Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy pod vedením ministryně Kateřiny Valachové úzce diskutuje školská témata s důležitými aktéry. Ministryně se s Asociací krajů, Svazem měst a obcí a Sdružením místních samospráv po několika jednáních shodla na tom, že společné vzdělávání neznamená žádnou plošnou inkluzi, běžné i speciální školy jsou součástí českého vzdělávacího systému a oba typy škol jsou potřebné.
Ministryně Valachová se v polovině ledna se zástupci sdružení dohodla na ustavení platformy pro společné vzdělávání. Jejím cílem bylo na pracovní úrovni dopracovat sporné nebo nejasné aspekty zavádění novely školského zákona do praxe. Na pracovní úrovni byly diskutovány podzákonné předpisy, metodické materiály, příručka pro ředitele škol atd.
Systematickou komunikací ministryně s kraji se podařilo zajistit v rámci rozpisu rozpočtu to, aby navýšené finanční prostředky doputovaly do škol, v současné době všechny kraje rozepsaly prostředky včetně navýšení. „Navýšení finančních prostředků, které skutečně pokrývají potřeby škol, považuji za klíčové pro dobré fungování škol i pro přípravu na změny od nového školního roku. Jsem ráda, že v úzké spolupráci s kraji se školám tyto prostředky nyní již reálně dostanou. Na komunikaci s jejich představiteli jsem vynaložila v posledních týdnech značné úsilí, neboť mi záleží na tom, aby se ke školám finanční prostředky, které posíláme, skutečně dostaly,“ říká ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová. I nadále ale probíhá intenzivní komunikace s řediteli škol, učiteli, výchovnými poradci, proběhly výjezdy ministryně do krajů a nyní probíhají vzdělávací a informační semináře.
Výsledkem jednání je také dohoda na tom, že se po mnoha letech podařilo zajistit reálnou podporu pro práci učitelů s dětmi, včetně zajištění potřebných nárokových finančních prostředků pro učitele, kteří pracují s dětmi se speciálními potřebami. „Za Asociaci krajů mohu ujistit, že kraje garantují financování sítě škol a stabilitu jejich fungování. Obavy některých škol z dalšího fungování nejsou způsobeny zaváděním společného vzdělávání, ale dlouhodobě klesajícím počtem dětí v těchto školách. Platforma pro společné vzdělávání poskytuje jasný návod, jak síť škol udržet i od nového školního roku,“ zmínil k tématu společného vzdělávání předseda Rady Asociace krajů Michal Hašek.
"Za Sdružení místních samospráv oceňuji, že se na úrovni platformy pro společné vzdělávání podařilo vyjasnit sporné momenty a že dle vyjádření pracovníků MŠMT školy ve městech a obcích budou mít zajištěn dostatek finančních prostředků,“ shrnuje Stanislav Polčák, který stojí v čele tohoto sdružení.
Předseda Svazu měst a obcí František Lukl považuje za důležité informace o zápisech do základních škol. „Ukazují totiž, že se žádné zásadní změny nekonají. Zdůrazňuji to, že všechny školy musejí být v maximální míře informovány o dalších krocích a postupu a oceňuje dosavadní zpracované informace současným vedením MŠMT.“
Ministryně Valachová, předseda Asociace krajů Michal Hašek, Předseda Svazu měst a obcí František Lukl a předseda Sdružení místních samospráv Stanislav Polčák se shodli na tom, že je potřeba dále intenzivně připravovat řešení skutečných a dlouhodobých problémů české vzdělávací soustavy – je především nutné dokončit změny ve financování regionálního školství, dát mu potřebnou stabilitu a předvídatelnost a navyšovat finanční prostředky pro učitele. Ty jsou totiž dlouhodobě nedostatečné a nejnižší ve srovnání zemí OECD. To je zásadní priorita současné ministryně Valachové.
Prohlášení MŠMT, AK, SMO ČR, SMS ke společnému vzdělávání
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 komentářů:
"Výsledkem jednání je také dohoda na tom, že se po mnoha letech podařilo zajistit reálnou podporu pro práci učitelů s dětmi, včetně zajištění potřebných nárokových finančních prostředků pro učitele, kteří pracují s dětmi se speciálními potřebami."
To jsem zvědavá, jak ta reálná podpora bude v praxi po 1. září vypadat.
se po mnoha letech podařilo zajistit reálnou podporu
Podařilo zajistit? Cože???
Lítá řež byla svedena... padni, kdo padni!!!
Platforma pro společné vzdělávání poskytuje jasný návod, jak síť škol udržet i od nového školního roku,“.............
Kde si o tom počtu?
Budou moci děti s LMP plnit povinnou školní docházku ve speciálních školách nebo třídách speciálně zřízených v běžných školách? Poradenská zařízení to budou moci doporučoval a MŠMT to finančně zabezpečí? Pak tleskám a volební lístek ČSSD nikam posílat poštou nebudu a ...
Tak jak?
Také by bylo dobré, kdyby mohly vznikat soukromé základní školy praktické pro děti rodičů, kteří nesouhlasí s inkluzí.
Kopírováno ze stránek MŠMT k platformě :
....."Co se týče společného vzdělávání, ve všech krajích probíhají informační a vzdělávací semináře, přičemž máme ze zpětné vazby informaci, že výrazná většina účastníků je s informacemi spokojena a považuje je za přínosné. Kromě seminářů probíhá závěrečná fáze legislativního ukotvení posledních prováděcích předpisů k novele školského zákona, a je také připraven Infobalíček stručných metodických a výkladových textů o klíčových otázkách pro zřizovatele, ředitele škol a učitele, aby měli co největší metodickou pomoc ze strany ministerstva," sdělil přítomným náměstek ministryně školství Stanislav Štech. ...............
Tak jestli tomuto chaosu v přímém přenosu říkají dobrá informovanost, přínosnost a spokojenost, chtěla bych (ale hodně z povzdálí!!!) vidět neinformovanost a nespokojenost...Nebo raději ne, to už by byla občanská válka
Okomentovat