Ve výzvě se předpokládají dvouleté projekty OP VVV pro všechny MŠ a ZŠ v ČR v celkovém objemu 4,5 miliardy Kč. To jsou základní informace o připravovaných šablonách, které se liší od dosavadních výzev OP VK.
Maximální výše finanční podpory na 1 projekt se stanoví dle tohoto vzorce:
200 000 Kč + (počet dětí/žáků školy x 2 200 Kč).
Maximální částka na žadatele a nesmí překročit částku 5 000 000 Kč.
Aktivity – základní přehled
Aktivity jsou rozděleny podle jednotlivých druhů škol – oprávněných žadatelů.I. Aktivity pro mateřské školy:
1. Personální podpora- Školní asistent – personální podpora MŠ
- Školní speciální pedagog – personální podpora MŠ
- Školní psycholog – personální podpora MŠ
- Sociální pedagog – personální podpora MŠ
- Chůva – personální podpora MŠ
2. Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů MŠ
- Osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů MŠ – individuální
- Osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů MŠ – týmový
- Profesní rozvoj předškolních pedagogů prostřednictvím supervize
- Sdílení zkušeností předškolních pedagogů z různých MŠ prostřednictvím vzájemných návštěv
- Specifika práce pedagoga s dvouletými dětmi v MŠ
3. Usnadňování přechodu dětí z MŠ do ZŠ
- Prevence logopedických vad a problémů komunikačních schopností u dětí v MŠ
- Individualizace vzdělávání v MŠ
- Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči dětí v MŠ
II. Aktivity pro základní školy:
1. Personální podpora- Školní asistent – personální podpora ZŠ
- Školní speciální pedagog – personální podpora ZŠ
- Školní psycholog – personální podpora ZŠ
- Sociální pedagog – personální podpora ZŠ
2. Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů ZŠ
- CLIL ve výuce na ZŠ
- Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v různé časové dotaci (téma: Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Cizí jazyky, Mentoring, Inkluze)
- Vzájemná spolupráce pedagogů ZŠ
- Tandemová výuka na ZŠ
- Sdílení zkušeností pedagogů z různých ZŠ prostřednictvím vzájemných návštěv
- Vzdělávání pedagogického sboru ZŠ zaměřené na inkluzi
- Vzájemná spolupráce pedagogů ZŠ v oblasti inkluze
3. Extrakurikulární rozvojové aktivity ZŠ
- Čtenářský klub pro žáky ZŠ
- Klub zábavné logiky a rozvoje matematické gramotnosti pro žáky ZŠ
- Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem
4. Spolupráce s rodiči žáků ZŠ
- Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči žáků ZŠ
Škola do své žádosti o podporu může vybrat jednu nebo více aktivit, které bude realizovat. Škola si dle svého druhu může zvolit libovolný typ aktivity/kombinaci typů aktivit v libovolném počtu tak, aby výsledná suma požadované podpory na projekt respektovala minimální a maximální možnou výši podpory a zároveň respektovala výsledky a doporučení dotazníkového šetření.
Výběr musí být uvážlivý, aby škola byla schopna veškeré vybrané aktivity ve stanovené době zrealizovat, s přihlédnutím k možným důsledkům porušení rozpočtové kázně dle zákona č. 218/2000 Sb.
Žadatelé - školy samostatně zřízené podle §16 zákona č. 561/2004 Sb.4, o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, smí volit pouze následující aktivity dle druhu oprávněného žadatele:
Žadatel - speciální ZŠ:
- Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v různé časové dotaci (téma
- Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Cizí jazyky, Mentoring)
- Vzájemná spolupráce pedagogů ZŠ
- Sdílení zkušeností pedagogů z různých ZŠ prostřednictvím vzájemných návštěv
- Čtenářský klub pro žáky ZŠ
- Klub zábavné logiky a rozvoje matematické gramotnosti pro žáky ZŠ
- Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem
- Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči žáků ZŠ
Žadatel - speciální MŠ:
- Osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů MŠ – individuální
- Osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů MŠ – týmový
- Profesní rozvoj předškolních pedagogů prostřednictvím supervize
- Sdílení zkušeností předškolních pedagogů z různých MŠ prostřednictvím vzájemných návštěv
- Specifika práce pedagoga s dvouletými dětmi v MŠ
- Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči dětí v MŠ
V případě, že pod jedním RED_IZO je škola, která není zřízená podle § 16, i škola samostatně zřízená podle § 16, vybírá a realizuje žadatel/příjemce aktivity tak, aby splnil podmínky výběru aktivit uvedené výše.
5 komentářů:
No vypadá to zdánlivě lákavě, ale peněz je v tom málo. Na naši školu s 200 žáky vychází asi 600 000 Kč, a kdybychom chtěli na dva roky zaměstnat školního asistenta vyvalíme za něho téměř celou tuto částku.
Učitelé se budou pachtit kolem šablon mnoho hodin za mizernou mzdu a škola si pak třeba vybaví PC učebnu nebo koupí dotykové tabule - Bude to zase takhle? Tři tisíce Kč na žáka je myslím opravdu směšně málo. Kdyby do těch šablon šlo 5x 10x víc peněz, by lo by to myslím v pořádku. To by se ale pak asi nedostalo dost tučné sousto na různé jiné grantožrouty... J.Týř
"Učitelé se budou pachtit kolem šablon mnoho hodin za mizernou mzdu a škola si pak třeba vybaví PC učebnu nebo koupí dotykové tabule - Bude to zase takhle?"
Nebude. Žádné výukové materiály se dělat nebudou a kupovat se nebude nic. Učitelé jen budou mít dva roky zaplacené doučování a další podobné blbnutí po vyučování, aby to po těch dvou letech zase mohli dělat zadara. Navíc jim tak bude jednou za čtrnáct dní jezdit kafrat do práce školní psycholog zaměstnaný na škole na 0.1 úvazku.
Jan Neruda: SEDĚLY ŽÁBY V KALUŽI
(Písně kosmické, 1878 )
Seděly žáby v kaluži,
hleděly vzhůru k nebi,
starý jim žabák učený
odvíral tvrdé lebi.
Vysvětloval jim oblohu,
líčil ty světlé drtky,
mluvil o pánech hvězdářích
zove je ”Světa krtky”.
Pravil, že jejich hvězdný zkum
zvláštní je mírou veden,
dvacet že miliónů mil
teprv jim loket jeden.
Tedy že, řekněm pro příklad,
– věříme-li v ty krtky –
k Neptunu třicet loket je,
k Venuši jen tři čtvrtky.
Rozmluvil se pak o Slunci
– žáby jsou divem němy –
ze Slunce že by nastrouhal
na tři sta tisíc Zemí.
Slunce že velmi slouží nám,
paprskovými klíny
štípajíc věčnost na rok a
směnkové na termíny.
O kometách že těžká řeč,
rozhodnout že to nechce,
míní však, že by nemělo
soudit se příliš lehce.
Nejsou snad všecky nešťastny,
nejsou snad zhoubny všecky,
o jedné ale vypráví
sám rytíř Luběněcki:
sotva se její paprsky
odněkud k nám sem vdraly,
vskutku se v glinské hospodě
hanebně ševci sprali.
Mateřské a základní školy si od letoška do roku 2018 rozdělí 4,5 miliardy korun z evropských fondů. Budou určeny na podpůrný personál, vzdělávání učitelů i mimoškolní aktivity. O peníze budou žádat prostřednictvím takzvaných šablon, tedy jednodušších formulářů. Na úterní tiskové konferenci to řekla ministryně školství Kateřina Valachová...
http://zpravy.idnes.cz/penize-z-eu-pro-skoly-057-/domaci.aspx?c=A160412_124455_domaci_hro
Okomentovat