Strana, která se zaklíná důrazem na jednotlivce, popírá v debatě o inkluzi sama sebe. ODS jen chce využít protestní energii. K pověsti solidní strany ji to nepomůže.
Z komentáře Petra Fischera v iHNed.cz vybíráme:
Václav Klaus ml., který se jako bývalý ředitel elitního gymnázia stal symbolem boje ODS proti inkluzi, vidí ve společném vzdělávání "postmarxistické myšlení". Ideologická, dehonestující nálepka předchází věcné argumentaci. Má naznačit, že ministryně školství Kateřina Valachová se snaží o sociální inženýrství starého typu. A přitom je to naopak: kastovní dělení dětí na chytré a hloupé, talentované a retardované bez ohledu na jejich vývojové, sociální či psychické problémy bylo typickým jevem aplikovaného "marxismu" minulosti. Je zvláštní, že straně kladoucí důraz na individuum, jeho svobodu a rozvíjení možností tolik vadí inkluzivní vzdělávání. Je přece v zájmu individua, aby se mu otevíralo co nejvíce životních cest, a ne aby už na základní škole bylo ochuzeno o společenství talentů a možností třeba jen proto, že se mu pomaleji ustavují spoje v mozku a musí je záměrněji trénovat. Říká-li ODS: "Chceme žít ve společenství svobodných individuí," pak by měla být pro inkluzi všemi deseti.
Přečtěte si: ODS scestně brojí proti inkluzi
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 komentářů:
".....jen proto, že se mu pomaleji ustavují spoje v mozku a musí je záměrněji trénovat".
Přestavy některých lidí o mentálním postižení jsou neuvěřitelně laické.
Pokud o tomto tématu, o kterém píší, nevědí zhola nic, měli by nejdříve záměrněji trénovat.
Ono v clanku je i perla:
"Všichni vědí, že při inkluzi jde v průměru o tři děti na třídu (!)..."
---
Ja vim o podstate mentalniho postizeni asi stejne nic jako pan Fischer...
Ale prijde mi, ze "jen tri" deti vyzadujici specialni pristup jsou az az...
Někdy bohatě stačí jedno, kterým je třeba se speciálně zabývat na úkor všech ostatních.
"A přitom je to naopak: kastovní dělení dětí na chytré a hloupé, talentované a retardované bez ohledu na jejich vývojové, sociální či psychické problémy bylo typickým jevem aplikovaného "marxismu" minulosti."
Zajímavé, že trh se řídí pravidly efektivity a ta jasně říkají, že rohlíky je třeba vyrábět jinde, než obráběcí stroje. Dělba práce je postavena na základním teoretickém principu tzv. Ricardovy komparativní výhody, který lze za velmi obecných předpokladů jen těžko zpochybnit, neboť vychází z matematických základů a je zcela logický. naproti tomu šelijaké násilné kolektivizace, včleňování odlišností, promíchávání má být projevem čeho? Na jaké logické úvaze je postavená myšlenka, že je správné, aby se lidé vzdělávali všichni společně? Takovou logickou úvahu jsem neviděl. Zatím to bylo a je čistě v rovině víry svaté jediné, kterou pár už tak dost podivných individuí, vyznává a vynáší do nebes a k bezvěrcům se chová extrémně netolerantně. Pan Tabery nepřekvapil a ještě se ukázal jako extrémní demagog. Myslím, že za Respekt přestanu zbytečně utrácet. To si můžu přečíst hajzlpapír a vyjde to nastejno.
Ricardovu komparativní výhodu na přání vysvětlím, ale lze ji najít určitě v mnoha zdrojích - je to základ výuky mikroekonomie.
Ježišmarjá, co to tu pořád rozebíráme? Udržitelnost projektů k inkluzi je nulová a po jejich ukončení už nikoho nahoře nebude nějaká inkluze zajímat!
"teď dává Valachová zázemí: lidi a peníze."
O ho, ho! Teď Valachová dává sliby, zvyšuje byrokracii související se vzděláváním dětí se specifickými vzdělávacími potřebami, ruší dětem s lehkou mentální retardací vzdělávací program, který zohledňoval jejich handicapy, a tím omezuje existenci škol, kde se děti s LMP, jejichž rodiče si to přáli, vzdělávaly v menších kolektivech, pod vedením speciálních pedagogů podle tohoto vzdělávacího programu.
"jde v průměru o tři děti na třídu (!)"
V průměru jde ještě o méně dětí, ale pro ty může mít nucené začlenění do běžných tříd fatální následky. Mnoha diskutujícím na České škole jde právě o nejlepší zájem této nejbezbrannější menšiny. O koho jde Petru Fischerovi netuším. O koho jde Kateřině Valachové lze jen spekulovat. Zřejmé však je, že "inkluze podle Valachové" dětem s LMP bere jednu vzdělávací cestu, která byla pro mnohé z nich dobrodiním.
Okomentovat