Požádali jsme hejtmana Královéhradeckého kraje Lubomíra France o upřesnění některých informací ze zprávy ČTK z 8. března Hradecký kraj přidá učitelům strojírenských a elektro oborů.
Kdo o dotaci na platy rozhodl a kdy?
Dotaci schválilo Zastupitelstvo Královéhradeckého kraje usnesením č. 27/1884/2016 dne 21. 3. 2016.
Proč byli vybráni právě učitelé odborných předmětů a praktického vyučování v oborech strojírenství, elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika? Není to nespravedlivé například vůči angličtinářům či učitelům informatiky?
Právě v těchto oborech je výrazný problém se získáváním nových zaměstnanců. Téměř polovina kantorů zmíněných oborů je v důchodovém věku, nebo ho dosáhnou zhruba do tří let. V těchto oborech naopak nejsou žádné problémy s počty uchazečů o vzdělání. Návrhem řešení se zabýval Výbor pro výchovu, vzdělávání a zaměstnanost.
Pokud dobře počítám, dotace 10 milionů pro 233 učitelů znamená zvýšení jejich ročního hrubého platu o zhruba 10 %. Jak jim bude vyplácena? Bude o konkrétní výši v 16 školách rozhodovat jejich ředitel?
Dotace byla na školy zaslána jako neinvestiční příspěvek kraje a předpokládáme, že konkrétní částku jednotlivým učitelům určí ředitelé škol.
Připravujete ještě nějaké podobné opatření pro jinou skupinu učitelů?
Žádné podobné opatření není v současné době plánováno. Systém středního školství je ale velice otevřený. Pokud se na základě analýz, či připomínek ředitelů ukáže, že může hrozit v následujících letech někde podobný úbytek, kraj se na to jako zřizovatel středních škol bude snažit včas reagovat.
Další informace naleznete v Přečtěte si: Učitelů technických oborů je kriticky málo.
Na otázky k podpoře učitelů odborných předmětů a praktického vyučování v Královéhradeckém kraji odpovídá hejtman Lubomír Franc
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
3 komentářů:
Češtinářů je naopak až moc, neměl byste jim 10% sebrat, pane Franci?
lze, dát učiteli SŠ vyšší plat jen proto, že učí jiný předmět?
Ano, lze.
Ve školství se neposuzuje kvalita práce učitele, tedy jeho prospěšnost žákům, neb se pořád ještě neví, jak ji objektivně změřit, ale prospěšnost řediteli školy pro udržení bezproblémového živobytí.
Když jsem učil na průmyslovce, měl jsem osobní hodnocení šest, číslem 6 tisíc. To bylo v první polovině devadesátých let, kdy učitelé odborných předmětů odcházeli za svými podnikatelskými aktivitami. To trvalo až do doby, než řídnoucí stavy začaly být doplňovány důstojníky bývalé čsla.
Dnes je moje prospěšnost nulová, či spíše záporná, protože žáky obtěžuji zbytnými požadavky na myšlení, nebo jak se těm aktivitám mozku říká.
Hm, myslím, že to je zcela v rozporu s platnou legislativou (zákoník práce, katalog prací,...).
Tarif je dán jasně a prostřednictvím osobních příplatků a odměn se to bude paušálně vyplácet také těžko.
"Osobní příplatek lze přiznat pouze zaměstnanci, který dlouhodobě dosahuje velmi dobrých pracovních výsledků nebo kvalitně plní větší rozsah pracovních úkolů než ostatní zaměstnanci a zaměstnanci, který je vynikajícím a všeobecně uznávaným odborníkem a vykonává práce zařazené do desáté až šestnácté platové třídy."
"Za úspěšné splnění mimořádného nebo zvlášť významného pracovního úkolu může zaměstnavatel poskytnout zaměstnanci odměnu."
Že by to byl mimořádný a zvlášť významný pracovní úkol vyučovat právě strojírenství a elektrotechniku? A proč ne třeba matematiku a fyziku nebo třeba tělocvik?
Nehledě na to, jak to opět vylepší vztahy ve sborovnách. Co je to za zásluhu mít právě tuto aprobaci?
Těmto nesystémovým a diskriminačním opatřením se lze vyhnout jedině skutečným řešením, a to radikálním zvýšením platů všech učitelů.
Okomentovat