„2. dubna si připomínáme Světový den povědomí o autismu. Přesto, že některou formu autismu má 148 milionů osob a z toho 200 tisíc jich žije v naší zemi, málo se o ní ví. Právě proto velmi vítám a podporuji již III. ročník kampaně Česko svítí modře. Důležité je, že každý z nás může nějak pomoci k lepší komunikaci mezi zdravými a lidmi s některou formou autismu,“ říká ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
Připojte se i vy! Modrá je barva komunikace, můžete pomoci rozsvícením modrého světla vzbudit zvědavost o informace, distribuovat informační leták, který vytvořil Vládní výbor osob se zdravotním postižením.
Můžete sdílet Desatero komunikace pro nejčastější typy zdravotního postižení. Aktualizovanou verzi z roku 2011 naleznete na: www.nrzp.cz/poradenstvi-sluzby/desatero-pro-komunikaci-s-ozp.html.
Osvětová kampaň Česko svítí modře vznikla jako projekt platformy Naděje pro autismus v roce 2014. Jejím cílem je zvýšit povědomí veřejnosti o problematice poruch autistického spektra (PAS) neboli autismu. Celorepubliková kampaň je oficiálně zahájena 2. dubna, který je OSN vyhlášen jako Světový den zvýšení povědomí o autismu – WAAD, a potrvá až do konce měsíce.
III. ročník kampaně se koná pod záštitou Jiřího Dienstbiera - ministra pro lidská práva, rovné příležitosti a legislativu a přichází s tématem VZÁJEMNÁ KOMUNIKACE.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
6 komentářů:
Ale to desatero není pro učitele, že. Neboli je pro mne k ničemu. Máme teď autistu, nikdo z nás není specialista, jen se v tom plácáme. Je inteligentní, ale samotář, nesnáší množství lidí ve škole, není schopen činnosti. Dle všeho by potřeboval domácího učitele, to mu ale v této zemi nikdo nedá. To by se mělo řešit a ne inkluze.
Desatero je pro každého z nás, abychom věděli, jak k takovým lidem přistupovat. Pokud ve škole nevíte, jak přistupovat k žákovi s autismem, můžete se obrátit na Speciálně pedagogické centrum přímo na autismus. Ti by měli Vám pomoci identifikovat příčiny a zvolit metody, které žákovi můžou vyhovovat. Ano, někdy to není v určitých situacích jednoduché, ale zvládnout se to dá. Je několik příruček, které můžou osvětlit či nabídnout možnosti. například:http://www.nadejeproautismus.cz/vzdelavani/ a samozřejmě je jich několik. Dají se také využít různé semináře, přímo na danou oblast. Většinou jde o to, zda se hledají cesty a zda jsou správné. Hodně štěstí!
http://ona.idnes.cz/zivot-s-autistou-autismus-d0u-/zdravi.aspx?c=A160317_160617_zdravi_pet
https://www.prozeny.cz/magazin/deti-a-rodina/rodinne-vztahy/31169-nase-autisticke-dite-tyranizuje-to-zdrave-co-s-tim
Co ve škole může učitel? Jak k tomu přijdou žáci, když budou napadání?
Světová zdravotnická organizace rozděluje autistické poruchy na:
Dětský autismus (F84.0)
Atypický autismus (F84.1)
Rettův syndrom (F84.2)
Jiná dezintegrační porucha v dětství (F84.3)
Hyperaktivní porucha sdružena s mentální retardací a stereotypními pohyby (F84.4)
Aspergerův syndrom (F84.5)
Jiné pervazivní vývojové poruchy (F84.8)
Pervazivní vývojová porucha nespecifikovaná (F84.9)
Je tedy třeba brát v úvahu pouze doporučení odborníků ke konkrétním případům postižených dětí. Nějaké příručky jsou naprosto na nic, pač můžou situaci jenom zhoršit. Chce to sakra dobrého odborníka s mnohaletou praxí. Ve třídě o počtu žáků 30 nemá takto postižené dítě vůbec žádnou šanci.
Děkuji F.M.
Okomentovat