Přesto, že jsem učitel a těší mě vysvětlovat a diskutovat, nemám rád internetové (facebookové) dohadování. Anonymita prostředí totiž uvolňuje stavidla sebeovládání a technologie umožňuje „demokratické“ vyjadřování lidem, kteří vlastně nemají co říci – jen papouškují populistické a povětšinou značně hloupé názory.
S lidmi, kteří mnoho rozumu nepobrali, se diskutuje těžce. Ale ještě horší je to s těmi, kteří jsou zaslepeni nenávistí. Pak totiž žádná sebepřesvědčivější, důkladná a přístupnou formou podaná argumentace nepadne na úrodnou půdu. Toho, kdo vaše argumenty nevnímá, nepřesvědčíte.
V posledních dvou dnech byla na facebooku rozpoutána lidmi, kteří se považují za ochránce „naší české budoucnosti a našich dětí“, jakási kampaň vyzývající mě, abych žáky školy, kterou vedu, „ochraňoval před muslimy a jejich propagandou“ a abych vyloučil ze školy žákyni, která toto nebezpečí představuje, a dokonce si dovoluje do školy nosit šátek. Taky jsem vyzýván, abych se k problému vyjádřil, ať je zřejmé, zda jsem zrádce nebo vlastenec.
Tak se tedy vyjadřuji: Na Gymnáziu Teplice žákyni, o níž se píše na facebooku (a v desítkách mailů, které mi přišly), skutečně máme. Je to slušné a bystré děvče. Na podzim 2015 jsem žákyni udělil pochvalu ředitele školy za „dobrovolnickou práci přispívající ke klidnému soužití s arabskými návštěvníky teplických lázní“. Z toho je snad zřejmé, jak o ní smýšlím.
Ještě poznámka k „islámské propagandě“ na naší škole: K všeobecnému vzdělání patří kromě jiného i orientace v oblasti náboženství. Za účinnou cestu v tomto (ale i ve vzdělávání všeobecně) považuji přímou konfrontaci žáků s realitou, na níž učitelé nejsou nositeli (sdělovači) poznaných pravd, ale zprostředkovateli kontaktů či průvodci hustým lesem informací. Proto není výuka organizována jen jako tradiční hodiny s výkladem učitele, ale často jsou zařazovány exkurze, návštěvy výstav, muzeí, památníků, besedy, přednášky odborníků, umělecká představení apod. Takovýchto prvků, jimiž obohacujeme vzdělávání, jsou ročně stovky. Některé akce jsou určeny i pro veřejnost – jako byl loni „muslimský víkend“, během něhož několik cizinců žijících v Česku představilo příchozím svou původní vlast a jehož součástí byla i přednáška odborníka z Orientálního ústavu AV ČR. Tato akce vyvolala bouři nevole (mezi internetovými bojovníky proti islamizaci Česka) a patrně i kvůli ní jsem opakovaně označován za zrádce národa. Kritici se vůbec nenamáhají se zjišťováním faktů, a tak samozřejmě nevědí (ačkoli je to vše na našem školním webu), že jsme spolupořadateli týdnů židovské kultury Teplický cimes, že zrovna teď je v aule výstava Židé v boji a odboji, že jsme pořádali vietnamské dny, že k nám do školy zveme představitele křesťanských církví – evangelické, pravoslavné, katolické a nejvíc československé husitské, že vyvěšujeme tibetskou vlajku, že máme volitelný předmět religionistika…
Přicházejí mi i maily, které mi děkují a povzbuzují a chválí, že jdeme na naší škole správnou cestou. Bohužel těch plných nenávisti, pomluv, nesmyslů a nadávek je o dost víc. Já se ale budu držet myšlenky obsažené v Talmudu: Nepřidáš se k většině, páchá-li zlo.
Zdeněk Bergman
Teplice 14. dubna 2016
Zdroj: Facebook
Zdeněk Bergman: Nemám tyhle diskuse rád
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
43 komentářů:
Máte na té vaší škole taky někdy čas normálně učit?
Držte se a nedejte se.
Paní CatCatherine, co vy považujete za 'normální' učení? Já tedy rozhodně za nádherné příklady přirozeného učení považuji toto:
'Proto není výuka organizována jen jako tradiční hodiny s výkladem učitele, ale často jsou zařazovány exkurze, návštěvy výstav, muzeí, památníků, besedy, přednášky odborníků, umělecká představení apod. Takovýchto prvků, jimiž obohacujeme vzdělávání, jsou ročně stovky. Některé akce jsou určeny i pro veřejnost – jako byl loni „muslimský víkend“, během něhož několik cizinců žijících v Česku představilo příchozím svou původní vlast a jehož součástí byla i přednáška odborníka z Orientálního ústavu AV ČR......jsme spolupořadateli týdnů židovské kultury Teplický cimes, že zrovna teď je v aule výstava Židé v boji a odboji, že jsme pořádali vietnamské dny, že k nám do školy zveme představitele křesťanských církví – evangelické, pravoslavné, katolické a nejvíc československé husitské, že vyvěšujeme tibetskou vlajku, že máme volitelný předmět religionistika....'
Doufám, že za 'normální' nepovažujete sezení v lavicích a sborový chrámový zpěv pouček a teorií....
RK
Máte na té vaší škole taky někdy čas normálně učit?
Přesně to mě také napadlo. Ale v Česku je "odborníky na vzdělání" taková věta zakázaná... Taky by asi bylo dobré zveřejnit, kolik absolventů školy zvládne technické vysoké školy a kolik jich po maturitě působí v "neziskových" organizacích.
Doufám, že za 'normální' nepovažujete sezení v lavicích a sborový chrámový zpěv pouček a teorií...
Já tedy už dávno ne.
Uvědomil jsem si, že třeba takovým vyvěšováním Tibetské vlajky se dá docela slušně uživit.
A kdy už konečně někoho napadne, že by se mělo maturovat i z výchovy k multikulturalismu. Nebo z exkurzí a výchovných koncertů.
Že se vám opravdu chce takhle se ztrapňovat, kolegové. Na teplickém gymnáziu se pochopitelně i "normálně učí", už zběžný pohled na výsledkové listiny právě probíhajících soutěží napoví, že mají i ty úplně klasické měřitelné úspěchy typu postupu do celostátního kola olympiády v českém jazyce apod. To, že se zároveň zapojují do projektů o odboji nebo si zvou na přednášku odborníky z akademického prostředí, snad není na závadu.
Já žádný zvláštní alternativec nejsem, pan Tajný Učitel i mně někdy pije krev, ale být Vámi, paní CatCatherine, pane Pytlíku, vážně bych ubrala na té žlučovitosti. Zkuste připustit, že existují i takové školy, kde se pořádají vietnamské dny apod., a přitom se tam studenti docela solidně vzdělávají.
Paní Kalabisová má podobně jako TU neodolatelné puzení záměrným přeháněním své oponenty shazovat, viz naposledy "sborový chrámový zpěv pouček a teorií". Jsou to stupidity nehodné učitele, a už vůbec ne hodné učitele, jakého se zde ze sebe pokouší dělat.
Děkuji za dobře míněnou radu, paní Danková. Vezmu si ji k srdci. Vážně. A na oplátku je tu drobné doporučení ode mne. Uberte na zbrklosti, a přečtěte si, prosím, na jakou žluč reaguji já.
Věčně rozzářená Renata Kalabisová, která šíří moudra o novém věku poznávání a která není svolná svolná odpovědět v té souvislosti ani na prostinkou otázku, seká do lidí, kteří plní svoje pracovní povinnosti v souladu s uzavřenou pracovní smlouvou, a v tom chlívu, kterému se oficiálně říká vzdělávací systému, se snaží tu naši mnohdy velmi zanedbanou droboť dovést k alespoň trošku osvojitelným základům vzdělání. Kdyby tak nečinili, bude se po nich vozit kdekdo, a kolikrát jen pro pozahojení svých mindráků. Trapnosti vůkol nepřeberně.
Ten článek jsem vůbec nečetl, víte?
Ale já úplně chápu, pane Pytlíku, co Vás dráždí na paní Kalabisové. Jenomže tady diskutujeme o trochu jiné kauze. Místo toho, abychom se zamysleli nad slovy ředitele teplického gymnázia, ptáme se, jestli se tam u nich vůbec "normálně učí" a jestli budeme "maturovat z exkurzí a výchovných koncertů".
Pan Soukal vytýká paní Kalabisové "záměrné přehánění", jenomže z druhé strany se pálí úplně stejně nepřiměřeně.
Pěkně jsme to panečku dopracovali. V ČR 21. století existuje situace, kdy je ředitel napadán za to, že má ve škole "jinověrce". Muslim pobodán v parku, muslimka dostala pěstí v tramvaji. Člověku to chtě nechtě připomíná předválečnou atmosféru. Možná by ta část o multikulturalismu v RVP měla být brána učiteli vážně. Jinak tu budou za chvíli pogromy.
A to si představte, že jsou křesťané vraždění muslimy a muslimové vyhrožující teroristickými útoky. To je možná lepší dostat tou pěstí než si nechat uříznout hlavu.
Ale chápu, že pro někoho hlava není tak důležitá, hlavně pro blbce.
Atmosféru? Já jsem myslel, že válka už probíhá.
Ňákej hladovej hubeňour tuším v Indii jednou řek, "Voko za voko, zub za zub a za chvíli budem všichni šišlající slepci". Já mám sice brejle a zbejvá mi už jen pár zubů, ale rád bych tak udržel.
Pane Anonymní, Eman Ghaleb z Teplic nikomu hlavu neřeže, dle slov ředitele gymnázia je to bystré, slušné a aktivní děvče. Přesto ředitel dostává výzvy, aby ji z gymnázia vyhodil.
Já stojím jednoznačně za Eman a považuji za naprosto skandální, že vůbec někdo může přijít s nápadem někoho vylučovat ze školy kvůli náboženskému vyznání.
Na čí straně v tomto konkrétním sporu stojíte Vy, pane Anonymní?
Já nepíšu studentce z Teplic.
Obecně - obávám se, aby mí potomci nebyli v situaci, kdy podobnou otázku nebudou moci ani vyřknout a u dívek bude jedno, jestli budou muslimky nebo křesťanky. Budou se doma starat o děti.
V konkrétním sporu v konkrétní době je vyloučení pouze na základě víry pochopitelně nesmyslné.
To ovšem neznamená, že islám vítám a že zákony jsou v pořádku (to už ale budeme i mimo školu). Podívejte se po okolních státech v Evropě a uvidíte, že buď dochází ke změně zákonů výhradně kvůli muslimům nebo se nad tím uvažuje (kázání v mešitách například). Je to složité a tady to nevyřešíme.
Rodina Ghalebových z Teplic ani náznakem nebrání ženám ve vzdělávání. Ba právě naopak — otec (lékař) své dcery v jejich studijních ambicích podporuje, stejně jako píše s úctou o svých kolegyních lékařkách i zdravotních sestrách, s nimiž v teplické nemocnici spolupracuje. Tento muž a jeho rodina ve mně žádné obavy nevzbuzují, a přesto jsou terčem naprosto nechutných útoků.
Čekala bych, že na České škole (u učitelů!) naleznu jednoznačnou podporu pro Eman i její rodinu.
Paní Daňková, ještě jednou, jestli jste to nepřečetla pozorně, sám sebe ocituji:
"V konkrétním sporu v konkrétní době je vyloučení pouze na základě víry pochopitelně nesmyslné."
Čemu na této větě nerozumíte? Dokážete z té věty poznat, jestli jsem pro vyloučení nebo ne?
Ano, to je jasné. Hlavní ale je, že takový "požadavek" na vyloučení je od začátku do konce totálně nesmyslný. My přece chceme, aby se dívky, které vyznávají islám, vzdělávaly, nebo snad ne? Vzorem pro mladé muslimky by se měla stát Malala Yousafzai (a její rodiče, kteří ji podporují), k tomu máme my učitelé naše žákyně vést, ne jim strhávat šátky z hlavy.
Ve starých dobrých Herbartovských dobách by se vůbec o tomto nediskutovalo. Za fungování veřejného vzdělávacího systému byl odpovědný stát a děti v něm byly hodnoceny všechny stejně, podle toho, co mají v hlavě a ne podle toho, co mají na hlavě. Ano, vyžadovalo se dodržování jistých pravidel, které vynucovaly respekt k právům ostatních.
Dnes, kdy v zásadě každá škola má jiného zřizovatele, všechno je liberalizované, decentralizované, zrelativizované, se tajný a Daňková nedivte, že se vám ti svobodní rodiče projevují podle své přirozenosti.
Když dáte lidem svobodu, tak se pak nedivte, že jí projevují jinak, než je vám milé. Nemůžete propagovat svobodu člověka a zároveň se domáhat omezování některých "špatných" myšlenek, či názorů. Vnitřní nekonzistence je známkou jediného - hlouposti.
Co by mne u podobnych pripadu vzdycky zajimalo, kolik tech nenavistnych emailu bylo a z jakych adres. Je-li tam vyhrozovani, je sance dobrat se s pomoci PCR i pravych identit...
Takovehle neurcite medialni rozmazavani podobnych pripadu nevede k nicemu dobremu - ti lepsi si pohoni ego jak jsou oni ti lepsi a dokazi soucitit s trpicimi pripadne se stydet za spatne; my horsi se diky tomu stavame jeste smirenejsi s nasi spatnosti...
(to neni ani tak vytka k prispevku pana Bergmana, predpokladam, ze to melo nejakou medialni predmasaz).
---
Ja treba znam ze sveho okoli spoustu lidi, kteri jsou proste jistym zpusobem hovada... I v me rodne vesnici bych jich treba deset nasel. V Teplicich jich bude asi vic a u hovad celkem funguje synergicke pusobeni.
Takový malý dotaz. Jak je to s přístupem ke křesťanství u našich současných přátel v Saúdské Arábii, Kataru, SAE,.? Oni jsou dokonce tak empatičtí a přátelští vůči vlastním věřícím, že nepřijali ani jednoho migranta ze Sýrie, Iráku,... Afganistanu, Pakistánu. Ostatně , viděl někdo křesťanský kostel v těchto zemích? Při jeho zakládání by se asi se zlou potázal. Není to podivné? Když jsem učil muslimy z Kosova a Albánie bylo vše v pohodě pokud tam byl jeden nebo dva. Při větším počtu se člověk nestačil divit. Muslimské dívky, které se vyhýbají hodinám TV, muslimské lékařky operující v nikábu, muslimská populace zavrhující a netolerující symboly vánoc, problémy se zobrazováním postav ve VV, většinová netolerance vůči ateistům a křesťanům,...S tímto se setkáte ve většině velkých měst za našimi západními hranicemi. To by vám kolegové z Vídně mohli povídat něco o nepodařené integraci. Pokud je dívka sama, pak to vše funguje jak má. Pokud jich tam pan ředitel bude mít v každé třídě aspoň pět, nebude se stačit divit.
Pane Doležele, jsem s dovolením PANÍ Daňková, na úroveň pavlače (oslovování pouhým příjmením) nejsem zvyklá.
Názory nikomu neberu, skutečně jsem liberál, to máte pravdu. Ano, lidé mají právo na svobodné vyjadřování, a to dokonce i v případě, že tvrdí nesmysly. A požadavek na vyloučení někoho ze studia kvůli náboženskému vyznání je nesmysl non plus ultra. Jen jsem tak nějak doufala, že na tom, že je to nesmysl a ošklivý projev nesnášenlivosti, se jaksi shodneme i zde na učitelském fóru.
A řešení skutečně nevidím v návratu do herbartovských časů, že by lidé v "tradiční" škole byli otevřenější a tolerantnější vůči lidem "odjinud" se mi moc věřit nechce.
"Pokud je dívka sama, pak to vše funguje jak má. Pokud jich tam pan ředitel bude mít v každé třídě aspoň pět, nebude se stačit divit."
A řešení je podle Vás jaké, pane Fando? Že teda jaksi preventivně vykopneme i tu jednu (mimochodem, zjevně šikovnou a pracovitou studentku)?
" My přece chceme, aby se dívky, které vyznávají islám, vzdělávaly, nebo snad ne? "
A v tomto máte 100% pravdu. Projekt Comenius a vysvětlení italských kolegů mě šokovalo. Většina muslimských dívek ukončí základní vzdělávání předčasně a to z důvodů, že se z nich staly "ženy". A metr prý na ně již dále nemají, pač zůstávají zavřené doma a připravují se na rodinný život.
A druhou pravdou taky je, že se tyto dívky musí integrovat do společnosti. Tím mám na mysli to, že žádné náboženské symboly do veřejných škol nepatří. Nepatří tam šátek, nepatří tam kříž (naposledy za R-U), nepatří tam jarmulka,..Je tedy v zájmu všech integrovat tyto žáky do většinové společnosti. On šátek na hlavě při hodině tělocviku na bazénu není vhodný již z hygienického důvodu. Tady je ten problém. To už si dávno uvědomili ve Francii, Belgii,.. a mají s tím sakra dlouhé zkušenosti. Konečně se probralo i Německo se svým novým zákonem o integraci migrantů. Buď budeš posílat děti do školy a dodržovat německé zákony nebo budeš deportován zpět.
Jak tolerantní je muslimský dav k jinověrcům bylo vidět po atentátech v Paříži v "demokratickém Turecku". Všechny mezinárodní zápasy byly zahájeny minutou ticha. A ticho opravdu bylo. Jen při zápase Turecko-Řecko celé hlediště pískalo, bučelo, řvalo nadšením a bylo slyšet masové Allahu Akbar . Pěkné uctění mrtvých z atentátu. Nevkusné, nevhodné, netolerantní, přímo útočící. Byl to masový souhlas s touto teroristickou akcí. Z toho dozajista také plyne strach většiny obyvatel z něčeho cizího, nyní muslimského. Jako potomek sudetských Němců také vím, že velká část Němců byla slušná a ke zvedání pravice byla donucena. Děda s babičkou ji třeba nezvedali a skončili v koncentračním táboře. Tady vidím nebezpečí. Poměrně malá skupina fanatiků je schopna ovlivnit dav k fanatismu. A z toho mají lidé strach, pač je tady historická zkušenost. A historie se často opakuje.
Souhlasím s Fandou. Prosazování demokratických principů nemůže být bezhlavě namířeno proti společnosti, která je zavedla a nesmí podporovat společnost, která je zatrhne v okamžiku, kdy bude moct. Takové jednání je "na hlavu padlé" a to doslova a do písmene.
To je celý problém s islámem.
Řada komunistů byla "hodná", určitě byli hodní i nacisté, ale jako celek to "neklapalo".
Obě ideologie se víceméně díky demokracii dostaly k moci a co následovalo, se všeobecně ví. Česká republika doplatila na oboje a kvůli nacismu byla dovedena k socialismu (což způsobily částečně "vyspělé západní demokracie", které nad námi teď ohrnují nos, ale byly to ony, kdo nás hodil přes palubu.
Paní Daňková, bohužel názory, které zde ventilují tito pánové, jsou symptomatické oněm 70%-80% procentům populace. Bylo by naivní domnívat se, že učitelé jsou nějak resistantní vůči strachu a tupé bigotnosti, protože jsou učitelé. Bohužel. Na pedagogických fakultách zdaleka nestuduje ani nestudoval výkvět české humanity. Bohužel.
Souhlasím s Fandou.
Snad byste měl napsat s panem Fandou. Když jsme na tom učitelském fóru.
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/400430-v-mesitach-se-musi-pouzivat-nemcina-navrhne-tajemnik-csu.html
http://brenna.blog.ihned.cz/c1-62768570-muslimove-v-norsku
a toto je prosím staré několik let:
http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/evropa/norsko-muslimove-sikanuji-zidovske-spoluzaky_163121.html
Výkvět české humanity je tajný smrad - tolerantní, přívětivý, rovný a statečný. Nenašel jsem jediný jeho příspěvek, který by nebyl negativní a nevymezoval se vůči někomu. A zatímco většina oponentů, které zde kritizuje, jde s vlastní kůží na trh, on zůstává připosraně tajný. Opravdu, výkvět české humanity, která se za 80 let smrskla z Karla Čapka, na pár poblouzněnců, kteří si mastí brko na tom, že vyvěsí v Praze pár fangliček z okna a pak se půl roku bijí v prsa, jak to těm komunistům nandali. Trapárna.
no konečně sr dostáváme j jádru pudla neboli inkluze,po měsících vášní ohledně mentálně postiženého žáka na základce se k nám dostává skutečná podstata inkluze a to jsou imigranti,takže se musíme připravit jak budeme inkluziovat ukrajince,muslimy asijské i africké,africké animisty,kurdy a postupně přicházející čínany
vzhůru do skutečné inkluze !
16. dubna 2016 21:34
Ono to je i takto nastaveno, pač všichni nahoře dávno ví, že do každé země EU bude "dopravena" více než malá skupina migrantů. Nic na tom nezmění ani to zda vláda bude levicová nebo pravicová. Migranti budou v každé zemi "demokraticky" připoutáni k danému místu. Na několik let jim bude zakázán pohyb po EU a bez "domovského listu" se nehnou ani v rámci státu. Pokud to poruší budou deportováni do místa původu. A především budou donuceni k tomu, aby posílali děti do "veřejných škol", které se budou plácat ode zdi ke zdi. Jen ta čeština je tak proklatě těžký jazyk, že bude dělat dlouho problémy. Jak pěkně to paní kancléřka namalovala, jeden by nevěřil.
Déža ví: Já tedy rozhodně nemám tyhle diskuse rád.
A napadlo už někoho, že to napadání ředitele školy zkrzevá jinakou žákyni, a právě v Teplicích, může být i provokace pro ospravedlnění dalšího čerpání fondů na podporu multikulturalismu a začleňování, protože tu, jak patrno z útoků, nezanedbatelné důvody jsou?
Že to je poněkud zpytlikovaná konspirace? Vskutku?
fanda již vniká do podstaty ano bude se přidělovat,školy budou bojovat o jednotlivá etnika,nejméně práce bude s ukrajinci,potom s těmi imigranty ,co hovoří anglicky a nejvíc si máknou ti, co nafasují araby, protože je tu češtinu budou učit přes jazyk,a nepodléhelme klamu,že učit může každý češtinář,ten dotyčný musí umět ten druhý jazyk (angličtinu,ruštinu,franc) a také ovládat příslušnou metodiku,kterou se musí někde naučit,u nís se to nikdy nepěstovalo
Reaguji pouze na poznámku, že by bylo záhodno si všimnout položky multikulturalismu v RVP. Přes to, že je 77 a už dlouho neučím, nemohu jinak než protestovat. Multikulturalismus považuji za logický nesmysl navíc po názvem Apartheid označen jako zločin proti lidskosti už 30. listopadu 1973. Obhájci praví, že multikulturalismus je sociální fakt, charakterizovaný koexistencí různých kulturních, etnických či rasových skupin v rámci jednoho společenského útvaru – státu.Existuje představa, že soudobé moderní společnosti jsou protkány kulturními diferencemi, které oddělují různé skupiny obyvatel. Domnívám se, že současnou společnost si lze jen stěží představit jako slepenec separovaných komunit či kultur, jak se snaží sugerovat multikulturalismus. Dalším hříchem je redukce kultury na tradici. Kultura je ale vzpourou proti tradici. Tradic je hodně, ale kultura je jen jedna a rodí se z kritiky tendence tradic na pokračování toho, co tady od nepaměti bylo. Ten způsob života a jeho kritické nahlížení, kdy identita nehraje první housle, nazýváme kulturou.
Multikulturalismus, naproti tomu, představuje takovou formu bytí, ve které koncept kultury postupně splývá s konceptem etnické identity. Adoruje ideu kultury, neboť ji chápe jako majetek etnické skupiny či rasy. Tím, že klade přemrštěný důraz na ohraničenost a vzájemnou oddělenost kultur, dochází k jejich zvěcnění. Kultura přestává být živá, stává se kánonem a zároveň jako odznak klubu, vstupenkou do chambre séparé. Zároveň – kultura a kulturní praktiky jsou jakoby majetkem etnika – zdůrazňuje interní homogenitu, a to způsobem, který umožňuje legitimizovat represivní vymáhání pospolitostní konformity, ale to už možná zacházím příliš daleko. Faktem ale je, že multikulturalismus s kulturami zachází jako s odznaky skupinové identity a fetišizuje je.
Ze skutečnosti, že kultury jsou multikulturalismem pojímány jako ohraničené, do sebe uzavřené entity, atributy skupin a jejich „členů“, vyplývá i to, že kolektivní příslušnosti jsou lidem připisovány zvenčí, zpravidla na základě fyzických znaků, a to bez ohledu na způsob, jakým sami sebe vnímají či identifikují dotyční jednotlivci. Multikulturalismus stejně jako nacionalismus předepisuje lidem rámce jejich kolektivního bytí, čímž prakticky zabraňuje tomu, aby se lidé sami rozhodli, kam a kdy chtějí patřit nezávisle na etnických kategoriích. Právo na to být odlišný, které žádají jak hnutí minorit, tak nacionalisté na celém světě, se v dnešní době obrací proti nim samotným. Je jasné, že všichni mají právo sounáležitosti s tradicí, ale žádná tradice nemá právo rozhodovat o lidech. Nic na mém názoru nemění skutečnost, že existují dva státy na světě, kde ideologie multikulturalismu je státní ideologii. Jsou to Kanada a Austrálie, z důvodu, že nenašli jiný modus vivendi s původními obyvateli svých zemí. V USA multikulturalismus - přes opačné rozšířené názory - není. Jejich Hispánci, Číňané, Afroameričané, ale i Němci - jsou už dávno Američany.
P. Leo K výňatek z RVP 2016 Multikulturní výchova zprostředkovává poznání vlastního kulturního zakotvení a porozumění odlišným kulturám. Rozvíjí smysl pro spravedlnost, solidaritu a toleranci, vede k chápání a respektování neustále se zvyšující sociokulturní rozmanitosti. U menšinového etnika rozvíjí jeho kulturní specifika a současně poznávání kultury celé společnosti, majoritní většinu seznamuje se základními specifiky ostatních národností žijících ve společném státě, u obou skupin pak pomáhá nacházet styčné body pro vzájemné respektování, společné aktivity a spolupráci.
Byť souhlasím s tím, co jste napsal, nevím tak zcela co s tím RVP... Měla by se to z RVP na základě evidentní vykonstruovanosti multikulturní výchova vyjmout? Co koncept občanství, národa, evropanství atp, to vše jsou konstrukty. Nahradíme to výchovou s názvem "dej tomu šanci ono se to nějak vyvrbí"?
leo seš nejaké zmatené, jak říkali náš děda,multikulturalismus v dnešním pojetí byl vytvořen v usa pro evropu,aby potlačil kulturné.společenské identity evrop národů a vytvořia multikulti evropana tak, jak jest v usa multrikulti američan
takže: černoch není černoch ale afroameričan,amer čínan je multikulturní američan,žid není žid ale američan nosící čepici bez kšiltu,termíny muž a žena nevyjadřují biologickou fyzickou podstatu ale momentální stav mysli, atd a všichni na sobě multikulturně pracují, černoch se každé ráno dívá do zrcadla a opakuje si: "nejsem černý ,jsem američan", čínan: "nemám šikmé oči,jsem američan" ,žid se modlí o šábesu a říká si "dneska neni šábes, mám jen dovolenou a na hlavě mám spořivý stetson bez krempy", no a chlap stojí v baru před wc a ujasňuje si : jsem muž nebo žena,co je dneska za den,co jsem byl včera...no a než si ti vyjasní, kam má jít, tak se občas po...
Ja, und Pepík Čech J. Řepa z morauskymy kořeny na sebe každé ráno kouká do zrcadla a poudá čobolotobolo, býval som komunistom, terazky som ksenofobom.
Souhlasím s panem Bergmanem a paní Daňkovou. J.Týř
V té Americe, Kanadě a Austrálii se jim to multikulturuje, že až, když jsou téměř všichni přistěhovalci, nebo potomci přistěhovalců. Až bude i tady původní obyvatelstvo umístěno v tom lepším případě do rezervací, multikulturalismu se i u nás zadaří a rozkvete do zářivých barev kruhů olympijských. A nemusíme vyhrát, stačí se jen zúčastnit.
Kolébkou lidstva, místem vývoje prapředka dnešního člověka je Afrika. Před cca 70 tisíci léty začala migrace lidí do Asie a Evropy, pokračovalo to do Ameriky a jako poslední byla osídlena Oceánie. Migrace budou i v budoucnu. Nesmějí být ale provokovány a organizovány pod politickými záminkami. Pokud se tak děje, má každý stát právo i povinnost se účinně bránit.
Okomentovat