ODS zveřejnila předvolební teze vzdělávací politiky. Chce zvýšení kvality vzdělávání, podstatné zvýšení platů učitelů či zatraktivnit učňovské školství.
Z komentáře Boba Kartouse v Mladá fronta Dnes/EDUin.cz vybíráme:
Petr Fiala byl, ještě jako nestraník, dobrým ministrem školství. Konsolidoval úřad po svém předchůdci Josefu Dobešovi. Přivedl na ministerstvo řadu schopných lidí. Za jeho vedení byla vypracována kostra velmi chytré strategie vzdělávání. Připravil návrh na další podporu inkluze v českém školství.
Nyní tentýž Petr Fiala, předseda ODS, nahlas souhlasí s obviněním inkluze jako viníka skutečnosti, že učitelé nemají vyšší platy. Je pozoruhodné, jak rychlý obrat ve zdánlivě pevných hodnotových základech člověka může nastat.
Přečtěte si: Politická zbabělost Petra Fialy
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
15 komentářů:
I politik někdy může prozřít.
Je to paradox, ale kritika páně Kartouse je většině případů spíše důkazem spíše předností, než nedostatků kritizované osoby.
"I politik někdy může prozřít."
Většinou se tak stane před volbami nebo po špatném volebním výsledku.
A co takhle "Politické bohatýrství Stanislava Štecha"
... Nyní tentýž Petr Fiala, předseda ODS, nahlas souhlasí s obviněním inkluze jako viníka skutečnosti, že učitelé nemají vyšší platy. Je pozoruhodné, jak rychlý obrat ve zdánlivě pevných hodnotových základech člověka může nastat... To je demagogie a nepochopení problému.
Ta otázka nezní: "Inkluze ano či ne?" - tam je odpověď celkem jednoznačné ANO. Ta otázka zní: "Společné vzdělávání v neumětelské podobě nyní připravované MŠMT ano či ne?" - zde odpověď naprosto není jednoznačná. A jen lidé, kteří by nezvládli čtení s porozuměním, to převracejí tak, jak píše p. Kartous.
"Inkluze ano či ne?" - tam je odpověď celkem jednoznačné ANO. "
Vynechal bych jednoznačně a upřesnil pojem inkluze, pak by se s tím dalo souhlasit. Že to pro všechny žáky nemusí být zrovna terno, o tom už tady bylo napsáno hodně "bajtů".
Odpověď na otázku "Inkluze ano či ne?" zdaleka není tak jednoznačná.
To A:, CC: ano, nachytali jste mně, je to otázka definice. Třeba takhle? http://osobnostnirozvojpedagoga.cz/moduly/m1/5-1-1-vymezeni-integrace-a-inkluze-ve-vzdelavacim-procesu.html
Ve Skandinávii mají jinou zkušenost. Inkluzi „páchají“ už 20 let a politické strany vpravo i vlevo to nahlas podporují. Investují do vzdělávacích systémů významně vyšší procento HDP, řádově desítky miliard korun. Je na inkluzi i na vyšší průměrné platy učitelů. Už 20 let.
Tohle pan Kartous napsal celkem výstižné. Ale namísto toho, aby pan Kartous "burácel" za vyřešení hlavního problému kvalitního společného vzdělávání VŠECH dětí (za 6 % z HDP pro vzdělávání a za důstojné platy učitelů!!!), vybral si pan Kartous radši jen osobu pana Fialy. Pan Kartous má myslím jakýsi zmatek ve správném pořadí priorit... J.Týř
Podíval jsem se na ta vymezení pojmu inkluze a dozvěděl se toto:
Inkluze je principem a filozofií, která předznamenává, že školy by měly vytvořit unifikovaný systém vzdělávání všech žáků dohromady, a to při zachování stejné úrovně kvality ve vhodných věkových skupinách, raději než zachovávat již existující strukturu postavenou na duálním systému, který segreguje studenty a učitele.
Inkluze se dá chápat jako stav, kdy se člověk s postižením rodí do společnosti, která akceptuje jeho odlišnost a odlišnost každého svého člena, kdy je tedy normální být jiný a takové dítě se rodí do společnosti, která se nad jeho stavem vůbec nepozastavuje.
A opět říkám inkluzi jednoznačné NE. Ne proto, že zrovna ta konkrétní příprava ze strany MŠMT je špatná (byť by tomu tak stokrát bylo), ne proto, že na to nejsou peníze (jakože nejsou), ale proto, že ta zmiňovaná filosofie unifikace je špatná, hloupá a nesmyslná. Ani to není filosofie v pravém slova smyslu, je to jen jakási proklamace. Nelze vzdělávat všechny dohromady při zachování stejné kvality. Nelze vyrábět auta a rohlíky "dohromady" a čekat, že rohlíky nebudou zapatlané od šmíru a auta od těsta. To je prostě jen ukázka hlouposti a naivity mraků lidí, kteří v životě neřídili skutečnou, reálnou firmu - nanejvýše ještě tak nějaký projekt financovaný z EU. A proto je jejich myšlení deformované přijetím principu transferů, jakožto základního principu fungování hospodářství a společnosti. Ti lidé žijí ve skleníku a bohužel jich je stále více. A stále více se dožadují těch transferových plateb.
Nepohrdám lidmi, kteří jsou jinak nadáni, než já. Nedívám se na nemocné a postižené skrz prsty a nepřeji si je nepotkávat. Můj strejda byl od mládí na vozíku a byl to dobrý člověk, kterému to pálilo. Neodplivnu si, když vidím v televizi Stephna Hawkinga, který již desítky let trpí amyotrofickou laterální sklerózou a přitom má mozek, který by mu většina lidí mohla jen závidět. Naopak, se zájmem ho poslouchám a žasnu nad tím, jak může tak dlouho s touto chorobou žít. Ale nevidím jediný důvod, strkat Hawkinga do prvoligového fotbalového klubu, aby umožňoval fotbalistům vnímat odlišnosti. To je potupa té jeho odlišnosti. To je dělání trenažérů ze svobodných lidí. A to z celého srdce odmítám. Lidé mají právo se sdružovat podle svých schopností, zájmů, radostí. Nebudu cpát do fungující rodiny s pohlednou paní nějakou šeredu, jen aby si pan manžel okusil také něco jiného.
Základním ekonomickým principem je dobrovolná směna. Jakmile dobrovolnost směny odpadne, končí veškerý smysl směny. Končí Pareto efektivita trhu. Pokud je společné vzdělávání pro všechny zúčastněné přínosem a dobrovolně se pro něj rozhodnou, pak nejsem proti. Ale to neznamená, že se rozhodne rodič hendikepovaného dítěte. To znamená, že se musí rozhodnout také učitel a rodiče ostatních dětí ve třídě - třeba alespoň na většinovém principu. Učitel by ale vždy měl mít právo veta, a ne že to za něj rozhodne nějaký Kartous, nebo Laurenčíková, kterých se to vůbec netýká, kteří nenesou špetku odpovědnosti, a ani je to nic nestojí - spíš naopak.
Co platíme z daní prostřednictvím EU fondů:
Modul 1 – Multikulturní výchova pro pedagogy
V prvním modulu se účastníci seznámí s kulturou a historií etnických skupin cizinců žijících v Ústeckém kraji, modul poskytne praktické informace z legislativy vztahující se k pobytu cizinců a jejich dětí v ČR, specifika a kulturní odlišnosti národnostních menšin, úskalí ve vzdělávání žáka cizince, fungování třídního kolektivu, různé přístupy k multikulturní výchově, poskytne inspiraci k námětům, aktivitám pro pedagogickou praxi a přímou práci se žáky.
Lektoři – Modul č. 1
Mgr. Hana Schambergerová
Vystudovala žurnalistiku na FF UP v Olomouci, později andragogiku na UJAK v Praze. Deset let působila v médiích jako moderátorka rozhlasových stanic. V průběhu své profesní praxe pracovala jako pedagog na ZŠ a SŠ. Od roku 2007 působí jako koordinátorka projektů realizovaných MŠMT ČR zaměřených na integraci menšin a na rozvoj inkluzivního vzdělávání ve školách Ústeckého a Libereckého kraje.
Mgr. Lucie Pelikánová
Vystudovala sociální antropologii na Univerzitě v Pardubicích. Specializovala se na problematiku identity a etnických minorit. V současné době pracuje v Centru podpory inkluzivního vzdělávání v Mostu na pozici kulturního antropologa.
Super. Nezlobte se na mě, ale já tyhle bláboloidní blbosti prostě odmítám. Kvůli těmto a podobným kravinám nemůže mít učitelka mých dětí o pětistovku měsíčně vyšší plat? Jak se měří přínos těchto působení? Kdo rozhoduje o tom, za co utratí cizí peníze? To je hledání využití naprosto nesmyslných odborností. Co budou dámy dělat, až fondy vyschnou? Budeme jim platit podporu v nezaměstnanosti? Ten systém jde do prde...
Pane Doležele, vřele s Vámi souhlasím. Vidím to tak, že MŠMT se k učitelům chová velmi autokraticky, nedemokraticky, nerespektujícím způsobem. Nařizuje nám, cpe nám blbosti, které my vůbec nepotřebujeme, nechceme. Neptá se nás, co chceme, potřebujeme my, učitelé. Já jsem byla včera na Učitelském summitu na téma iPady ve vzdělávání. Ve svém volném čase, bez přispění MŠMT, které nám nic takového nenabízí, neplatí! Je to ostudné! Pojďme s tím něco dělat.
Dovolím si jen poznámku: žáci a studenti se cítí podobně vzhledem ke stylu výuky, jako my se cítíme vzhledem k MŠMT....
MŠMT se zase řídí zákony, které produkuje Poslanecká sněmovna. To, po čem toužím já, je to, aby Poslanecká sněmovna prosazovala vůli většiny a nikoliv nějaké malé vychýlené skupinky mediálních aktivistů. nesouhlasím principiálně s tím, aby míra vlivu na chod společnosti byla závislá na tom, kolik článků kdo vydá v novinách, nebo v kolika kdo sedí občanských společnostech. Takto zastupitelská demokracie, v níž každý, kdo splňuje základní a pro všechny stejné podmínky, má stejnou váhu hlasu na chod celého společenství, fungovatnemá a nesmí. Vše ostatní, včetně jakýchsi pokoutně prosazovaných principů občanské společnosti, zásadně odmítám.
A vy nejste v postavení studentů. Vy jste se pro práci učitelů dobrovolně rozhodli a jste státními zaměstnanci. Možná ne vždy de jure, ale de facto ano, protože i platy učitelů v soukromých základních a středních školách (pokud vím), platí stát a vyžaduje za to dodržování nějakých pravidel. V postavení zaměstnance se vždy musíte řídit pokyny zaměstnavatele.
Okomentovat