Ministryni školství Kateřinu Valachovou (ČSSD) provází další zklamání. Inkluze nefunguje. I přes veškerou snahu se do běžných škol hlásí méně dětí s postižením, než si přála.
Z článku Vladimíra Baráka v TÝDEN.cz vybíráme:
"Z údajů o zápisech vyplývá, že do běžných nebo speciálních základních škol míří přibližně stejné počty dětí jako loni, což znamená, že se z hlediska novinek vyplývajících z novely školského zákona zatím nemění v tomto ohledu zásadně téměř nic, co by nám signalizovalo velké přesuny dětí," uvedla Valachová minulý týden při představování prvních statistik. Ačkoli se to ministerstvo snaží prezentovat jako úspěch nebo alespoň "neprohru", ukázalo se, že vize Valachové, tedy větší míra společného vzdělávání zdravých a handicapovaných dětí, se pomalu rozplývá.
Poznámka redakce: Data ze zápisů jsou podle našeho názoru nejspíše pro jakoukoli analýzu nedostatečné a jakékoli závěry jsou předčasné.
Přečtěte si: Valachová zklamala, rodiče postižených dětí jí dali košem
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
15 komentářů:
Laurenčíková a spol. je nakonec donutí...
Já tomu asi dost dobře nerozumím. Je to tak, že se žáci hlásí do základních škol praktických a poradny jim k tomu dávají doporučení? Nebo je to jinak?
Dodávám k řečnické otázce CatCatherine - žel bohu.
Vladimír Barák má svými bláboly čtenáře za větší blby, než je sám. Své domněnky předkládá jako fakta a konstruuje je, stejně jako mšmt, na základě nic neříkající statistiky.
Zklamali myslím především poradci a političtí návodčí ve školství nezorientované paní ministryně českébo ŠKOLSTVÍ. J.Týř
Kateřina Valachová dozajista nezklamala
svého nadřízeného eurohujera
naši (myslím českoevropskou) eurokomisařku Jourovou
mnohé čerpače esf
profesionální dobrosery, co parazitují na školství
manžele Šimáčkovy
své bývalé šéfy a jejich příbuzné
profesionální bojovníky proti diskriminaci romů
všechny ty budouci lehce mentálně retardované lékaře a právníky
Očekávání mnoha pedagogů ze základních, praktických a speciálních škol i školských poradenských zařízení paní ministryně naopak předčila.
"Já tomu asi dost dobře nerozumím. Je to tak, že se žáci hlásí do základních škol praktických a poradny jim k tomu dávají doporučení? Nebo je to jinak?"
K zápisu šli rodiče s dětmi do "nově vzniklých ZŠ" na bývalých praktických školách. Všichni víme, že rozhodující datum je 1.9.2016. Zapsat se lze kamkoliv, rozhodující je do které školy se dítě posadí 1.9.2016. Proto očekávám brutální mediální kampaň sluníčkářů. Počínaje obecně prospěšnými společnostmi až po úřad ombudsmana. Zvlášť některá média přitvrdí - ČT, Respekt,....Nastane masová manipulace s veřejným míněním.
Prostě se vyrojí větší hromada pitomců než dovčíl.
S mírným zadostiučiněním konstatuji, že předpověď, kterou jsem si dovolil vyslovit (mj. i zde) v době, kdy chaotické a finančně i personálně nevyfutrované záměry stran inkluze začaly vycházet na světlo boží, zatím vychází - tj. v zásadě se nic podstatného neděje.
Staletími budovaná schopnost rezistence vůči úřednickým a jiným panským zmatenostem spolehlivě funguje a jen tak nevymizí. Švejk nemohl být napsán jen tak někde. Bohužel je ta rezistence někdy oporou i přílišnému konzervatismu, ale i to kladu za vinu v prvé řadě byrokratickému Absurdistánu.
Já si nemyslím, že se nic neděje.
Něco se děje, ale já dobře nechápu, o co vlastně jde.
V terminologické džungli MŠMT se svévolně zaměňuje několik pojmů.
Co jsou to speciální školy?
A) Všechny školy vzdělávající žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ( školy pro žáky s tělesným postižením, smyslovám postižením, mentálním postižením, poruchami chování....) ?
B) Školy pro vzdělávání žáků s mentálním postižením?
C) Základní školy speciální, dříve pomocné, kde se vzdělávají žáci se středně těžkým a těžkým mentálním postižením??
Když paní ministryně řekne, že se speciální školy rušit nebudou, má tím na mysli A, B, nebo C?
A co pod tím rozumí pedagogická i nepedagogická veřejnost?
Už zrušení Přílohy pro vzdělávání žáků s LMP byl veliký zásah do celého systému školství.
Pokud se toto zrušení nezruší, budou se ještě dít věci....
A co pod tím rozumí pedagogická i nepedagogická veřejnost?
Já tomu rozumím tak, že tomu řádně rozumí málokdo.
Nemnoho ti, kteří o tom rozhodují, a ti co do toho mluví už vůbec ne.
Jak už to tak zpravidla bývá.
/Někdo něco vyvozuje z čísel, která zrovna moc neřeknou. Zápisy jsou jedno. Konečný výsledek druhé a ten může přijít později.
/Rodiče a ředitelé mají čas do 31.5.2016, aby se dohodli, zda dítě, v současné době sedící v nějaké speciální škole, přejde do běžné. To v těch číslech taky není.
/6e se něco děje, to tedy ano. Především nějak nedorazily peníze.Ty slibované a zaklínané.Než dojdou, bude konec fiskálního roku a to bude školám platné jako mrtvému polobotky. Taky se množí zpochybňování kvalifikace speciálních pedagogů. V poradnách i ve školách. zato se fandí běžným učitelům ,protože ti přeci zvládnou učit postižené s pár hodinami kurzů. Poté, co jim na škole bude radit speckař na 0,25 úvazku.
Ano, něco se děje a není to z tohoto světa, ale odtamtud. Bohužel nejde o pouhý otravný, leč zvládnutelný střet s blbci. V českém národním školství jde o boj o život s jeho zapřisáhlými nepřáteli, řízenými a financovanými cizí mocí. Na tom nic nemění počet užitečných, kteří se domnívají, že jednají z přesvědčení. Školství jako resort není spravováno, ale používáno. Rozvrat ZŠ tzv. inkluzí, jakkoliv je to hovadina zjevná, narazí až na rodiče postižených dětí, na které ti euro i jinak dotovaní žoldáci nedosáhnou. Znovu tvrdím: Valachová do švestek. Je jediným kandidátem na hromosvod, až bruselský Perun udeří, že to ty smějící se bestie zase ustály. Jakkoliv sama pusu skoro nezavře, stejně nezkomunikuje. Tak už to u Sobotků chodí. Školství, čili učitelé, ne ukradený resort, však samo neodolá. Potřebuje získat na svou stranu veřejnost, zejména rodiče školáků, i pro další chystané útoky, což v této chvíli vypadá beznadějně, ale čas pracuje pro zachování díla po staletí budovaného, ne pro šmejdy, prodávající rodičům příslib budoucích výhod pro jejich děti. Důvody pro nápravu chyb a nedostatků samozřejmě trvají, ale stejně tak ještě chvíli potrvá, než se začnou o domnělou kořist rvát privatizátoři s likvidátory. Zatím je spojuje společný nepřítel – funkční základní školství. Nemá smysl se hádat s navedenými o inkluzi, alternativách atd. Je třeba ze všech sil se rvát o platy vzdělaných a zkušených profesionálů, jimž je svěřen jeden ze základních národních veřejných statků. Třeba i žalobou advokáta Cimrmana u ESLP nebo procesími do Naardenu. Pan učitel Svěrák by také mohl něco jubilejně poznamenat. Možná jsem jen stár a hlup, ale cítím, že tohle česká škola s nejširší občanskou rodičovskou veřejností prohrát nemůže. Na shledanou v lepších časech.
Pan učitel Svěrák vám proti inkluzi nic nenapíše . Pokazil by si imige. Mj. děti , o které nyní jde , ty neučil.
Mohl by třeba natočit film , ale platí - pokazil by si image.
Navíc - byl by to velmi truchlivý film . Stačí , když neveselá bude realita ...
Okomentovat