„2. dubna si připomínáme Světový den povědomí o autismu. Přesto, že některou formu autismu má 148 milionů osob a z toho 200 tisíc jich žije v naší zemi, málo se o ní ví. Právě proto velmi vítám a podporuji již III. ročník kampaně Česko svítí modře. Důležité je, že každý z nás může nějak pomoci k lepší komunikaci mezi zdravými a lidmi s některou formou autismu,“ říká ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
Připojte se i vy! Modrá je barva komunikace, můžete pomoci rozsvícením modrého světla vzbudit zvědavost o informace, distribuovat informační leták, který vytvořil Vládní výbor osob se zdravotním postižením.
Můžete sdílet Desatero komunikace pro nejčastější typy zdravotního postižení. Aktualizovanou verzi z roku 2011 naleznete na: www.nrzp.cz/poradenstvi-sluzby/desatero-pro-komunikaci-s-ozp.html.
Osvětová kampaň Česko svítí modře vznikla jako projekt platformy Naděje pro autismus v roce 2014. Jejím cílem je zvýšit povědomí veřejnosti o problematice poruch autistického spektra (PAS) neboli autismu. Celorepubliková kampaň je oficiálně zahájena 2. dubna, který je OSN vyhlášen jako Světový den zvýšení povědomí o autismu – WAAD, a potrvá až do konce měsíce.
III. ročník kampaně se koná pod záštitou Jiřího Dienstbiera - ministra pro lidská práva, rovné příležitosti a legislativu a přichází s tématem VZÁJEMNÁ KOMUNIKACE.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 komentářů:
Ale to desatero není pro učitele, že. Neboli je pro mne k ničemu. Máme teď autistu, nikdo z nás není specialista, jen se v tom plácáme. Je inteligentní, ale samotář, nesnáší množství lidí ve škole, není schopen činnosti. Dle všeho by potřeboval domácího učitele, to mu ale v této zemi nikdo nedá. To by se mělo řešit a ne inkluze.
Desatero je pro každého z nás, abychom věděli, jak k takovým lidem přistupovat. Pokud ve škole nevíte, jak přistupovat k žákovi s autismem, můžete se obrátit na Speciálně pedagogické centrum přímo na autismus. Ti by měli Vám pomoci identifikovat příčiny a zvolit metody, které žákovi můžou vyhovovat. Ano, někdy to není v určitých situacích jednoduché, ale zvládnout se to dá. Je několik příruček, které můžou osvětlit či nabídnout možnosti. například:http://www.nadejeproautismus.cz/vzdelavani/ a samozřejmě je jich několik. Dají se také využít různé semináře, přímo na danou oblast. Většinou jde o to, zda se hledají cesty a zda jsou správné. Hodně štěstí!
http://ona.idnes.cz/zivot-s-autistou-autismus-d0u-/zdravi.aspx?c=A160317_160617_zdravi_pet
https://www.prozeny.cz/magazin/deti-a-rodina/rodinne-vztahy/31169-nase-autisticke-dite-tyranizuje-to-zdrave-co-s-tim
Co ve škole může učitel? Jak k tomu přijdou žáci, když budou napadání?
Světová zdravotnická organizace rozděluje autistické poruchy na:
Dětský autismus (F84.0)
Atypický autismus (F84.1)
Rettův syndrom (F84.2)
Jiná dezintegrační porucha v dětství (F84.3)
Hyperaktivní porucha sdružena s mentální retardací a stereotypními pohyby (F84.4)
Aspergerův syndrom (F84.5)
Jiné pervazivní vývojové poruchy (F84.8)
Pervazivní vývojová porucha nespecifikovaná (F84.9)
Je tedy třeba brát v úvahu pouze doporučení odborníků ke konkrétním případům postižených dětí. Nějaké příručky jsou naprosto na nic, pač můžou situaci jenom zhoršit. Chce to sakra dobrého odborníka s mnohaletou praxí. Ve třídě o počtu žáků 30 nemá takto postižené dítě vůbec žádnou šanci.
Děkuji F.M.
Okomentovat