Není to tak dlouho, co bulvární deník Blesk sehrál velmi pozitivní společenskou roli, když rozjel kampaň proti firmám, které podvodnými praktikami tahají peníze z kapes seniorů. Kampaň se nesla pod sloganem „Boj proti šmejdům“. O to překvapivější je, že dnes se šmejdi usídlili v redakci Blesku, protože útočí na bezbranné děti.
Z editorialu Erika Taberyho v RESPEKT.cz vybíráme:
Po pravdě řečeno, stále není moc jasné, proč se Blesk rozhodl vytáhnout do boje proti dětem s handicapem (jde o tzv. inkluzi), které chce vyhnat z normálních škol. Lze se jen domnívat, že deník vsadil na velmi oblíbenou strategii, že co v Česku není dokonalé, to musí pryč, takže doufá, že bude zavalen děkovnými dopisy svých čtenářů.(...)
Tu a tam zaznívá, že problémem budou děti s lehkým mentálním postižením. Když budou pomalé, budou komplikovat výuku. Tady je třeba připomenout, co říká většina odborníků: zapojení do klasických škol se bude týkat pouze těch dětí, které to zvládnou. Ani rodiče, ani škola a ani konzultanti většinou netouží po tom, aby bylo nějaké dítě vystaveno stresu, že je v prostředí, na něž z objektivních důvodů nestačí.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
12 komentářů:
"O to překvapivější je, že dnes se šmejdi usídlili v redakci Blesku, protože útočí na bezbranné děti."
Víc toho nemusí nikdo víc psát a je celkem jasné, že autor bezbranné děti pouze využívá k útoku.
"se bude týkat pouze těch dětí, které to zvládnou. Ani rodiče, ani škola a ani konzultanti většinou netouží po tom, aby bylo nějaké dítě vystaveno stresu, že je v prostředí, na něž z objektivních důvodů nestačí."
Vskutku k pousmání. Jde tady o děti nebo nejde? Autor zřejmě vůbec nečetl tzv. RVP. Tak tady plácá v obecné rovině naučené fráze. Jde o děti s IQ mezi 50-69. Tedy z medicínského hlediska o lehkou mentální retardaci. Systém, který je takto nastavený v ČR je demotivující pro děti s LMP i průměrné. Poškodí obě skupiny. Stále doufám a věřím, že mně někdo vypíše aspoň v pěti bodech přínos inkluze po česku pro průměrné děti.
Inkluze v Norsku je třeba úplně jinak stavěná. Děti s mentální retardací jsou ve svých vlastních třídách o malém počtu. V druhé části budovy jsou ostatní žáci. Vzájemně se setkávají v komunitní místnosti. Ta je obvykle větších rozměrů uprostřed školy. Za situace, že žák s LMP vyniká nebo je průměrný v nějakém předmětu, pak může docházet do běžných tříd na vybraný předmět. Ve třídách učí děti s LMP v malém kolektivu speciální pedagog.
Agresivní blábol. Autor neví, o čem mluví.
Jen jsem nepochopil, proč šéfredaktor Respektu pan Tabery mluví tak povýšeně o Blesku? Jeho řadoví redaktoři si před napsáním článků o tématu alespoň něco přečetli. Názor by neměl stačit ani žákům, kterých se editorial týká. Je jiná doba. RESPEKT!
A teď volte, kdo je a kdo není bulvár!
Premyslim, jestli by to bylo lepsi, kdyby se v dobe, kdy chodil Tabery do skoly, ucilo kriticky myslet a psat eseje...
---
"Tady je třeba připomenout, co říká většina odborníků: zapojení do klasických škol se bude týkat pouze těch dětí, které to zvládnou. "
Ono mozna je dulezitejsi co rika zakon a vyhlaska a jak se to bude v praxi interpretovat...
"Na celé kampani je nejabsurdnější to, že kroky ministerstva školství nepřinášejí vlastně nic tak zásadně nového. "
Prinasi zruseni zvlastniho RVP pro LMP...
Když si přečtu některé články Respektu (někdy stačí jen nadpis:) mám pochybnost o morálním právu Respektu označovat Blesk za bulvár a kde že se ti šmejdi vlastně usadili. Tvrzení (nikoli domněnku nebo názor) E. Taberyho, že "dnes se šmejdi usídlili v redakci Blesku, protože útočí na bezbranné děti", zveřejněné ve článku "Šmejdi z Blesku" je tvrzení myslím jasně urážlivé a nepravdivé. Být šéfredaktorem Blesku, vyzval bych Respekt k omluvě za jeho zveřejnění. J.Týř
Erik Tabery v článku Šmejdi z Blesku
1. Lže
2. Vynáší kategorické soudy o jevech, o kterých má minimum informací, navíc jednostranných nebo nepravdivých
3. Je povrchní a nezodpovědný, líný zjistit si objektivní informace
4. Poplatný ideologické lži, že děti s lehkým mentálním postižením se budou nejlépe rozvíjet v běžných školách
5. Podsouvá redaktorům Blesku zlé úmysly, byť jejich kampaň vyznívá ve prospěch dětí s LMP.
6. Buď je úplně mimo mísu, nebo svůj článek napsal ze zištných důvodů.
To je otazka na praci s textem, pane Kuresi?
Rekl bych, ze z testologickeho hlediska je zavadna, nebot carka v moznosti c. 6 vylucuje tu spravnou moznost, ze je uplne mimo misu a zaroven si musi vydelavat na chleba... Navic mi prijde, ze vsechny nabizene odpovedi jsou spravne... :-)
:-) Pane Janečku, opět Vám dávám za pravdu. Jste opět pregnantní a trefný.
Správný výsledek je 21 - oko bere.
Komuže to patří RESPEKT?
Okomentovat