Přečtěte si: Komu prospěje tzv. inkluze?

úterý 19. dubna 2016 ·

V poslední době sílí diskuse odborné školské, ale i široké laické veřejnosti nad záměrem ministerstva školství realizovat projekt tzv. inkluze, což znamená začlenit děti s lehkým mentálním poškozením (LMP) do hlavního vzdělávacího proudu, tedy začlenit je z dosavadních speciálních škol do základních škol.


Z článku v Zdraví.EURO.cz vybíráme:

Ministerstvo se brání kritice tím, že o převedení žáka s LMP do běžné školy si rozhodnou sami rodiče těchto dětí. Ale co rodiče ostatních dětí? Jich se přece nikdo ptát nebude, zda chtějí, aby se takto postižení žáci učili zároveň s jejich dětmi a tím aby utrpěla celková úroveň výuky. A jejich děti budou touto novou situací poškozeny!

Ale proč se to vlastně dělá, když ani rodiče dětí s LMP, ani ostatní rodiče po takové reformě nevolají? Vždyť přece jsme měli léta propracovaný systém speciálních škol, který jak studijní program, tak podmínky výuky přizpůsoboval potřebě a schopnostem dětí s LMP a i jim se dostalo v rámci možností kvalitního vzdělání.

2 komentářů:

Unknown řekl(a)...
19. dubna 2016 v 23:26  

Ve středu 20. dubna senát projedná novelu školského zákona. Učitelé a rodiče se dozvědí, kdo co prosazoval a jak kdo hlasoval. Školský výbor navrhuje oddálit uzákonění "inkluze" o jeden rok. Z výzkumů plyne, že výrazná většina rodičů a učitelů toto první opatření proti rozvratu veřejného školství přinejmenším podporuje. A ministryně Valachová může školám poslat peníze na slibované asistenty a další podpůrná opatření osvědčenou cestou rozvojových programů. Ve středu 20. dubna držím palce.

Unknown řekl(a)...
20. dubna 2016 v 9:26  

Štefan Kureš

Inkluze prospívá hlavně některým neziskovkám, pač na tomto široce parazitují. Nepředpokládám, že senát blokne inkluzi od 1.9. 2016. Ona je absolutně nesmyslně nastavená. Inkluze totiž probíhá dávno na většině škol. Tady jde pouze o jediné. A tím je zařazování dětí s lehkou mentální retardací s IQ 50-69 do běžných tříd. Všichni dobře víme, že dítě v této spodní hranici nikdy nedá učivo druhého stupně a evidentně potřebuje menší kolektiv s profesionálem (speciální pedagog). I tzv. minimální požadavky (RVP) jsou pro ně naprosto maximalistické. Asistent ve třídě neřeší vůbec nic. Těch schopných je minimum a budoucnost pro ně je nejistá. Jdou vlastně s žákem a když se žák odstěhuje, tak jsou bez práce. Navíc ty úvazky pro ně jsou směšné (0,2 ...) a ještě minimálně zaplacené. Tak se se zděšením dovídáme, že ČR je jediná země na světě, která dokáže vyléčit Parkinsona. Jde to jednoduše, sebere se jim invalidní důchod, protože se prý nemoc zlepšuje. Taky budeme první země na světě, která "vyléčí" lehkou mentální retardaci? A dokonce prý již na ZŠ?

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.