelých 100 tisíc korun na roční školné. „Hlavním rozdílem mezi naší a běžnou státní základní školou je, že dáváme dětem svobodu. Svobodu myslet, rozhodovat se, vyjádřit svůj názor. Nejde jen o to, kolik se toho naučíte. Jde také o to, jak se to naučíte a jak své znalosti v životě dokážete použít,“ říká Svoboda.
(...)
Právě to, aby už během povinné školní docházky měly děti lepší podmínky než na běžné základce, to znamená nadstandardní péči, rozšířené osnovy, individuální přístup, méně žáků ve třídách, si přeje stále více rodičů.
V článku přetištěném ze Živnostenských listů je mj. citován B. Kartous. Myslím, že ukázka sdostatek svědčí o konzistentnosti eduinských postojů a roli EDUinu v současném diskurzu o školství.
Mediální obraz EDUinu je jiný mezi laiky a jiný mezi většinou učitelů na ČŠ, tedy - s prominutím - odborníky. To je v jistém směru podobné jako v médiích - tam se zase rádi spokojí s líbivými cancy či s kritikou toho, co sami novinářští světaznalci uznají za hodné kritiky.
Okomentovat