Dotační programy ministerstva školství pomohou vyřešit problémy menších obcí. Neumožňují však výstavbu velkých spádových škol. Hrubý odhad potřebných investic na jejich výstavbu a na výstavbu další potřebné infrastruktury byl stanoven na 4 miliardy korun.
Z článku Hany Michalikové ve ČtiDoma.cz vybíráme:
Po letitém úsilí starostů obcí a měst v regionu již existují dotační programy na řešení nedostatečné kapacity škol. Tyto programy však kladou vysoké nároky na spolufinancování a neumožňují výstavbu velkých spádových škol například v Psárech, Jesenici, Říčanech, Rudné, Čelákovicích a Jenštejnu. Dotační programy by měly umožnit rovněž investice do doprovodné infrastruktury - jídelen, tělocvičen a družin. Hrubý odhad potřebných investic byl stanoven na 4 miliardy korun.
Přečtěte si: Obce v zoufalé situaci, žáci se nevejdou do škol. Řešení přichází pozdě
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
14 komentářů:
vzhledem k tomu, že se za posledních 10 let nastěhovalo do prahy a okolí přes milion mladé moravské náplavy,kteří se finančně zvetili,pořídili hypotéky a nakonec i děti,domů jezdí tak na velikonoce,takže u nás v pohraničí jsou školky a školy poloprázdné
Nechápu.
Tržní principy pak velí poloprázdné školy v pohraničí zavřít, ne?
u šš a učňáků to proběhlo rychle,takže v pohr. maloměstě, kde bylo 9 sš jsou dnes dvě-tři ,ale který starosta zruší základku, ikdyž tam chodí 30 dětí (kapacita 150) nebo devítka pro 650 kde je 150,takže kdyby se ze tří škol v údolí zrušily dvě, mohou všichni chodit do jedné , ale jelikož žijeme v ruce trhu,tak ta škola dává obživu přímo spoustě lidí-místních (10 učitelů.10 uklizeček,školník.odklizeč sněhu apod) a také peníky, protože z obecních peněz se stále mění okna,fasáda atd a to dostávají místní firmičky napojené na starostu a radní
p.s. zapomněl jsem ještě na tržní fenomén škol jídelnu, kde prac 5-8 lidí (kteří se naíjí grátis i domů donesou) a kam dochází pro obědy místní občané jak důchodci, tak zaměstnanci obce,kteří ten oběd mají za 25-45 kč
my jsme v česku vynalezli nový fenomén "vnitřní tržní ekonomiku",zatímco na tržně zaostalém západě mají "vnější",kdy mezi sebou soutěží soukromé ekonomické subjekty,které mají monopolní postavení (názorný příklad: výměnu oken na všech školách v kraji vyhraje jedna firma na deset let),také se tam všechno platí z místních daní a ne ze státního (představte si ,co by se tak za české daně opravilo v česku),kdežto v naší vnitřní tržní ekonomice jsou všichni napojeni na stát, potažmo na euromany,takže u nás to nebude dělat jedna firma v kraji ale tři v obci
A to jste ještě nepohovořil o vnitřní tržní ekonomice ve vztahu k zaměstnávání učitelů. V obci, ve které učím, to ředitel tržně dovedl tak daleko, že na školu učitele z okolních obcí nevezme ani náhodou. Angličtinu učí místní družinářka, přece ji pan ředitel proboha nepropustí, když může propustit aprobovanou angličtinářku, která dojíždí. To by mu starostka nikdy neodpustila.
A ještě k tomu zmiňovanému nedostatku učitelů okolo Prahy. Zvláštní je, že na portále MPSV nikdo z těchto obcí učitele nehledá.
Protože na ZŠ je 80% neaprobovanost, ne?
Mě spíš zaráží, že to zjistili teprve teď a řešit to budou jen v okolí Prahy, jakoby to nebylo u jiných velkých měst. Co to má řešit stát? Ať to řeší magistrát. Vždyť na rodiče dostává podíl z daní. Proč to máme platit všichni ještě jednou.
Pak budou operovat s tím,jak školství přidali miliardy.
vanek/no měl bych vysvětlení,ono totiž mnozí ti mladí ,co odešli do prahy a mají na hypotéku domek někde za prahou,třeba jako sousedovic mladej v říčanech,mají trvalé bydliště stále tady u rodičů,kvůli ručení bance a protože v tom svém satelitu teoreticky nebydlí,tak ten na ně nedostane peníze,takže v obci je 300 dětí ale jen 100 přihlášených a obec na ně nedostane pro školu prachy
"... v obci je 300 dětí ale jen 100 přihlášených a obec na ně nedostane pro školu prachy"
No ale v tom případě nemají školu v obci jako spádovou a nemají na místo v ní žádný nárok. Jenže ono je to dle informací nedávno kdesi zmiňovaných, že rodiče si trvalý pobyt v těchto obcích vyřizují až na poslední chvíli, kdy si tuto skutečnost uvědomí. Asi to starostové v těchto obcích nemají moc jednoduché.
Obec dostává do RUD v tomto roce 8.055,- na každé dítě, které má ve své škole. Je úplně jedno, zda je z místní obce, vedlejší nebo dítě dojíždí 50 km. Dost tady motáte všechno možné dohromady. Přihlášené dítě v obci s tím vůbec nesouvisí.
Jistý přebytek dětí je tak okolo měst Praha, Brno, Olomouc, Plzeň,.... Venkov se rychle vylidňuje. A má to ještě jeden aspekt, pač odchází mladí a vzdělaní rodiče. A kdo tedy v těchto oblastech zůstává? Film "Díra u Hanušovic" to popisuje zcela přesně. Docela děsivý obraz. Kde jsou ty fondy EU a investice?
Komunisti stavěli králíkárny nastojato, dnešní chytráci staví králíkárny naležato. na každou králíkárnu musíte mít stavební povolení, kdo asi povoluje ty megavesnice, aniž by někoho zajímalo něco jako občanská vybavenost? Zrůdnosti, které se dnes staví jako takzvané satelity vedou k tomu že ted budeme z našich peněz stavět nějaké rychloškoly??? Běžte se vycpat!!!!
Okomentovat