Peníze na pedagogické asistenty a psychology, kterých je pro děti s většími nároky potřeba stále více, šly zatím z kapes učitelů. Proto je potřeba změna financování inkluze, která v Česku začala fungovat už před deseti lety. Řekla to v pořadu Partie na TV Prima ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD).
Z článku tov v Novinky.cz vybíráme:
Inkluze, tedy společné vzdělávání dětí na základě volby rodičů, funguje podle Valachové už od roku 2005. Od září se má změnit systém financování, který si podle ministryně „lže do kapsy.“
„Rostou nároky na psychology a pedagogické asistenty, do škol přicházejí děti s problémy s logopedií, dysgrafií. Platy na podpůrné profese šly z kapes učitelů,“ řekla Valachová.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 komentářů:
Kdy bude mít školství v Česku rozpočet ve výši jinde obvyklých 6 % z HDP? Kdy budou mít učitelé paní ministryní slibované platy ve výši 75 % platů ostatních VŠ kvalifikovaných profesí? Kde paní ministryně vezme na své sliby rozpočtové peníze? Neslibuje jen Hodinky s vodotryskem?
J.Týř
http://www.ceskaskola.cz/2016/04/video-diskuse-dotazy-na-informacnim.html
Integrace žáků se zdravotním postižením do běžných škol u nás už probíhá déle než 10 let. Integrace žáků s tělesným postižením vyžadovala hlavně úpravu prostředí na bezbariérové a vzdělávání těchto žáků s normálním intelektem nečinilo školám žádné závažné problémy. Integrace žáků se smyslovým postižením byla o něco složitější, záležela hlavně na stupni postižení a vyžadovala kompenzační pomůcky.
Integrace žáků s mentálním postižením se chápala spíše jako nouzové opatření, když nebylo možné zajistit žákům speciální vzdělávání a byla prováděna ve spolupráci se speciálně pedagogickými centry, většinou na dobré odborné úrovni. V žádném případě to nebyla masová záležitost.
Co z toho šlo z "kapes učitelů" nevím, ale fráze je to působivá.
Pokud vím, mělo takové dítě nárok na zvýšený normativ. Vždyť se to i psalo v novinách, tak nechápu, že ministryně to neví. Pomůcky jdou z peněz na ONIV a to není z platů. Úpravy budov jdou z peněz zřizovatelů. Na asistenty byly vypisovány dotační programy a peníze byly (i když na ty levnější asistenty).
Trochu hra city.
Stále se marně těším na vysvětlení paní ministryně či jejích fámulů, jak a co vyřeší u dítěte s LMP umístěného do běžné třídy s průměrným počtem dětí speciálně pedagogickou průpravou zcela netknutý asistent spolu s běžným učitelem, který ze speciální pedagogiky na PF absolvoval leda nějaký čistě akademický úvod do obecné teorie.
V loňském roce jsme na platy asistentů pedagoga dopláceli 140 000,- z nenárokových složek platu všech zaměstnanců školy.
Vy ty laiky ve škole opravdu potřebujete?
Okomentovat