Mezi žáky, v jejichž silách není zvládnout výuku v běžné škole bez pomoci a které hodlá inkluze plošně zařadit do běžných tříd, patří i autisté. Jejich problém není v inteligenci, mají však svůj svět…
Z článku Alexandry Vetkovské v Blesk.cz vybíráme:
„Asistenti bývají často absolventi, kteří po studiu jakéhokoliv oboru nenašli práci, jsou bez pedagogických zkušeností, občas i bez zájmu o dítě a výuku. Ve škole pak čas za těch pár korun, jelikož jejich odměny jsou nízké, nějak stráví,“ dodává další učitelka, která ve své třídě žáka s asistentkou má.(...)
„Ve škole asi rok asistovala autistické dívce. Paní nebyla hloupá, ale zvládnout autistické dítě vyžaduje odborníka,“ říká učitelka. Nakonec byli nespokojeni všichni – jak paní, kterou úřad práce dotlačil do této rekvalifikace, rodiče autistické dívky, kteří očekávali zázraky a kladli za vinu jí, že jejich dcera neudělala žádný pokrok, tak i samotná škola.
Přečtěte si: Učitelé o inkluzi: Potřebujeme čas na všechny děti!
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
1 komentářů:
Problém autistů zpravidla je v inteligenci. Sníženou úroveň rozumových schopností nemívají děti s Aspergerovým syndromem, ale i ty se často projevují velmi svérázně.
Okomentovat