Přinášíme prohlášení ze setkání ke Dni učitelů, který organizovala 2. dubna 2016 sekce pro školství ÚV KSČM pod vedením poslankyně Marty Semelové.
My, účastníci celostátního aktivu ke Dni učitelů, pedagogové, vychovatelé, zástupci různých druhů a stupňů škol vyjadřujeme rozhodný nesouhlas s formou inkluze, k níž má dojít od 1. září 2016. Nejsme proti integraci jako takové. Na školách už probíhá a v řadě případů se osvědčila. Avšak násilně protlačované tzv. společné vzdělávání, kdy do běžných škol mají být zařazovány děti s různými typy a stupni postižení, včetně lehkého mentálního postižení, povede k destabilizaci a postupné likvidaci kvalitního, fungujícího a osvědčeného systému speciálního školství, který má nezanedbatelný podíl na tom, že u nás prakticky nemáme negramotnost.
Poškodí žáky začleňované, kteří nebudou zažívat pocit úspěchu, nebudou rozumět obsahu učiva určeného spolužákům ve třídě a hrozí, že se stanou terčem posměchu a šikany. Paradoxně tak budou víc vyčleněni než kdyby se vzdělávali ve školách speciálních, díky kterým se jim dnes v mnoha případech daří pokračovat v učebních oborech a začlenit se do pracovního procesu.
Problémy to způsobí i běžným žákům, kteří budou ve větší míře odcházet na víceletá gymnázia a do soukromých škol. Zhorší se pracovní podmínky učitelů škol hlavního proudu, kteří jsou vzděláni v jiném oboru než je speciální pedagogika a nejsou pro tuto oblast nijak připraveni. Několikahodinový kurz nemůže nahradit pětileté odborné studium na pedagogické fakultě. Dojde tak nejen k jejich výraznému pracovnímu zatížení, ale může být ohrožen i vývoj zdravotně postižených žáků. Asistenti, kteří ani nemají patřičné vzdělání, nemohou situaci zachránit, naopak mohou být v některých případech ve třídách „rušivým elementem“.
Hrozí i kolaps poradenských zařízení, jejichž pracovníci mají už dnes tolik práce, že nestíhají. Pokud jim přidáme ještě další povinnosti, vyplývající z plánované inkluze, hrozí, že vyšetření a následná doporučení budou ryze formální.
Žádáme proto o zastavení, případně alespoň odložení tohoto neuváženého kroku tak, aby se provedlo pilotní ověřování, po jehož vyhodnocení bychom mohli zvážit další postup tak, aby se předešlo závažným a nevratným chybám.
Účastníci celostátního setkání ke Dni učitelů v Praze
2. dubna 2016
Prohlášení účastníků aktivu ke Dni učitelů k tzv. společnému vzdělávání
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
8 komentářů:
Jasná a stručná formulace, přesně popsané problémy, nemá to chybu. Jen se bojím, moc se bojím, že inkluzivní klika na ministerstvu to není schopná, ani ochotná pochopit. Všechny ty nevýhody v textu popsané, jsou totiž právě jejich vytouženým cílem. Smutné, hodně smutné... Ale jakou vládu máme..
Schválně, kdo první přijde s tím, že to není pravda, protože Semelová je komunistka.
(Žákům začleňovaným) hrozí, že se (ve třídě) stanou terčem posměchu a šikany.
Snad ani nešlo zvolit lepší indikátor výsledků výchovy v rodinách i ve školách. Nejspíš také odrážejí většinové postoje společnosti.
Ono to jenom nehrozí, ono to tak na mnoha školách funguje.
ne, inkluze opravdu není hlavní problém českého školství,ale jak v tom židovkým vtipu "když má čas a mlíko..."
Ovšem nikdy tomu nebylo jinak, ani mezi dospělými.
To jsou parrradoxy, že právě KSČM se ve vztahu ke školství řídí zdravým rozumem a ne politikou.
Okomentovat