Předpokládám, že smyslem jakékoliv diskuze (diskuzního příspěvku) je přirozeně o nadneseném tématu diskutovat. Dovolím si však jeden diskuzní příspěvek doplnit. V Pedagogické orientaci 5/2015 dr. Dag Hrubý prezentoval článek s názvem Ta naše maturita česká. Uvedený autor se ve svém textu dotýká několika oblastí, které bych rád ve svém příspěvku rozšířil.
Copyright (c) 2016 Kamil Janiš ml.
Kamil Janiš ml.: Státní maturita jako „mlátička“ a jak se k ní dostat
Tato práce je licencována pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Zdroj: Pedagogická orientace
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
4 komentářů:
No doporučil bych panu Janišovi, aby se místo do historie podíval na současné školství.
Citacemi z historických dokumentů i spisů se dá obhájit každá zvrácenost. Avšak je třeba skloubit historickou zkušenost s realitou, což dnešním teoretikům chybí. Dnes je módní citovat různá vyjádření místo citací výzkumů a zamlčovat rozhodující fakta při obhajobě svých cílů.
Uvedu jeden příklad - systém přijímání na střední školy z první republiky fungoval při opačném poměru zájemců k počtu volných míst než v současnosti. Což autor zapomněl jaksi zmínit.
Naopak obhájci maturit jako Münch, Paulsen, Martinak, Budde, Fritze, Vogel,
Pattai ve Francii jmenovitě Dugas ukazují, že prý maturit je třeba pro kontrolu
školy se strany státu jakožto zjištění, zdali abiturient je vskutku zralý ke studiu
vysokoškolskému, že prý se tak žactvo podněcuje k zvýšené píli i učitelstvo
k horlivějšímu plnění povinnosti, že jest to výborná příprava ke zkouškám
státním a rigorosům, ježto jest to první zkouška úhrnná, že prý se tak udrží kázeň
v posledních letech atd. – samé důvody, o nichž, jak patrno, lze zase uvažovati
pro i contra.
Ta slast pro reinkarnace ck profesores.
I u nás jsou dnes obhájci "mlátičky" úspěšní, protože žáci jsou líní, nepozorní a neučí se.
Učitelé mrzce podvádí na každém kroku a komisaři nacpaní chlebíčky, spí. Výzkum či historie nikoho nezajímá, je-li potřeba naplnit kapsy cermatu, nabídnout snadná řešení a ochránit čest vzdělávání.
Stav škol, počty maturantů atd. jsou dnes úplně jiné než kdysi. Některé věci ale platí stále.
Mlátit hubou o mlátičce je snadné, horší je to, když mají přijít argumenty; nesmysly, polopravdy, přehánění...
Okomentovat