Zpráva o tom, jak může být ve výuce využita sociální sít Twitter, která je založená na příspěvku z blogu newyorské učitelky 5. třídy Christine Boyer.
Moderní technologie jsou více a více zařazovány do běžné výuky, avšak existuje stále spousta učitelů, kteří se jim vyhýbají. Následující příklady by mohly ukázat, proč jsou moderní technologie, konkrétně Twitter, výhodné pro zařazení do výuky. Pokud dnešním žákům zakážete používat mobilní telefon, tablet, notebook, jsou jako bez ruky. Moderní technologie se staly jejich každodenní součástí a život bez nich si již neumí představit. Jestliže tedy učitel zařadí do výuky práci například s interaktivní tabulí, jistě to nejen zpestří výuku, ale může ho to naladit na stejnou vlnu s nimi.
Interaktivní tabule je skvělá věc, ale dnes, kdy jsou již téměř všichni žáci vybaveni nějakým mobilním zařízením, s ní nevystačíte. Je potřeba interaktivitu přenést ke všem, neomezovat ji jen na činnost u tabule. Rozhodnete-li se zařadit do výuky technologie, možná by vám mohla pomoci vlastní zkušenost učitelky páté třídy newyorské
Heathcote Elementary School Christine Boyer, kterou zveřejnila na svém
blogu pod titulem
4 Reasons I Use Twitter in My Classroom [1]. Samotný název napovídá, že je velmi častou uživatelkou Twitteru (
@5Boyer). Christine sama sebe označuje za kurátorku tvůrčího prostředí ve škole a je velice zapálená do aplikace metodiky
Design thinking, o níž jsme na Spomocníkovi referovali nedávno (
Tvořivé myšlení IDEO).
Používání Twitteru umožňuje Christine Boyer učit žáky nezbytné dovednosti, které budou potřebovat i v životě mimo třídu. Důvodů je ale mnohem více. Zde jsou čtyři hlavní:
1. Spojení s rodiči
Užívání sociální sítě ve třídě umožňuje rodičům zjistit snadněji informace o školním dni jejich dítěte. Učení se stává transparentním, protože Christine Boyer tvítuje všechny obrázky tabule, takže jsou pak doma přístupné všem žákům a mohou je využívat jako učební pomůcku při domácí přípravě. Nejen látka probíraná ten den, ale i zadání domácích úkolů se vždy objeví i na Twitteru. Ušetří se tím čas a zbude více prostoru pro diskuzi a práci.
Tvítové příspěvky dají vědět rodičům, co jejich dítě dnes ve škole dělalo, a samotní žáci je využívají při učení a dělání úkolů. Všechny tvíty jsou archivovány na třídním účtu.
2. Rozšíření zdí třídy
Jakmile Christine začala zavádět třídní tvítování, začali se žáci hned ptát, zda si vše musí opisovat, či to tvítne. Chtějí, aby všichni viděli, co ve třídě dělají. Mají mnoho otázek a paní učitelka se domnívá, že by byla chyba, pokud by na ně odpovídala sama. Tvítují-li proto, aby se ptali na otázky, tak proč ne rovnou expertům?!
Jednoho dne tvítla třída do Mezinárodní vesmírné stanice s otázkou „kolik západů slunce vidíte za den?“ A ISS jim odpověděla! Představte si, jak vzrušující to pro 23 páťáků a samozřejmě i pro jejich učitelku bylo. Tvítování se stává úžasnou motivací pro žáky, když sdílí svou práci s mnohem širším publikem než se svou třídou.
Do většiny zpráv dnes Christine přidává hashtag
#heathcotepride, jejich úžasný tech guru (školní administrátor technologií) vytvořil pro tyto tvíty týkající se školy online nástěnku a díky tomu již většina zaměstnanců školy tvítuje.
Celý článek na spomocnik.rvp.cz.
Tento článek vznikl jako studentská práce
3 comments:
proč jsou moderní technologie, konkrétně Twitter, výhodné pro zařazení do výuky
Tak on ten Twitter je moderní technologie... to jsem nevěděl.
Pokud dnešním žákům zakážete používat mobilní telefon, tablet, notebook, jsou jako bez ruky.
Potěšující, že na to přišli už i v té Americe. Že to ale trvalo...
Teď jen vymyslet jak používat mobil a Twitter při státní maturitě a přijímačkách.
Post a Comment