Vtipné je, že se řeší zrovna Lípa, kde je soužití mezi etniky (srovnávám-li to s běžnými standardy u nás na Šluknovsku) vzorové a Romové jsou zde aktivní občansky a veřejně, tátové chodí "makat" do městem vlastněných technických služeb, žádné pochody, ve volbách nedostávají hlas hnědí; prostě relativní idyla...
Jako Krásnolipák, mám zde stále trvalý pobyt a hrdě se k městu hlásím, tvrdím, ano, Ivana Preyová udělala nějaké chyby, ale kdo je též od nás, ví, že ji prostě město neodvolá v žádném případě a to s vysokým krytím. I kdyby pan náměstek Andrýs napsal interně městu bezmála cokoliv...
Je mi to celé samozřejmě líto, i protože že Ivana je dobrá ředitelka a školu dost pozvedla: to ona přišla jak se step-by-step, tak nyní s alternativní třídou s malým počtem žáků a didakticky zajímavým postupem výuky. Spíše je Lípa lakmusovým papírkem pro veřejnost a MŠ: jestliže ani v takové obci nelze bez velkého tlaku rodičů "většinového etnika" vytvořit inkluzívní třídy, pak jak to může být proveditelné plošně: bavíme se o kulturní změně, která musí být iniciována a řízena, ne nechána neviditelné ruce školského trhu.
Inkluze bude možná v těchto lokalitách, kam byli za úplatu vystěhovávání Romáci z Prahy a dalších větších měst od devadesátých let 20. století, jedině tehdy, když tamní školy budou opravdu podpořeny, zvýhodněny a ne že si "sáhnou na šablony přes MAP" sci! To je tak strašná byrokracie, a navíc zde není, kdo by to dělal pořádně, korektně s ohledem na didaktiku a pedagogiku a potřebu zlepšování výuky; MAP hrozí, že bude jen další formální dokument, nic víc!...
Učitelé by v těchto lokalitách měli být vedeni ke vzájemné spolupráci, ke spolupráci s rodinami... a veřejně se musí tato inkluzívní výuka a její smysl a cíle vysvětlovat, vysvětlovat a vysvětlovat jako jedna z cest ke zlepšení stavu. Když se ale bude mlžit a mlčet, popřípadě jen reagovat na petice, bude to stále stejná pohádka: resistence, odpor a hledání cest podobných, jako na ZŠ a MŠ Krásná Lípa!
Psáno jako komentář k Česká televize: Do jedné třídy Romy, do druhé „elitu“. Krásná Lípa si stojí za svým.
Petr Koubek: Ještě ke cause ZŠ a MŠ Krásná Lípa
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
2 komentářů:
... a ne že si "sáhnou na šablony přes MAP"
Vítám Vás ve fanklubu MAP.
Domnívám se ale, že inkluzivní šablony, které se mají v dubnu vypisovat, s MAP nemají nic společného, o ty si budou školy žádat MAP neMAP. MAP bylo zatím podáno asi 20, to by ty 4,5 miliardy na tyto šablony určené neměli mezi koho rozpustit. Roszpustit říkám záměrně, protože o účelnosti takto využitých peněz dost pochybuji.
Co opakovaně čteme: Jedna alternativní 1.třída s malým počtem žáků, jedna obyčejná 1. třída a jedna romská 1. třída (s dětmi, které většinou nechodily do školky). Asi je to funkční, ale jak tomu vlastně říkat? Je to diskriminace (=rozlišování) nebo segregace (= oddělování)?
Co nevíme? Jak se budou žáci těchto tří paralelních tříd stýkat, jak se budou učit vnímat se navzájem. Kdesi (snad v seriálu ČT Ptáčata) byla informace o romské třídě, která měla přestávky jindy než vedlejší třídy a žáci vstupovali do školy postranním vchodem. Věřím, že to takhle to v Krásné Lípě vyostřené není, ale jak to tam vlastně je?
Okomentovat