Stále více rodičů si pro své děti přeje jiné vzdělání, než nabízejí tuzemské státní školy. Pro stát by to mělo být impulzem některé věci v systému změnit, aby v budoucnu nerostla propast mezi lidmi, kteří mají na soukromé vzdělání, a těmi ostatními. Tvrdí to Bob Kartous, vedoucí komunikace obecně prospěšné společnosti EDUin zabývající se vzděláváním. Zanevřou české elity na státní vzdělávací systém?
Z rozhovoru Renaty Lichtenegerové s Bobem Kartousem v ŽivostenskéListy.cz vybíráme:
Jaké důvody nejčastěji vedou české rodiče, aby svým dětem platili soukromou školu?
Na úrovni mateřských škol je to především nedostatečná kapacita v některých lokalitách, ale rozšiřuje se počet montessori, lesních a podobných školek, které prostě nabízejí jiný vzdělávací a výchovný program. To je i hlavní důvod vcelku pozoruhodného nárůstu nezávislých základních škol, u nichž kapacita nehraje podstatnou roli. Evidentně se zvyšuje množství rodičů, kteří volí pro své děti takzvaný opt-out (vyvázání - pozn.) z veřejného vzdělávacího systému. Nelíbí se jim, že vzdělávání v něm stále do značné míry stojí na průmyslovém modelu, v němž jsou děti jakýmisi jednotkami, které je třeba naplnit určitým penzem měřitelných znalostí a naučit je disciplíně a respektu před domnělou nezpochybnitelnou autoritou. Nezávislé školy, které v posledních několika letech vznikají, volí většinou jiný přístup. U středních škol je to dlouhodobě poptávka po maturitním vzdělání, nicméně potřeba hledat pro své děti odlišně fungující školy, která je teď patrná na úrovni základních škol, se přesune i sem.
Přečtěte si: České školství potírá výjimečnost, rodiče hledají alternativy
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 komentářů:
Průmyslový model vzdělávání je s odpuštěním pitomost. Víceletá gymnázia jsou nejvíce konzervativní součástí vzdělávací soustavy, přesto je po nich obrovská poptávka (že by kvůli maturitě?), která vyprazdňuje druhý stupeň základních škol, i kdyby inovoval od rána do večera. Základní motivací všech těch alternativ je většinou úporná snaha nemít potomka ve třicetihlavé třídě spolu se sockami, osmi Vietnamci, mentálně postiženým chudákem a klukem s poruchou chování. I kdyby se vzdělávací program jmenoval Chlupatý knedlík, nikdo by to neřešil, kritériem by byl počet dětí ve třídě - ovšem dětí ze správné sociální vrstvy, že. Vzpomínáte si, co se svou dcerou udělala Buzková jako čerstvá ministryně školství? Klíčem k porozumění je pozorovat, co trubadúři dělají s vlastními dětmi.
Klíčem k porozumění je pozorovat
Platí obecně všude a v jakékoli epoše.
Říkaval jeden svým žákům, dívejte se, poslouchejte a myslete, vy slepí a hluší tupci.
http://jihlava.idnes.cz/sikana-v-devate-tride-zakladni-skoly-v-humpolci-fr6-/jihlava-zpravy.aspx?c=A160426_145649_jihlava-zpravy_mv
Alternativy hledají i rodiče mentálně postižených dětí, kteří se bojí inkluze.
v kapitalismu jest přirozená tržní propast mezi těmi , co mají soukromé vzděání,ti řídí stát ,a těmi ostatními,je třeba si přivyknout
Alternativy (na úrovni základního školství) hledají Ti, kteří chtěji jiný přístup ke svým dětem a ke vzdělávání. A to i k dětem tzv. integrovaným.
Situace se liší místem bydliště - ve velkých městech - a především v Praze - je školné zásadním hlediskem, v odlehlejších regionech je zvládnutelnou položkou rodinného rozpočtu...
Okomentovat