Senátem prošla novela zákona, která usnadňuje financování inkluzivního vzdělávání. Jinak ale téma samo trpí jako zvíře. Odpůrci si z něho udělali kladivo na protivníky a vřazují je do širšího kontextu údajného společenského úpadku. Na opačné straně politického hřiště ovšem chybí inkluzi adekvátně silné zastání.
Z komentáře Martina Čabana v E15.cz vybíráme:
Je to banální, ale zaznít to musí. Politik má mít představu směru a cíle, abychom se vyhnuli ošoupanému pojmu vize. Prosazovat v Česku rovnou finský, vzorově inkluzivní systém vzdělávání je stejný nesmysl jako prosazovat tu švýcarský politický systém přímé demokracie. Tam to funguje, nikde jinde ne.
Ve Finsku není školní inspekce, žáci prakticky nepíší testy, učitelé jsou v evropském srovnání podprůměrně placeni, ale přesto se na jedno místo na „peďáku“ hlásí deset zájemců… V debatě o inkluzi už se usadil žertík o tom, že hlavním důvodem, proč Česko nemůže zavést finský model vzdělávání, je katastrofální nedostatek Finů.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
18 komentářů:
Inkluze má protekci kde se dá. Pro nemá jediný fakt. Argumenty proti jsou shazovány. A ještě si budou stěžovat? Jejich drzost nezná mezí.
Možná by nebylo třeba doplňovat do českých škol Finy.
Možná by stačilo dávat do školství stejné prostředky jako ve Finsku.
Možná by stačilo věnovat přípravě a realizaci změn stejný čas a přípravu jako ve Finsku.
Ale my holt máme (asi) raději hurá akce bez peněz a rozbíjení fungujících systémů bez náhrady.
Možná by stačilo pít finskou vodku.
Finlandia 0,05l 40%
Finlandia Vodka je finská vodka vyráběná z přírodně filtrované ledovcové vody a šesti-řadého ječmene, dokonale uzrálého v arktickém létě. Finlandia Vodka se vyrábí ve městě Rajamäki.
Já navrhuji:
-všichni dospělí zastánci inkluze ve velkém (říkejme tomu Český model inkluze) se budou povinně denně stýkat se všemi. Tedy cca hodinku si půjdou poklábosit s bezdomovci, poté si zajdou do místní špeluňky a dají si pivko s místními štamgasty. O víkendech si domů budou brát místní podivíny.
To by v tom byl čert, aby si navzájem nezačali předávat to nejlepší,co v každém z nich je. Bezdomovci přestanou fetovat a nebo si konečně najdou bydlení, štamgasti přestanou pít a začnou studovat. Místní podivíni se zkultivují a třeba povedou v obci pionýra nebo skauta,aby své nové znovuzrození předali dále.
Ano, vím že blábolím. Jak to, že u dětí to fungovat má? Jak to, že děti se budou muset povinně stýkat s kdekým, protože jim to přinese jen blaho, kdežto dospělí se často velmi úzkostlivě určité společnosti vyhýbají? Jo, už vím, vyrůstali v neinkluzivní škole. To bude tím.
Inkluze potřebuje hlavně zrušit.
no dobře, inkluze jest pomalu passé, a propos, jak se připravujete na další kampaň -genderově neutrální školství ?
Inkluze bohužel není passé a teprve od 1. září vypukne naplno.
Ještě předtím pravděpodobně vypukne mediální kampaň na její podporu. Ta kampaň je naprosto zbytečná,protože pokud je něco nařízeno zeshora, proti čemu není odvolání, není to potřeba ještě mediálně propagovat.
56 miliónů půjde do reklamy na inkluzi...je to přece morálně správné. Kdo bude proti reklamě za milióny, je xenofob a rasista. Tyto milióny pak budou následovat další - pro spřátelené společnosti, třeba pro začleňování, pro reklamní a PR agentury, vždy s nějakou "malou domů" pro zastánce inkluze. Nějací učitelé a nějaké děti - co by chtěly, žebrota. Mají přece inkluzi, ta jim k blahobytu stačí.
Čaban je jen dalším z navedených. Jeho hlavní sdělení je v posledním odstavci, kde praví: „Provádění zákona“ učitele o smysluplnosti zvýšené zátěže nepřesvědčí. Na tom by Valachová měla zapracovat. Jinak hrozí klasický český scénář a příští ministr bude rušit to, co ten předchozí zavedl.
Už i Čaban ví, že Valachová nejdéle do švestek.
Jinak si dovolím zatřást některými „axiomy“.
1. Švýcarský politický systém přímé demokracie je etnicko-kantonální uspořádání, které je demokracií, jako švýcarská garda ve Vatikánu je armádou. Jinými slovy: Švýcarsko je takové, jaké ho chtějí a potřebují mocnosti a Švýcaři do toho nemají co mluvit.
2. Finský „vzorově inkluzivní systém vzdělávání“ je z nouze ctnost. Finská. Jestliže podle Čabana „někdy před 40 lety si řekli, že jsou malým národem (5,4 milionu), a proto si nemohou dovolit ztratit ani jediného občana tím, že jej hned ve školním věku vydělí z většinové společnosti“, pak by měl Čaban vědět, že naši předkové si tuhle samozřejmost uvědomili před sto lety. Takže příčiny rozdílů budou asi jinde.
3. Vtip o „té skandinávské exaltované touze po spravedlnosti a rovnosti, která v cyničtějším Česku tolik nerezonuje“ je ještě pitomější, než ten o údajném nedostatku Finů kdekoli.
4. S Čabanem souhlasím, s malou obměnou, jen v jediném: výhodou přemnožení rychlokvašených inkluzionistů je, že není kam plivnout. Tak to má být. Na podlahu se neplive, Čabane. Švejk by s tebou měl vyrazit dveře.
Finský "vzorově inkluzivní systém vzdělávání je z nouze ctnost. Finská".
Ono to před 40 lety bylo trochu jinak. Šedesátá léta znamenala ve vzdělávání ve vyspělých zemích důležité rozhraní. Po studentských bouřích v roce 1968 se otevřela cesta k významným reformám na všech úrovních školských soustav, které vycházely z kritiky dosavadního běžného pojímání výchovy a školního vzdělávání.
Naše školství v té době řešilo normalizační utužování systému pocházejícímu z dob Rakousko-Uherska. Po převratu v roce 1989 reformní kroky nedosáhly zdaleka té razance, jako ve vyspělých zemích v 70. létech minulého století. Škoda.
Pokud se v nedávné době vynořil problém společného vzdělávání (inkluze), je jeho řešení jen stíháním peletonu, abychom neztratili kontakt.
Některý peloton je lépe nestíhat.
Pokud se inkluzí rozumí zrušení fungujících škol vzdělávajících žáky s mentálním postižením, kteří ke svému rozvoji potřebují odborný individuální přístup, nejde o žádný peloton, ale o zmatenou představu o inkluzivním vzdělávání.
Pokud se v nedávné době vynořil problém společného vzdělávání (inkluze), je jeho řešení jen stíháním peletonu, abychom neztratili kontakt.
To je přesně ono!
Vynořil se problém... a '56 miliónů půjde do reklamy na inkluzi'...
Vynořil se problém = byl vytvořen problém.
Jedno nemehlo nevědělo, jak hodnotit výsledky svých žáků, tak vymyslelo autoevaluaci.
Další nemehlo neví jak učit, tak vymyslí zkompetetňování, svobodné, tvořivé, otevřené, se smetanovou chutí, pravé domácí, ledově svěží, a já nevím, jaké ještě vyučování.
A nemálo chytráků se živí tím, jak odčerpávat peníze z rozpočtu a fondů, a tak se nerozpakují poničit vše, co funguje, jen aby měli záminku. Že to odnesou především děti, je při trávení exkluzivních dovolených už zajímat nebude.
Jo. V cyklistice se točí velký prachy. Je třeba s peletonem držet krok. Co kdyby to při hromadném pádu čistě nahodou vyšlo, a nějakou tuprémi to hodilo.
23. dubna 2016 22:24
Jsem si tak nějak všiml, že nás s inkluzí někdo pěkně balamutí. V Norsku jsou sice děti s LMP v jedné budově s ostatními. V jedné části jsou tedy děti s lehkou mentální retardací a v druhé části ostatní. Děti s retardací se vzdělávají v malých skupinkách pod vedením speciálních pedagogů. Pokud je nějaké šikovné na VV, HV,.., pak se vzdělává s ostatními žáky. O přestávkách se pak setkávají v komunitní místnosti, která je obvykle uprostřed školy. V Norsku také nemají žádná víceletá gymnázia, totéž ve Finsku. Navíc ve Finsku zrušili téměř všechny soukromé školy.
"Inkluzí nás někdo pěkně balamutí"
Vůbec nejde o inkluzi. Tu přece paní ministryně zakázala hned po svém nástupu. Když ale usilujete o společné vzdělávání chudých a hendikepovaných (zkráceně společné vzdělávání), pak potřebujete nějaké školy pro solventní a nadané...
Další masáž:
Škola se má přizpůsobit dětem, ne naopak, říká učitelka oceněná za inkluzi
Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/rozhovor-s-reditelkou-gottfriedovou-dwh-/domaci.aspx?c=A160421_171633_domaci_zt
56 miliónů půjde do reklamy na inkluzi...
Tím se celá ta taškařice dostává na úroveň pracího prášku, potřeb lepší hygieny a topořivosti.
Reklamu na inkluzi bude zadávat ministryně školství z ČSSD. Svou reklamu na podzimní krajské a senátní volby bude zadávat zadlužená ČSSD. Komu? Že by Blesku?
Panu Babišovi se vytýká, že ovlivňuje média a veřejné mínění. Jestli ano, činí tak za své. Teď nám to Sobotka s Valachovou předvedou za naše a za evropské.
Okomentovat