"V současnosti hlavní, a někdy se zdá, že jedinou funkcí vzdělávání, je profesní, kvalifikační příprava, která z lidí dělá lidské zdroje. Člověk se redukuje na zdroj hrubého domácího produktu a korporátních zisků. Vzdělávání, které nevidí člověka jako cíl, ale jako nástroj tržní ekonomiky, se pochopitelně proměňuje a vzdělávací cíle dětí a mladé generace se redukují. To, že mladá generace nezná dějiny své země ani moderní světové dějiny, nejenže nevadí, ale je dokonce výhodné, protože neznat dějiny znamená nechápat souvislosti, příčiny a být snáze manipulovatelný. Navíc tato generace žije svůj život již od dětství ve společnosti, v níž probíhá dekultivace a dle Františka Koukolíka debilizace."
Z rozhovor Moniky Hoření se sociologem docentem Petrem Sakem v Halónoviny.cz vybíráme:
Dokáže někdo vysvětlit souběh dvou ministerských kampaní, státní přijímací zkoušky na střední školy a inkluze? Jakékoliv přijímací výběrové řízení vychází z předpokladů, že: ne všichni jedinci z populace mají předpoklady k úspěšnému studiu; kvalita vzdělávacího procesu je podmíněna kvalitou účastníků vzdělávacího procesu, a to jak učitelů, tak studentů.
Inkluze nejenže z těchto předpokladů nevychází, ale přímo je popírá. Podle propagandistů inkluzivní kampaně jedinci, kteří by neprošli výběrovým řízením a nejsou schopni standardní účasti ve výuce, svou účastí způsobují dosažení lepších výsledků u standardních žáků.
Ptám se, bude se týkat inkluze také osmiletých gymnázií a soukromých škol? Pokud ne, tak právě to bude zdrojem nerovného přístupu ke vzdělání. Rovný přístup ke vzdělání prostřednictvím inkluze je na úrovni výroků: »Válka je mír a mír je válka« či »Humanitární bombardování«.
Přečtěte si: Ve společnosti probíhá dekultivace
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
Celý ten článek stojí za přečtení.Velmi přesně popisuje někeré procesy probíhající ve společnosti, včetně inkluze.
Je to opravdu hodně nebezpečná manipulace dělající z ochránců lidských práv podporovatele neoliberálních korporátních praktik. Není v tom rozpor?
v evropě probíhá debilizace pod vedením usa,kterí již 25 let globalistickou multikulti ideologii a podařilo se jim již rozložit západní evropu,ta zaostalá ,východní zatím odolává,protože žila 40 let paralelně ve světě ieeologie (co se říká venku) a světě reálném (co se říká doma),nás hned tak nikdo neoblbne,zatímco na západě dnes žijí již jen v tom mediálně virtuálním světě,polykají miliony mediálních informací,z 99% naprostých pitomostí a všemu hned věří,alespoň na 24 hodin a pak další pidlovině,my češi víme své,nás nedostanou
Bohužel hodně pravdivý článek. Pro někoho nebezpečný, ale vystihující situaci a ukazující znepokojivé směry vývoje. Kdo sleduje situaci a přemýšlí, tak k těmto závěrům dochází také.
Možná článek donutí k zamyšlení aspoň některé idealisty, kteří cesty do pekel dláždí dobrými úmysly.
Bohužel současné reformy školství se snaží omezit počet přemýšlivých na minimum.
Okomentovat