Na podporu boje s šikanou ve školách dostanou letos kraje 35 milionů korun. Na šikanu se také zaměří Česká školní inspekce, ministryně Kateřina Valachová (ČSSD) požaduje, aby se inspektoři nově zaměřili na skutečný stav vztahů na školách, nejen na formální naplnění „papírových“ požadavků. „Inspekce musí změnit přístup, zatím se soustředila na formální naplnění písemných plánů prevence,“ konstatovala Valachová v pořadu televize Prima Partie.
Z článku v Blesk.cz vybíráme:
Po zveřejnění kauzy šikanované učitelky pražské Střední průmyslové školy Na Třebešíně se přímo na ministryni obracela řada učitelů se svědectvími o špatné situaci ve školách. Stěžovali si mimo jiné na nedostatečnou podporu ze strany vedení. Ministerstvo školství v reakci na tento případ přijalo i další opatření, která by měla všem pomoci. Byla mimo jiné zřízena e-mailová adresa, kam se mohou obracet učitelé, ředitelé i rodiče. Mohou například upozornit na problémy, které škola neřeší. Systémově podpořeny budou třídnické hodiny.
Vyšší úvazek mimo běžné vyučování by měli mít také školní metodici prevence, s čímž počítá aktuální návrh novely zákona o pedagogických pracovnících. Právě na spolupráci školních metodiků s krajskými má jít nově vyčleněných 35 milionů korun.
Více na ?utm_source=blesk.cz&utm_medium=copy
Více na http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/384536/kauza-sikanovane-ucitelky-ma-dohru-za-prevenci-zaplatime-35-milionu.html?utm_source=blesk.cz&utm_medium=copy
Více na http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/384536/kauza-sikanovane-ucitelky-ma-dohru-za-prevenci-zaplatime-35-milionu.html?utm_source=blesk.cz&utm_medium=copy
Více na http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/384536/kauza-sikanovane-ucitelky-ma-dohru-za-prevenci-zaplatime-35-milionu.html?utm_source=blesk.cz&utm_medium=copy
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
10 komentářů:
Jak to vezme do ruky inspekce, to bude fičák. Ani jeden šikanista, papíry na šikanu se budou kontrolovat 5 x.
Změnit možnosti učitelů, aby proti šikanujícím mohli opravdu zasáhnout/trestat, to nééé.
Je šikanou nepodložené obvinění ze šikany?
Kdo je oprávněn stanovit, co už šikana je, a co ještě šikana není?
Pokud bychom věděli, kdo je oprávněn stanovit, pak už by to bylo jednoduché. Prostě musíme dodržet požadavky doby!
1. Agresor musí mít více práv než jeho oběť
2. Učitel může za všechno
Pořád dumám, jak mám kontrolovat dění na dívčích záchodech. Pozor! Mám dozor!
Kudy protečou ty miliony? Přes neziskovky nebo lektory?
Pro velký zájem ještě otázka třetí.
Jakým způsobem a jakými nástroji může učitel šikanovat žáka?
Rád bych si v tom udělal jasno na stará kolena.
Já bych mu dal normálně přes držku, ale prý nesmím ani v sebeobraně. Budou nás učit, jak se z toho šikovně vykecat. Hlavně nezpůsobit hajzlíkovi trauma, mohlo by se to rozvinout v deprézi a na to školy nejsou pojištěné.
Teď mne to trklo. Budeme švejkovat! No jo, ale blb to nepochopí. Fakt neporadím.
Nene. Nejde o vyřizování si účtu s žákem. Na to stačí si počkat do meturity, přece.
Zajímají mne charakteristické znaky takového chování učitele vůči žákovi, aby bylo možné říci, že je žák učitelem šikanován.
Už chápu. Stále doufám, že jsou to alespoň tytéž charakteristické znaky chování, při nichž je možno říci, že je učitel šikanován žákem.
Předpokládám, že tam bude úmysl oběť šikany poškodit a že se jedná o jednání soustavné, déletrvající. A pak, kdo je způsobilý nějaké jednání jako šikanu posoudit.
Okomentovat