S ohledem na nezbytnost dodržení jednotnosti a kvality výkladu právních předpisů upravujících oblast Společného (inkluzivního) vzdělávání, stanovilo MŠMT podmínky pro udělení akreditace v systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků programům s tématy Společného vzdělávání pro cílovou skupinu pedagogických pracovníků škol a školských zařízení.
Dokument ke stažení ve formátu DOC
Infobalíček ke stažení ve formátu ZIP
- Lektoři vzdělávacích programů musí doložit certifikát NIDV/NÚV (vzdělávání v rozsahu 40 hodin s výstupem Lektor – implementátor pro společné vzdělávání)
- Specifika vzdělávání a školního hodnocení jednotlivých skupin žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
- Hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, úpravy obsahů a výstupů ze vzdělávání, role IVP, psychodidaktika.
- Vzdělávání žáků s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodů narušené komunikační schopnosti, žáků s SPU, s autismem, s ADHD, ADD, se smyslovým postižením, s tělesným postižením, s více vadami, možnosti vzdělávání žáků s LMP.
- Vzdělávání žáků z odlišného kulturního prostředí a s odlišnými životními podmínkami – chudoba, postavení azylanta, cizinci – vliv těchto faktorů na organizaci a průběh vzdělávání těchto žáků – pouze je-li do tématu zahrnut výklad právních předpisů upravujících danou oblast.
- Vzdělávání nadaných a mimořádně nadaných žáků – pouze je-li do tématu zahrnut výklad právních předpisů upravujících danou oblast.
- RVP ZV – specifika úprav.
- První stupeň podpůrných opatření
- PLPP (plán pedagogické podpory), tvorba, význam a vazba na podporu ŠPZ.
- Role individualizace ve vzdělávání versus vytváření PLPP.
- Práce s PLPP.
- PLPP jako jedno z východisek pro stanovování vyšších stupňů podpory.
- Role školního hodnocení.
- Druhý až pátý stupeň podpůrných opatření
- Doporučení ke vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami (popis druhů podpůrných opatření, organizace před vydáním a následně po vydání doporučení, IVP jako specifické podpůrné opatření, organizace vzdělávání žáka, pedagogické intervence, předměty speciálně pedagogické péče).
- Personální podpůrná opatření – asistent pedagoga dle § 5 a § 18 vyhlášky č. 27/2016 Sb., další pedagog, speciální pedagog, podpora ŠPZ, odborná personální podpora – tlumočník znakového jazyka, přepisovatel.
- Speciální učebnice, pomůcky a kompenzační pomůcky – způsoby přidělování pomůcek.
- Normovaná finanční náročnost, propojení matriky a výkazů a doporučení ke vzdělávání.
- Obsah programu zaměřený na výklad právních předpisů upravujících oblast Společného vzdělávání – rámcový přehled témat výuky s minimální hodinovou dotací (je-li záměrem žadatele předložit program zaměřený pouze na výklad nových právních předpisů souvisejících se Společným vzděláváním)
- Seznámení s novelou školského zákona č. 82/2015, zejména s §§ 16, 17, 18 a 19 a dalšími ustanoveními s přímou souvislostí s prováděcími předpisy zejména s vyhláškou č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, doporučení ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, formuláře.
- Filosofie společného vzdělávání, anglický model P. Farrella, porovnání integrace a inkluze.
- Úprava v pojetí žáka se speciálními vzdělávacími potřebami a struktura podpůrných opatření, přehled podpůrných opatření.
- Definování stupňů podpory a obsahu podpůrných opatření.
- Vzdělávání žáků podle § 16 odst. 9 – škola, třída, oddělení a studijní skupina, speciální škola versus „běžná škola“.
0 komentářů:
Okomentovat