Vadná jsou nejenom ministerská rozhodnutí, ale vadná je také samotná příprava těchto rozhodnutí. Dotčení těmito rozhodnutími totiž zůstávají obvykle mimo hru. Viděli jsme to u přípravy inkluze a vidíme to i u tzv. kariérního řádu.
Nejvýznamnější podporou MŠMT v případě inkluze se stala tzv. Česká odborná společnost pro inkluzívní vzdělávání. Malý spolek příznivců (na webu je sedm jmen), osobou paní předsedkyně dost podivně propletený nejen s ministerstvem školství, ale především s neziskovkami.
Teď se svým podpůrným prohlášením za MŠMT staví CZESHA: „Asociace podporují kroky ministryně školství, mládeže a tělovýchovy…“ Původně společně s Asociací ředitelů gymnázií ČR, ale ta svůj podpis pod „společným prohlášením“ vzápětí dementovala. Kdo je vlastně ta CZESHA? – Spolek spolků.
Ale v tomto spolku spolků chybí především zástupci těch nejdůležitějších, totiž učících učitelů, a především těch nejpočetnějších ze základních veřejných škol. A na České škole čteme: „Je otázkou, zda s tímto prohlášením souhlasí členské asociace Unie školských asociací ČR - CZESHA.“
Takže inkluzi i kariérní řád upeče trio Valachová, Laurenčíková a Zajíček? Možná u ministerského mariáše, u kterého navíc pauzírují školské odbory. Na učitelskou veřejnost, odbornou veřejnost, se při přípravě běžně zapomíná, na tu se vrchnost obrací, až je vše rozhodnuto, až je vše hotovo.
Převzato z autorova blogu na iDNES.cz
Zdeněk Sotolář: Tři v tom: Valachová – Laurenčíková – Zajíček
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
9 komentářů:
Myslím, že by se k problému podpory či nepodpory pořadí a způsobu uskutečňování priorit MŠMT (Inkluze nahrazující kvalitní splečné vzdfělávání pro všechny dětí, Kariérní řád učitelů a projekt IMKA a Financování regionálního školství) měly vyjádřit všechny školské asociace, jejichž jménem CZESHA postup MŠMT podpořila. Vyjádření AŘG ČR považuji za výstižné a k těmto otázkám by se myslím mohly a měly vyjádřit i ostatní školské asociace. J.Týř
Viz
VIZÍR A PRIORITY ČESKÉHO ŠKOLSTVÍ
http://www.ceskaskola.cz/2016/04/ondrej-steffl-potemkinova-vesnice-i.html
Dementované Společné prohlášení CZESHA a Asociace ředitelů gymnázií ČR
LŽE NEBO NELŽE MŚMT o podpoře AŘG ČR a dalších školských asociací?
http://www.ceskaskola.cz/2016/04/spolecne-prohlaseni-czesha-reditelu.html
Dále viz např.
http://www.ceskaskola.cz/2016/04/prectete-si-rodice-zakladaji-vlastni.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/04/prectete-si-vzdelani-musi-byt-fer-rika.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/04/prectete-si-romove-zvlastni-skoly.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/04/jiri-tyr-kdo-jak-przni-ceske-skolstvi.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/03/aktuality-cst-linkovani-skolnich-sesitu.html
http://
Snažně Vás prosím, přestaňte té cypovině, co stvořili, říkat kariérní řád. Je to tak akorát řád určený k šikaně absolventů pedagogických oborů VŠ. Návrh na jejich zařazení do 11. platové třídy a tím snížení jejich platů při nástupu do školství je v době slibů zvýšení učitelských platů naprosto skandální záležitostí.
Trefa! Učitelé by z Pedf mohli nastupovat do 12. platové třídy nikoli na automaticky na dvouletou ale na max. jednoletou zkušební dobu. Po dvou létech, po postupu do KS2, by mohli mít učitelé 13. platovou třídu ("nejmenovanými" znáročněními jejich práce to lze myslím docela dobře odůvodnít:). Myslím, že kvalifikovaným učitelům by ta 13. platová třída přišla docela vhod.
Třeba to našemu (nedovtipnému?) MŠMT doporučí ten nezávislý audit účelnosti a efektivnosti využívání EU dotací :))) J.Týř
Snažně Vás prosím, přestaňte té cypovině, co stvořili, říkat kariérní řád.
Na té cypovině není také co vylepšovat: stejně jako cypovina o1 patří i tato cypovina o2 do popelnice. Kde v ní MŠMT nebo CZESHA vidí motivaci, nevím. Takový "kariérní řád" nepotřebujeme a nechceme. Nejprve je potřeba narovnat platy.
Páně Sotoláři, podalo už UPS věcně příslušným orgánům písemné připomínky a podněty k té tzv. Inkluzi a k tomu tzv. Kariérnímu řádu učitelů a projektu IMKA? Víte o tom, že pokud jste ty připomínky a podněty nedali doporučeným dopisem, jsou Vaše články a komentáre celkem k ničemu?
Předem Vám děkuji za Vaši odpověď. J.Týř
Viz například
http://www.ceskaskola.cz/2016/02/stanislav-stech-myty-fakta-o-spolecnem.html
Připravuje se novela zákona a EU projekt IMPLEMENTACE KARIÉRNÍHO SYSTÉMU (IMKA)
http://www.ceskaskola.cz/2016/02/msmt-zasady-karierniho-radu.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/01/informace-o-implementaci-karierniho.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/04/msmt-nova-karierni-cesta-lepsi-financni.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/04/msmt-karierni-rad-v-bodech.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/04/zpravodaj-msmt-cislo-3-zamereno-na.html
Z reakce MŠMT na naše (a mnohé další) otevřené dopisy jsem pochopil, že i doporučený dopis by byl marný. Aby se ministertsvo pohnulo, musí doň udeřit blesk.
Jste, pane Sotoláři, představitelem UČITELSKÉHO PROFESNÍHO SDRUŽENÍ. Odmítli už jste profesionalizaci své práce. Zavrhujete seriózní úřední komunikaci s MŠMT a další možné účinné seriózní postupy. Kritizujete MŠMT, odbory, některé nevládní organizace atd. Sami ale zřejmě příliš nehodláte seriózně a profesionálně pracovat. Zdá se, že jen jaksi "svoláváte blesky". Změníte tedy název organizace, kterou reprezentujete, například na "Učitelské bleskové sdružení"? S UPS pozdravem Hrom, aby do toho...:))) J.Týř
Proč při tvorbě školských koncepcí není že strany MŠMT brán dostatečný ohled na stanoviska učitelů? Proč je učitelům že strany MŠMT vnucován Kariérní řád učitelů, který potlačuje jejich profesní rozvoj tím, že KS3 (třetí kariérní stupeň) má spíš obecně manažerský než profesně specifický charakter?
Proč se a učitelé a učitelské obory smiřují s tím, že v Česku není zákonem zřízena Učitelská profesní komora? Dají učitelé a jejich odbory MŠMT a Vládě ČR podnět k legislativnímu zřízení Učitelské komory?
J.Týř
Viz též
http://www.ceskaskola.cz/2016/04/tomas-janik-vladimira-spilkova-michaela.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/04/ceskomoravsky-odborovy-svaz-pracovniku.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/04/na-msmt-se-poprve-sesel-expertni-tym.html#comment-8710344871762821046
Okomentovat