V rámci debaty o požadavcích iniciativy Maturitní data – odtajněno upřesňujeme, jaká data je třeba zveřejnit, aby byl splněn základní smysl celé iniciativy. Je zapotřebí úplný zdroj informací o tom, co současní maturanti opravdu umějí.
Přestože dobrovolníci, kterých se na stránkách www.data-mat.cz registrovalo už přes 480, budou žádat o vydání informací o výsledcích jednotlivých maturitních úloh, samotné iniciativě jde především o publikování kompletních dat ze státních maturit v anonymizované podobě. Taková data nedovolí spojit výsledky maturity s konkrétními žáky a školami a současně umožní získávat důležité informace o fungování našeho vzdělávacího systému.
Primárními maturitními daty se rozumějí počítačové záznamy odpovědí jednotlivců, z nichž Cermat počítá jejich osobní výsledky v testech. Při anonymizaci ze záznamů nevratně zmizí údaje, které by umožnily spojit jednotlivé záznamy s konkrétními žáky a školami, a budou nahrazeny obecnějšími údaji typu pohlaví maturanta, zda test psal poprvé nebo zkoušku opakoval, do které skupiny patří obor, který studoval, ap.
Oldřich Botlík, zakladatel iniciativy Maturitní data - odtajněno, řekl: "Chceme předejít situaci, kdy Ministerstvo zdánlivě vyhoví žadatelům a na svém portálu zveřejní výsledky jednotlivých maturitních úloh. Ani ty sice nikdy zveřejněny nebyly, neumožňují však provádění hlubších analýz. Proto je důležité, aby byla publikována skutečně prvotní maturitní data v anonymizované podobě, neboť jen ta umožní jejich další zpracování pro účely vědeckých prací, případně hodnocení dalších opatření vzdělávací politiky, jako jsou například změny ve státních maturitách, zavádění jednotných přijímacích zkoušek či plošného testování.“
(jw)
EDUin: Nestačí, když ministerstvo školství zveřejní výsledky jednotlivých úloh Žádejme skutečná primární data ze státních maturit, byť anonymizovaná.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
Hele, to není nic proti tomu, že jsem právě prokázal úděsnou, ale doopravdy úděsnou chybu v Excelu!!! Normálně aritmetika, a místo jedničky vychází nula! Ležím na tom už druhý večer, a je to tak.
Asi vůbec neusnu. Úplně se mi zhroutil svět. Funguje na tomto světě ještě něco správně?
To je fakt v pytli. Nemůžu udělat analýzu optimalizace stříhání tabulek z tabule napříč i podél pro větší interval poměrů stran suroviny i výrobku. To je tedy bomba!!!
To to v tom Májkrosoftu nevědí? Patlalové...
Tak nad tím přemýšlím, ale k závěru "když se nebudete učit, maturitu neuděláte" se dá dojít i bez těch dat. Ale s těmi daty to zase bude víc sexy. Tak nevím. Zase když to podepíšu, podpořím Oldřicha "čepičku" Botlíka a on se bude cítit silnější.
---
Nechcete, Nico Pytlíku, zveřejnit podrobnosti? Já bych se rád poučil. Já zase zjistil, že v nových verzích Access nelze vytvářet trvale grafy v sestavách, resp. lze, ale data se musí přepisovat ručně, což jde proti duchu digitalizace.
Mnohá léta ve spredšítu z tabule plechu stříháme tabulky. Napříč a podél. O kolik se kterým způsobem nastříhá víc. Bývaly doby, kdy jsme hledali nějaké zákonitosti v poměrech stran suroviny i výrobku, a také způsoby, jak ze střihu vytěžit co možná nejvíce. To už je ale dávno. Doba pokročila, o řemeslo není zájem. Na analýzy sedl prach.
Minulý týden jsem se asi v nějakém pominutí mysli vráti k analýze poměrů stran obou čtyřúhelníků. Ve škále od jedné do deseti po jedné desetině. Vygeneroval jsem výpočet pro dodatečný střih ze zbytku toho základního, a pro určité hodnoty mi vyšly nesmysly. V poměrně jednoduchých výrazech aritmetických operací. Řekněme v kaskádě tři součty, podíl a násobek běžně uchopitelných čísel. Zřejmý problém odhalila funkce 'integer'.
To jen na úvod. Nebudu zdržovat podrobnostmi. Obrátil jsem se na bratry Piráty, a ti, jak jinak, poradili. A naznačili princip jevu. Problém odstraní zaokrouhlení té jedné desetiny na desetiny v kaskádě součtů.
Pro představu si zkuste následující:
- do buněk napište jeden trilion, pak tři desetiny, dvě desetiny a jednu desetinu,
- pomocí odkazů na buňky vypočítejte =(0,3 - 0,2 - 0,1)*trilion,
- po přečtení výsledku vyhledejte psychologa, jinak není pomoci.
Okomentovat